Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Tajemniczy przewód z wiązki alternatora
Autor Wiadomość
Anazar
[Usunięty]

  Wysłany: 30-05-2007, 21:23   [C52A 1.5] Tajemniczy przewód z wiązki alternatora

Zauważyłem juz dość dawno, że mam jakis niepodłączony i niezabezpieczony przewód...
kiedyś, jak zaczął zwisywać spod samochodu.
Czy powinien być gdzies podłączony?
Szukałem miejsca gdzie by mógł pasować ale nie ma gdzie go "wetkąć".

Jedyne miejsce gdzie mógłby pasować to taki "wypustek" na pompie wspomagania.

Do czego on (ten "wypustek") służy :?:

:oops: przepraszam za słowo "wypustek" :oops:

Jedyny problem to, że "wypustek" ma przejście z masą (w każdym razie na wyłaczonym silniku), a na kabelku po przekręceniu stacyjki pojawia się 12V.
Nie sprawdzałem, czy na tym elemencie pompy wspomagania jest masa po odpaleniu.

Na fotce widać ten przewód. (o ile pamietam zielony)

Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24374
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-05-2007, 23:10   

no i dobrze kombinujesz - w wiazce alternatora jest kabelek do pompy wspomagania
zadanie ma takie by przekazac ECU impuls do zwiekszenia obrotow, gdy krecisz kierownica :)
kolejna tajemnica rozwiazana...
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2007, 09:02   

OK.

Podłączę ja mówisz.

Bałem się przez to napięcie 12V i że przez to, po podłączeniu masuję ten kabelek.
Obroty mi wariowały (w przedziale 600-1500) po jego podłączeniu więc go sam odłączyłem.
Teraz najpierw zresetuję kompa i podłączę ten przewód.

Może jak na nowo się nauczy wolnych obrotów to nie będzie tak wariował.

Chyba że to podłączenie na pompie mam uszkodzone i nie działa poprawnie?

[ Dodano: 01-06-2007, 18:25 ]
Podłączyłem....

ale zamiast podnosić obroty, spadają na około 400 :(

Chyba mam uszkodzony ten czujnik w pompie.

Może ktoś ma uszkodzoną pompę ale ze sprawnym czujnikiem :) :?:

Gdzie mogę ten drobiazg zdobyć (nie kupując całej pompy) ?


---------------
Pozdrawiam
Anazar
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-07-2007, 15:15   

też się właśnie zastanawiałem do czego on służy :) dzięki Krzyżak !
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 09-07-2007, 21:18   

Krzyżak a co się dzieje jak jest nie podłączony?
pamiętam, że kiedyś też widziałem u siebie taki kabelek, ale nie miałem wspomagania,
ale teraz mam wspomaganie i nie wiem czy jest podłączony, jutro to sprawdzę
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

  Wysłany: 10-07-2007, 22:00   

W środku jest tylko sprężynka i bolczyk,
który masuje podłączony przewód na którym jest 12V.
Bardzo proste urządzenie
:)

Też chciałbym się upewnić jaki ma wpływ niepodłączenie tego przewodu :?:

... to złącze pompy wspomagania mam uszkodzone :(
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-07-2007, 00:30   

Anazar napisał/a:
Też chciałbym się upewnić jaki ma wpływ niepodłączenie tego przewodu


Sygnał z pompy wspomagania idzie do ECU (komputera silnika). Jest wysyłany w momencie zadziałania pompy (kręcenia kierownicą). ECU poinformowane tym faktem wie, że silnik jest bardziej obciążony działaniem pompy i koryguje (podnosi) dawkę paliwa żeby obroty silnika nie spadły.
 
 
romek555 
Mitsumaniak
00292/KMM


Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 145
Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
Wysłany: 11-07-2007, 21:28   

josie dziękuję Ci za wyczerpujące wyjaśnienie
_________________
Pozdrawiam

Romek

był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM
 
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2007, 21:00   

josie napisał/a:
Anazar napisał/a:
Też chciałbym się upewnić jaki ma wpływ niepodłączenie tego przewodu


Sygnał z pompy wspomagania idzie do ECU (komputera silnika). Jest wysyłany w momencie zadziałania pompy (kręcenia kierownicą). ECU poinformowane tym faktem wie, że silnik jest bardziej obciążony działaniem pompy i koryguje (podnosi) dawkę paliwa żeby obroty silnika nie spadły.


Czy niepodłączenie tego przewodu może mieć wpłyn na spadek mocy auta czyli na dławienie się silnika po wciśnięciu pedału gazu?
Czy naprawdę zmiejsza dawke paliwa?
Moze skoro mam uszkodzone złącze to powinienem na stałe zmasowac ten przewód?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-07-2007, 21:26   

Anazar napisał/a:
Czy niepodłączenie tego przewodu może mieć wpłyn na spadek mocy auta czyli na dławienie się silnika po wciśnięciu pedału gazu?


Nie.

Anazar napisał/a:
Czy naprawdę zmiejsza dawke paliwa?


Zwiększa, silniczek uchyla przepustnicę, wtryski więcej leją. Obroty te same bo silnik obciążony pompą wspomagana.

To działa tylko przy kręceniu kierownicą. Niepodłączenie powoduje spadanie obrotów przy jak kręcisz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.