 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C61A 1.3] Czujnik spalania stukowego |
Autor |
Wiadomość |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 31-05-2007, 13:16 [C61A 1.3] Czujnik spalania stukowego
|
|
|
Cze,
no tak sobie dumam nad moim silnikiem juz dobre pare tygodni i ogladam kolejne czesci. Przypomne sprawe: Misiek jezdzi, na trasie ma kopa, wyprzedza na V-tce, pali mi tyle, ile Spritmonitor wyliczyl. Niby ok. Da sie jezdzic.
Ale, cholera, nie daje mi spokoju to, ze na zimnym silniku idzie jak marzenie (poza "tsyktsyktsyktsyk" z gornej czesci silnika - ostatnio sie zastanawiam, czy to nie pompa od wspomagania albo jakis inny element napedzany pasem, ale nie zwiazany z samym silnikiem. Jak brzmi padajaca pompa wody?), ale im jest cieplejszy - tym gorzej rusza. Gdzies po 20 minutach rozgrzewki, gdy mam ruszyc spod swiatel, wciskam gaz, puszczam sprzeglo a Misiek robi "pyku-pyku-trr-trr-tfu-tfu-tfu" i dopiero po dwoch sekundach "wrummmm" (gdy nieco mocniej docisne gazu). Gdy przygazuje bardziej i dopiero wtedy puszczam sprzeglo - jest ok.
Chcialoby sie rzec, ze nie ma mocy/kompresji, ale przeciez bez problemu podczas jazdy przyspiesza, a i spokojnie jade 180 po autostradzie. Problem jest tylko przy ruszaniu na cieplym silniku.
Na luzie, gdy powoli dodaje gazu - nie dlawi sie. Hmm...
Strzelam co to moze byc:
- leja wtryski albo sa zatkane
- zapaprana przepustnica
- zla mieszanka:
- walniety czujnik temp. silnika
- walniety czujnik temp. powietrza dolot.
- walniety czujnik spalania stukowego
- walnieta lambda
- walniety przeplywomierz (to raczej wykluczam, bo obroty nie faluja)
- zatkany filtr (tylko ktory? Paliwa?)
- za slabe cisnienie paliwa (ale dlaczego tylko na cieplym?)
Qrcze, tyle rzeczy mi przychodzi do glowy.
Powiecie, ze sam sobie odpowiedzialem - spoko, ale to tylko teoria. Sam tego wszystkiego raczej nie sprawdze (w aucie zaczalem grzebac dopiero 3-4 miesiacce temu - wczesniej tylko wiedzialem jak wlac benzyne, olej i plyn do spryskiwaczy. Stara szkola - teraz tego ucza na kursach! ). Z drugiej strony, jesli zlece majstrowi sprawdzenie tego wszystkiego - krzyknie mi z 500zl.
O co chodzi z tym czujnikiem?
Zastanawiam sie, czy to nie jest glowny winowajca. Pytanie, na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? Wiem, ze jego wskazania mozna odczytac programem diagnostycznym, ale jak go sprawdzic gdy nie mam palm'a? Voltomierz? Omomierz? Jakie wskazanie bedzie ok? Moje problemy zaczely sie od nalania VPR pare tygodni temu i zastanawiam sie, czy to moze nie uszkodzilo w/w czujnika... Z drugiej strony na Ultimate 98 smiga jak w bajce (wieksza moc, cichsza praca) czyli kat wyprzedzenia zaplonu przestawia sie odpowiednio do paliwa. Mimo to nawet na Ultimate ma problemy z ruszeniem na cieplym silniku.
Pomozcie mi, moi Drodzy, wykluczyc co sie da, zeby jak najmniej do sprawdzania zostalo. Sprobuje sam to wszystko posprawdzac, ale wolalbym nie musiec rozbierac do tego pol auta, bo znajac siebie potem po zlozeniu wszystkiego zostanie mi kupa czesci.
Dzieki! |
_________________
 |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2007, 14:47
|
|
|
Optic napisał/a: | O co chodzi z tym czujnikiem?
Zastanawiam sie, czy to nie jest glowny winowajca. Pytanie, na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? Wiem, ze jego wskazania mozna odczytac programem diagnostycznym, ale jak go sprawdzic gdy nie mam palm'a? Voltomierz? Omomierz? |
Polecam podłączenie palma i sprawdzenie prawidłowości działania silnika i jego czujników. Czy check engine zapala się podczas jazdy? Na palmie widać wszsytkie błędy, nawet te trwale zapamiętane. Palm kosztuje 30-40 zł. Program jest gratis w dziale FAQ. Kabelek można poprosić i ktoś z forum może Ci zrobi
Wiele rzeczy może być walniętych. O tych co piszesz trzeba sprawdzić.
Może świece i kable wysokiego ciśnienia. Także filtr powietrza. Odnośnie czujnika spalania stukowego to jak chcesz mam takowy (ale od 4g63 DOHC). Chyba powinien pasować. Może się odłączył. Masz go z tyłu w blok wkręconego. Od strony ściany gordziowej. Najlepiej go widać od spodu auta. Tam będzie tylko jeden czujnik, kabelki będą leciały od razu pod dolotem.
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2007, 14:52 Re: [C61A 1.3] Czujnik spalania stukowego
|
|
|
Optic napisał/a: | Pytanie, na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? |
To jest mikrofon - wylapuje stuki. |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-06-2007, 19:14
|
|
|
Może mnie ktoś oświeci, gdzie w 4G13 jest czujnik spalania stukowego O ile wiem to jest, ale w 4G93 A jeżeli chodzi o sprawdzenie to omomierzem. Mierzymy pomiędzy masą a jednym z bolców. Jednen to ekran, 2 to sygnał podawany do ECU w 58. Nie powinno być zwarcia pomiędzy masą a bolcem 1 tak samo 2. Powtarzam! dotyczy 4G93. |
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 02-06-2007, 12:44
|
|
|
To juz sam nie wiem - skoro ten czujnik nie ma wplywu na mieszanke, ECU nie podaje bledu sond lambda, to co zostalo?
Zawory? Uszczelniacze do nich?
Moj silnik powoli robi mi |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2007, 14:15
|
|
|
to 1,8
4G13 wystepuje do dzis z drobnymi zmianami. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 03-06-2007, 11:54
|
|
|
Optic napisał/a: | To juz sam nie wiem - skoro ten czujnik nie ma wplywu na mieszanke | ten czujnik (spalania stukowego) ma wpływ na moment zapłonu. Jest spalanie stukowe - opóźnia!! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-06-2007, 15:23
|
|
|
Po to by silnik miał możliwie maksymalną moc w danym momencie potrzebny jest czujnik spalania stukowego. Komp wyprzedza zapłon ile się da aż do momentu gdy zaczyna dostawać zbyt wiele sygnałów z tego czujnika że nastąpiło spalanie stukowe a wtedy ciut opóźnia zapłon i tak w kółko - tzw. równowaga dynamiczna czyli zapłon max wyprzedzony ale tylko na tyle by nie było spalania stukowego które może być groźne bo może doprowadzić do uszkodzeń w silniku. Tak w ogóle to trochę ciekawych artykułów w kwestiach tuningu mechanicznego, elektronicznego itp. można sobie poczytać tutaj |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|