Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C61A 1.3] Czujnik spalania stukowego
Autor Wiadomość
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 31-05-2007, 13:16   [C61A 1.3] Czujnik spalania stukowego

Cze,

no tak sobie dumam nad moim silnikiem juz dobre pare tygodni i ogladam kolejne czesci. Przypomne sprawe: Misiek jezdzi, na trasie ma kopa, wyprzedza na V-tce, pali mi tyle, ile Spritmonitor wyliczyl. Niby ok. Da sie jezdzic.
Ale, cholera, nie daje mi spokoju to, ze na zimnym silniku idzie jak marzenie (poza "tsyktsyktsyktsyk" z gornej czesci silnika - ostatnio sie zastanawiam, czy to nie pompa od wspomagania albo jakis inny element napedzany pasem, ale nie zwiazany z samym silnikiem. Jak brzmi padajaca pompa wody?), ale im jest cieplejszy - tym gorzej rusza. Gdzies po 20 minutach rozgrzewki, gdy mam ruszyc spod swiatel, wciskam gaz, puszczam sprzeglo a Misiek robi "pyku-pyku-trr-trr-tfu-tfu-tfu" i dopiero po dwoch sekundach "wrummmm" (gdy nieco mocniej docisne gazu). Gdy przygazuje bardziej i dopiero wtedy puszczam sprzeglo - jest ok.
Chcialoby sie rzec, ze nie ma mocy/kompresji, ale przeciez bez problemu podczas jazdy przyspiesza, a i spokojnie jade 180 po autostradzie. Problem jest tylko przy ruszaniu na cieplym silniku.
Na luzie, gdy powoli dodaje gazu - nie dlawi sie. Hmm...

Strzelam co to moze byc:
- leja wtryski albo sa zatkane
- zapaprana przepustnica
- zla mieszanka:
- walniety czujnik temp. silnika
- walniety czujnik temp. powietrza dolot.
- walniety czujnik spalania stukowego
- walnieta lambda
- walniety przeplywomierz (to raczej wykluczam, bo obroty nie faluja)
- zatkany filtr (tylko ktory? Paliwa?)
- za slabe cisnienie paliwa (ale dlaczego tylko na cieplym?)

Qrcze, tyle rzeczy mi przychodzi do glowy.
Powiecie, ze sam sobie odpowiedzialem - spoko, ale to tylko teoria. Sam tego wszystkiego raczej nie sprawdze (w aucie zaczalem grzebac dopiero 3-4 miesiacce temu - wczesniej tylko wiedzialem jak wlac benzyne, olej i plyn do spryskiwaczy. Stara szkola - teraz tego ucza na kursach! :D ). Z drugiej strony, jesli zlece majstrowi sprawdzenie tego wszystkiego - krzyknie mi z 500zl. :P

O co chodzi z tym czujnikiem?
Zastanawiam sie, czy to nie jest glowny winowajca. Pytanie, na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? Wiem, ze jego wskazania mozna odczytac programem diagnostycznym, ale jak go sprawdzic gdy nie mam palm'a? Voltomierz? Omomierz? Jakie wskazanie bedzie ok? Moje problemy zaczely sie od nalania VPR pare tygodni temu i zastanawiam sie, czy to moze nie uszkodzilo w/w czujnika... Z drugiej strony na Ultimate 98 smiga jak w bajce (wieksza moc, cichsza praca) czyli kat wyprzedzenia zaplonu przestawia sie odpowiednio do paliwa. Mimo to nawet na Ultimate ma problemy z ruszeniem na cieplym silniku. :(

Pomozcie mi, moi Drodzy, wykluczyc co sie da, zeby jak najmniej do sprawdzania zostalo. Sprobuje sam to wszystko posprawdzac, ale wolalbym nie musiec rozbierac do tego pol auta, bo znajac siebie potem po zlozeniu wszystkiego zostanie mi kupa czesci. :)

Dzieki!
_________________

 
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2007, 14:47   

Optic napisał/a:
O co chodzi z tym czujnikiem?
Zastanawiam sie, czy to nie jest glowny winowajca. Pytanie, na jakiej zasadzie dziala ten czujnik? Wiem, ze jego wskazania mozna odczytac programem diagnostycznym, ale jak go sprawdzic gdy nie mam palm'a? Voltomierz? Omomierz?



Polecam podłączenie palma i sprawdzenie prawidłowości działania silnika i jego czujników. Czy check engine zapala się podczas jazdy? Na palmie widać wszsytkie błędy, nawet te trwale zapamiętane. Palm kosztuje 30-40 zł. Program jest gratis w dziale FAQ. Kabelek można poprosić i ktoś z forum może Ci zrobi :)
Wiele rzeczy może być walniętych. O tych co piszesz trzeba sprawdzić.
Może świece i kable wysokiego ciśnienia. Także filtr powietrza. Odnośnie czujnika spalania stukowego to jak chcesz mam takowy (ale od 4g63 DOHC). Chyba powinien pasować. Może się odłączył. Masz go z tyłu w blok wkręconego. Od strony ściany gordziowej. Najlepiej go widać od spodu auta. Tam będzie tylko jeden czujnik, kabelki będą leciały od razu pod dolotem.
:wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2007, 14:52   Re: [C61A 1.3] Czujnik spalania stukowego

Optic napisał/a:
Pytanie, na jakiej zasadzie dziala ten czujnik?

To jest mikrofon - wylapuje stuki.
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-06-2007, 19:14   

Może mnie ktoś oświeci, gdzie w 4G13 jest czujnik spalania stukowego :?: :D O ile wiem to jest, ale w 4G93 :!: :?: A jeżeli chodzi o sprawdzenie to omomierzem. Mierzymy pomiędzy masą a jednym z bolców. Jednen to ekran, 2 to sygnał podawany do ECU w 58. Nie powinno być zwarcia pomiędzy masą a bolcem 1 tak samo 2. Powtarzam! dotyczy 4G93.
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 02-06-2007, 12:44   

To juz sam nie wiem - skoro ten czujnik nie ma wplywu na mieszanke, ECU nie podaje bledu sond lambda, to co zostalo?
Zawory? Uszczelniacze do nich?

Moj silnik powoli robi mi :toimonster:
_________________

 
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2007, 14:15   

qpal napisał/a:
4G93
to 1,8 :roll:

4G13 wystepuje do dzis ;-) z drobnymi zmianami.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 03-06-2007, 11:54   

Optic napisał/a:
To juz sam nie wiem - skoro ten czujnik nie ma wplywu na mieszanke
ten czujnik (spalania stukowego) ma wpływ na moment zapłonu. Jest spalanie stukowe - opóźnia!!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-06-2007, 15:23   

Po to by silnik miał możliwie maksymalną moc w danym momencie potrzebny jest czujnik spalania stukowego. Komp wyprzedza zapłon ile się da aż do momentu gdy zaczyna dostawać zbyt wiele sygnałów z tego czujnika że nastąpiło spalanie stukowe a wtedy ciut opóźnia zapłon i tak w kółko - tzw. równowaga dynamiczna czyli zapłon max wyprzedzony ale tylko na tyle by nie było spalania stukowego które może być groźne bo może doprowadzić do uszkodzeń w silniku. Tak w ogóle to trochę ciekawych artykułów w kwestiach tuningu mechanicznego, elektronicznego itp. można sobie poczytać tutaj
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.