[EA5W 2.5] Sprzęgło niskobiorące, mocno drgające |
Autor |
Wiadomość |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-06-2007, 15:17 [EA5W 2.5] Sprzęgło niskobiorące, mocno drgające
|
|
|
Witam,
Mój nowy rekin '97 manual ma bardzo nisko biorące sprzęgło, dosłownie w podłodze co było widoczne już przy zakupie. Dodatkowo przy przerzucaniu biegów wpada czasami w bardzo niepokojące drgania:
-Przy przerzucaniu biegów "kapeluszniczym" biegów czyli między 2k a 3k rpm i na niskich prędkościach wszystko OK, ale przy zmianie biegu lekko poszarpuje samochodem ("buja głowami")
-Przy przerzucaniu biegów "autostradowym" czyli między 4-5k rpm i powyżej 120km/h sprzęgło po wciśnięciu mocno drży tak jakby przenosiło drgania z układu napędowego. Drgania są wyraźnie wyczuwalne stopą, czegoś takiego nie miałem w żadnym innym samochodzie jakim jeździłem (nawet w Astrze '92).
Szukałem w archiwum ale nic nie mogłem znaleźć o sprzęgle. Czy TTTM (Ten Typ Tak Ma)? Czy może powinienem coś z tym sprzęgłem zadziałać (odpowietrza się to cudo?)
Pozdrawiam,
Grid |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-06-2007, 15:39
|
|
|
Grid napisał/a: | Czy TTTM (Ten Typ Tak Ma)? |
Ten typ tak nie ma Lepiej poszukaj przyczyny, bo to nie jest normalna sytuacja. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Grid
Forumowicz
Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-06-2007, 16:35
|
|
|
macia napisał/a: | Grid napisał/a: | Czy TTTM (Ten Typ Tak Ma)? |
Ten typ tak nie ma Lepiej poszukaj przyczyny, bo to nie jest normalna sytuacja. |
Jeżeli ktoś na forum ma pomysł co to może być. Nie znam żadnego dobrego warsztatu (nie-ASO) w Łodzi który by mi zdiagnozował Miśka. A do ASO nie chcę jechać bo nie mam paru tysięcy na zbyciu żeby coś prostego naprawiać.
Pozdrawiam,
Grid |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2007, 17:12
|
|
|
Grid, w ASO nie jest wcale tak tragicznie, niedawno bylem
Sprobuj tutaj: Marusik 604902020 - facet jest w Tuszynie ale zawsze i wszedzie go polece. Ceni nietanio ale robi solidnie i zawsze zrobi tylko to co potrzeba a ewentualnie podpowie co by jeszcze nalezalo |
_________________
 |
|
|
|
 |
taisho [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 20:31
|
|
|
ja bym spróbował odpowietrzyć sprzęgło, nic nie kosztuje a być może coś zmieni |
|
|
|
 |
bartekino
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 154 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 06-04-2010, 19:57
|
|
|
Witam. mam takie pytanko jestem od jakiegoś czasu posiadaczem miska tylko martwi mnie jedna sprawa... Podczas ruszania na 1 i puszczania sprzęgła drga auto , tak samo z zmiany z 1 na 2 jak chce delikatnie puścić sprzęgło to auto drga muszę puścić szybko. Sprzęgło się nie ślizga łapie bez problemu. Jedynie co zauważyłem to tak jak by się zacinało bo puszczam a ono nie idzie i po chwili odbije. Ale nie zawsze i delikatnie Prosze o jakies podpowiedzi Pozdrawiam |
_________________ http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku.
"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców " |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 07-04-2010, 10:17
|
|
|
drgania podczas ruszania, to winna prawdopodobnie tarczy sprzegla, sprezyny spelniajace funkcje tlumika drgan "nie zyja"
przycinanie sie,to raczej wina docisku, takze mozesz szukac nowego sprzegla |
|
|
|
 |
bartekino
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 154 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 07-04-2010, 19:08
|
|
|
A powiedz mi czy te drgania moga byc spowodowane zabrudzona przepustnica ?? bo obroty na biegu jałowym są niskie i lekko falują a czytałem ze podobne objawy przy zabrudzonej przepustnicy mozliwe ze to jest przyczyna ?? |
_________________ http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku.
"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców " |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2010, 20:36
|
|
|
bartekino, jeśli to się dzieje tylko przy ruszaniu to czeka Cię wymiana kompletnego sprzęgła. Być może docisk też jest winien, ale tak czy inaczej sprzęgło do wymiany. |
|
|
|
 |
pelu
Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 09-04-2010, 00:26
|
|
|
bartekino napisał/a: | A powiedz mi czy te drgania moga byc spowodowane zabrudzona przepustnica ?? bo obroty na biegu jałowym są niskie i lekko falują a czytałem ze podobne objawy przy zabrudzonej przepustnicy mozliwe ze to jest przyczyna ?? |
falujace obroty nie beda przyczyna szarpan podczas ruszania, wg mnie drgania powoduje tarcza sprzegla |
|
|
|
 |
|