Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
17-06-2007, 13:00
[CA5A 1.8] wariacka reakcja na gaz
Autor Wiadomość
redlightradek
[Usunięty]

  Wysłany: 23-05-2007, 15:56   [CA5A 1.8] wariacka reakcja na gaz

witam wszystkich serdecznie. na poczotku bardzo chcialem podzekowac bartkowi za pomoc z ECU :D
dobra do rzeczy. niestety jedna usterka pozostaje bez zmian. objawy: w momencie kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature autko zaczyna bardzo gwaltownie reagowac na gaz jak dodaje odrobine gazu, to najpierw nie reaguje wogole i nagle rwie go do przodu, tak samo gwaltownie reaguje tez jak zdejmuje noge z gazu. co dziwnego zaobserwowalem jak auto chodzi na wolnych obrotach i dodam odrobine gazu (tak ze powinien miec ok 2000 obr.) to obroty tolalnie faluja (miedzy 1000 a 2000 obr). jak jest zimny to chodzi pieknie i zaden z objawow nie wystepuje.
no i jak tam jakies pomysly????? :lol:
z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-05-2007, 19:16   

redlightradek napisał/a:
w momencie kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature autko zaczyna bardzo gwaltownie reagowac na gaz jak dodaje odrobine gazu, to najpierw nie reaguje wogole i nagle rwie go do przodu, tak samo gwaltownie reaguje tez jak zdejmuje noge z gazu. co dziwnego zaobserwowalem jak auto chodzi na wolnych obrotach i dodam odrobine gazu (tak ze powinien miec ok 2000 obr.) to obroty tolalnie faluja (miedzy 1000 a 2000 obr). jak jest zimny to chodzi pieknie i zaden z objawow nie wystepuje.
Mam identyczny problem. Wymieniłem przepustnicę, silnik krokowy, zakładałem 3 TPS-y inne, wymieniłem przepływomierz i absolutnie żadnej poprawy. Za godzinę jadę podmienić ECU z rozbitka. Zobaczymy. Co miałeś nie tak z ECU?

[ Dodano: 24-05-2007, 00:16 ]
Cytat:
Za godzinę jadę podmienić ECU z rozbitka
No i podmieniłem... Akurat. Z tamtego ECU nic nie zostało.
 
 
clown6
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 09:30   Re: wariacka reakcja na gaz

redlightradek napisał/a:
objawy: w momencie kiedy silnik osiagnie wlasciwa temperature autko zaczyna bardzo gwaltownie reagowac na gaz jak dodaje odrobine gazu, to najpierw nie reaguje wogole i nagle rwie go do przodu, tak samo gwaltownie reaguje tez jak zdejmuje noge z gazu. co dziwnego zaobserwowalem jak auto chodzi na wolnych obrotach i dodam odrobine gazu (tak ze powinien miec ok 2000 obr.) to obroty tolalnie faluja (miedzy 1000 a 2000 obr). jak jest zimny to chodzi pieknie i zaden z objawow nie wystepuje.


Ja miałem tez podobne objawy, kiedy odkręciłem czujnik położenia przepustnicy i później źle go przykręciłem, bo był odwrócony o kilka stopni w lewo. po tym samochód zaczął szarpać i zachowywał się dokładnie tak powyżej. Przez miesiąc się z tym męczyłem żeby to naprawić i na ustawianiu geometrii spytałem się mechanika przy okazji co to może być i mi doradził ze jest coś nie tak właśnie z czujnikiem położenia przepustnicy i obróciłem ten czujnik do oporu w prawo i już było wszystko w porządku.


 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-05-2007, 11:09   

Hugo napisał/a:
Co miałeś nie tak z ECU?


To co zwykle.....rozlany kondensator 100uF...... Ale płytki w Coltach CA mają chronić elektronikę przed elektrolitem...... mają warstwę ochronną nie przepuszczającą elektrolitu do płytki - dramat zaczyna się, jak elektrolit wpłynie POD tą warstwę..... U Radka rozlanie było w promieniu 5 cm od kondensatora..... nie policzę ile ścieżek poprawiałem, bo zostały tylko punkty lutownicze..... na szczęście mam taką płytkę na wzór ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 11:42   

Bartku,ta warstwa ochronna to taka jakby cienka warstwa gumy rozlana na płytce?
Clownie6 ,ale żeś fotki wrzucił.....rzutnik by sie przydał he he :biggrin:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-05-2007, 12:33   

Tak, tyle że zmienili jej skład od czasu ECU 88-92, bo nie jest rozpuszczana przez elektrolit....... w starszych ta gmaź łączy się z elektrolitem powodując zniszczenia na mniejszej powierzchni.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-05-2007, 00:01   

redlightradek tak jak obiecałem, gdy rozwiąże problem to poinformuję. Bo objawy masz identyczne. Czytaj . Błahostka, ale tak się objawiała. Zwróć uwagę na te rzeczy.
 
 
redlightradek
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2007, 14:44   

przestawilem ten czujnik przy przepustnicy i jak reka odja. wszystko w porzadku. niestety dzisiaj taobserwowalem ze podczas jazdy wlaczyla sie lampka "check engine" ale bez zadnych objawow, autko chodzi jak ta lala. zobaczymy cz przy nastepnej jezdze znowu sie zapali
pozdfrawiam serdecznie :mrgreen:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-05-2007, 17:17   

Skoro się check zapalił to zczytaj kod błędu - a nuz widelec masz jeszcze coś innego nie tak.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
redlightradek
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2007, 16:55   

zeby odczytac blad trzeba by go podpiac pod diagnoze a w sewisie mitsubishi mi möwia ze nie ma wtyczki. czy to jest wogole mozliwe??? samochod jest z 92r ale w niemieckich papierach pisze ze z 91
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-05-2007, 18:53   

redlightradek napisał/a:
zeby odczytac blad trzeba by go podpiac pod diagnoze a w sewisie mitsubishi
Nie. Potrzebny jest tester diodowy, który wymruga kody błędów. Liczysz krótkie i długie mrugnięcia i masz kod.
redlightradek napisał/a:
mi möwia ze nie ma wtyczki
Wiesz co, że też musisz tym panom takie trudne zadania dawać. Mogli nigdy w życiu nie widzieć wtyczki na oczy :wink: Jest na wysokości lewego kolana kierowcy, pod głośnikiem w desce.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-05-2007, 19:47   

Radku - masz miernik uniwersalny? Jeżeli tak, to ustaw TPS "po bożemu" i zobacz jaka będzie wtedy reakcja na gaz.....

Napisz tylko ile przewodów jest we wtyczce, bo w CA GTi nie pamiętam czy jest w środku IPS, czy nie.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-05-2007, 11:10   

Bartek napisał/a:
nie pamiętam czy jest w środku IPS, czy nie.....

jest
 
 
redlightradek
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2007, 17:08   

ludzie ja nie jestem (niestety :lol: ) ani mechanikiem ani eletrykiem takrze nawet nie wiem co to tps??? sorry ale mowta jezykiem ktory rozumiem :D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-06-2007, 17:12   

TPS to ten czujnik, którym kręciłeś
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.