Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
17-06-2007, 12:53
[CJ1A 1.3] Jaki olej do Colta ?
Autor Wiadomość
IGNS
[Usunięty]

Wysłany: 12-06-2007, 14:45   [CJ1A 1.3] Jaki olej do Colta ?

Kupiłem ostatnio Colta jednak osoba, która go sprowadziła zupełnie nie orientuje się na jakim on oleju jeździ. Pod maską żadnej karteczki odnośnie oleju nie było. Moje pytanie jest nastepujace:

Czy da się jakoś sprawdzić czy zalany był olej syntetyczny, pół syntetyczny, czy też mineralny? Brat który zna się na samochodach mówi że jak odkręcił korek od silnika to było czyściutko jak w nowym silniku więc napewno jeździł na dobrym oleju. Sugeruje mi syntetyk jednak chciałem jeszcze zapytać o zdanie forumowiczów.

Pozdrawiam:
Artur
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 13-06-2007, 18:32   

Ja tam podejrzewam że półsyntetykim ktoś zalał przy tym przebigu. Sprawdzić to się napewno by dlao w jakimś laboratorium:P
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
IGNS
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 00:00   

No niekoniecznie w niemczech chyba dbają lepiej o samochody niż w Polsce a przykładowo mój znajomy ma Honde Civic z 96r. przebieg 160 tyś i jeździ na oleju full syntetyku Mobila. Trudna sprawa z tym olejem.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-06-2007, 09:34   

Pelen syntetyk to wieksze ryzyko.
Jakbym mial decydowac to bralbym polsyntetyk.
A wycieki lub spalanie oleju jest jakies :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-06-2007, 17:38   

IGNS, posłuchaj KaWu
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 19:28   Re: Jaki olej do Colta ?

IGNS napisał/a:
...
Czy da się jakoś sprawdzić czy zalany był olej syntetyczny, pół syntetyczny, czy też mineralny? Brat który zna się na samochodach mówi że jak odkręcił korek od silnika to było czyściutko jak w nowym silniku więc napewno jeździł na dobrym oleju.


Na upartego możesz zlać z silnika z pół szklanki oleju i ją porządnie zamrozić w zamrażarce. W internecie można pogrzebać i znaleźć specyfikacje olejów z temperaturą płynięcia. Np typowy syntetyk 5W40 ma od -35 do -45 stopni. Półsyntetyk 10W40 od -30 do -36 stopni, a mineralny od -25 do -33. Takie dane znalazłem na poczekaniu. Możesz razem ze swoim olejem z silnika zamrozić inne oleje: jakiś mineralny, jakiś syntetyk i porównać gęstość po zamrożeniu.
 
 
IGNS
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 20:22   

KaWu napisał/a:
Pelen syntetyk to wieksze ryzyko.
Jakbym mial decydowac to bralbym polsyntetyk.
A wycieki lub spalanie oleju jest jakies :?:


Patrząc przez korek oleju klawiatura jest czyściutka 0 jakichkowliek osadów, nagarów itp.

Co do wycieków nigdzie nic niema, ale czy spala olej trudno powiedzieć bo przejechałem nim dopiero 200KM.

OT. Na pewno niema czystych spalin bo ma wycięty katalizator i wstawioną strumienice (okazało się na przeglądzie ;) )
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 14-06-2007, 22:18   

Możesz pójść na kompromis i zalać bardzo dobry półsyntetyk. Silnik na pewno na tym nie ucierpi. Mineralnego unikał bym jak ognia. Osobiście polecam MOTULA 4100 Turbolight 10W40. W poprzednim samochodzie dużo na nim przejechałem i było OK. Jak sama nazwa sugeruje powinien dać radę :lol:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
IGNS
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2007, 13:39   

No właśnie albo dobry półsyntetyk albo dobry syntetyk, ale trzeba by zaryzykować. Ciężka sprawa.
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 16-06-2007, 23:05   

Podejrzewam, że MOTUL półsyntetyk jest lepszy, niż średniej klasy syntetyk. Znam ludzi, którzy z turbo na tym jeżdżą i sobie chwalą.
Broń Boże syntetyka Schella, ma bardzo silne właściwości płuczące, i zamienia w ruiny samochody kiedykolwiek potrktowane czymś innym niż syntetyk.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.