Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
chwila nieuwagi...
Autor Wiadomość
ozz
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2007, 15:32   chwila nieuwagi...




dosłownie kilka chwil temu 500m od mojej chałupy; kobita nie opanowała auta, jak podczas ulewy wjechała na potok wody na drodze, uniosło ją i zjechała z szosy prosto na przydrożne drzewo;
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-06-2007, 16:14   

Zawsze powtarzam że lepiej pójść do rowu lub na czołówkę niż przyładować w drzewo... niemniej misiek dość dzielnie zniósł kolizję co prawda juz się nadaje do kasacji wnioskując po mocno sfalowanej budzie niemniej poduchy wystrzeliły i kabina cała więc i pasażerowie zapewne wyszli z tego cało...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-2007, 16:23   

saphire napisał/a:
Zawsze powtarzam że lepiej pójść do rowu lub na czołówkę niż przyładować w drzewo

w rów to się zgadzam, ale na czołówkę :?:
1 - Podczas uderzenia nie dodaję mi się prędkość ...tego jadącego z naprzeciwka
2 - Nie narażam na utratę życia ... też tego z naprzeciwka

Co do Carismy tej rozbitej pod Redą ... to wyrazy współczucia, mam nadzieje, że nikt nie ucierpiał (poza stratą auta)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2007, 16:24   

Ładnie.
Qrcze Ozz jeszce Cie nie upolowałem a jestesmy z tego samego miasta tylko z innej cześci. Raz chyba widziałem Twojego colta przy garażach na Jana Pawła-co maja strome zjazdy w dół. :wink:
 
 
ozz
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2007, 16:51   

dm17 napisał/a:
Ładnie.
chyba widziałem Twojego colta przy garażach na Jana Pawła-co maja strome zjazdy w dół.


się zgadza, bywam jeszcze tam czasem - chałupa rodziców, ale na stałe mieszkam już pod Wejherowem;
swoją drogą fajny avatar, pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-06-2007, 17:09   

akbi napisał/a:
w rów to się zgadzam, ale na czołówkę :?:
1 - Podczas uderzenia nie dodaję mi się prędkość ...tego jadącego z naprzeciwka
2 - Nie narażam na utratę życia ... też tego z naprzeciwka


ad. 1. jak nie masz gdzie uciec a z naprzeciwka kolej jedzie na 3go prosto w ciebie - nie pakuj w drzewo - wal w gościa - z drzewem nie masz żadnych szans a z czołówką masz.

ad. 2. mówisz że w takiej sytuacji lepiej samemu zginąć na drzewie niż przywalić w debila z naprzeciwka?

Widziałem skutek strzału na czołówkę (w kumpla przydzwonił na zakręcie jakiś koleś - było ślisko i wyniosło go wprost na kumpla - liczniki im się zblokowały mniej więcej po równo na 80km/h - u kumpla skończyło się na złamanym obojczyku a u kolesia na złamanej nodze.

Drugi kumpel miał mniej szczęścia bo uciekł na pobocze bo jakiś idiota na trzeciego szedł i go zarzuciło, postawiło bokiem i zaczął rolować więc kumpel uciekł na pobocze jednak miękko było więc pociągnęło go poza drogę i centralnie w drzewo strzelił. Co roku palę mu świeczkę na cmentarzu. Licznik zatrzymał mu się na 90km/h a drzewo kończyło się gdzieś za oparciami przednich siedzeń.

Oba auta z tych wypadków to renówki pięcio gwiazdkowe - po czołówce przeżył - po drzewie nie miał żadnych szans. HOWGH.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-2007, 17:19   

aaaaaaaaa ...saphire, to nie zrozumiałem "Twojej sytuacji"
Ja bardziej myślałem, gdy np coś nagle stanęło na mojej drodze i mam do wyboru jechać w prawo (rów, ew drzewo) lub lewo (ew nadjeżdżający samochód).

Co do Twojej sytuacji to się z Tobą zgadzam, chyba, że ... ktoś wyprzedza na 3, a ja mam cały pas pobocza do zjechania w prawo - w takich sytuacjach zawsze zjeżdżam i umożliwiam manewr wyprzedzania temu z naprzeciwka. Bardzo często nie wymaga to zwalniania prędkości jazdy z mojej strony.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
Ostatnio zmieniony przez akbi 16-06-2007, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-06-2007, 17:24   

drugie auto z naprzeciwka jest przeszkodą odkształcalną (pochlania siłę uderzenia), drzewo już nie.....
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 17-06-2007, 00:10   

pytanie co lepsze, uderzyć w przeszkode odkształcalną przy 160 (2x80km/h na przyklad) czy w drzweo przy 80km/h ?

Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-06-2007, 08:01   

W drzewo przy 80km/h nie masz żadnych szans - wystarczy przypomnieć sobie że testy zderzeniowe są przy 60km/h i auto w nich wali właśnie w trwała betonową przeszkodę i to taka że na cały przód się uderzenie rozkłada - co z auta zostaje chyba wszyscy widzieli natomiast drzewo ma tą wredną naturę że zachowuje się jak betonowy słup który spotyka się z przodem auta na małej powierzchni i działa prawie jak nóż który wchodzi w auto jak w masło - przy tej prędkości zwykle aż po tylne siedzenia więc z drzewem po prostu nie ma żadnych szans o ile tylko prędkość jest wystarczająca. Co do czołówki to energia nie idzie w całości na jedno auto tylko rozkłada się na oba więc nie można sumować prędkości a jak życie pokazuje nawet z czołówek przy 120km/h ludzie wychodzili żywo bo i samo zderzenie rozprasza część energii na obrót aut wokół osi zderzenia lub ich odrzucenie na bok itp. itd. Widziałem wiele fotek z czołówki z prędkościami rzędu 100-140 i w większości przypadków ludzie przeżyli z mniejszymi lub większymi obrażeniami ale przeżyli natomiast z fotek które widziałem po trafieniu w drzewo chyba tylko kilka przypadków było że nikt nie zginął. Nawet młode cienkie drzewko w typie jarzębiny przydrożnej z pniaczkiem fi 10cm przecinało auto niemal na pół. Grube drzewa nie przetną auta tylko zwyczajnie je rozrywają na kawałki.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-06-2007, 22:46   

saphire - jest jeszcze ta roznica, ze w drzewo wbija sie na powierzchni kilkakrotnie mniejszej niz w ta przeszkode z crash testow - czyli uszkodzenia po drzewie pojda glebiej
to tylko w kwestii uzupelnienia a nie polemiki
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-06-2007, 10:29   

dokładnie tak jest - drzewo to wredne stworzenie w kontakcie z autem :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
thomb
[Usunięty]

Wysłany: 18-06-2007, 11:07   

Zgadzam się z szanownymi przedmówcami bo jakby nie było to wynika z fizycznego zachowania danych obiektów. Z mojej skromnej wiedzy wynika, że drzewo czy słup jeśli jest nieruchomy działa jak punkt przyłożenia siły razy prędkość pojazdu razy masa przez powierzchnię działania siły daje nam wartości sił jakie działają na dany pojazd. Czyli im mniejsza powierzchnia przeszkody tym wynikałoby większa siła działająca w danym miejscu.
Przy spotkaniu dwóch pojazdów siły rozchodzą się na wszystkie części miękkie na które działają naprężenia przy zderzeniu i na wektory ruchu w innych możliwych kierunkach.
Tak ja to widzę oczywiście nie biorąc pod uwagę całej masy innych czynników, które mają znaczenie w takim wypadku (rozkład masy, kierunek działania sił, kształty itd.)
W każdym razie najlepiej to w nic nie uderzyć :P
 
 
ozz
[Usunięty]

Wysłany: 18-06-2007, 12:33   

ps. tak wogóle, kobieta kierująca tą Carismą wiozła truskawki z tyłu, w pierwszym momencie gotów pomyśleć że jakaś masakra odeszła w środku - wszystko na czerwono :shock:
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-06-2007, 15:51   

a ja sięgeneralnie nie zgadzam z wypowiedziami saphire, i thomb, , gdyż piszecie o rozkładaniu się sił uderzenia na czyimś aucie, a przecież nie zapominajcie, że przy czołówce to Wasze auto będzie też pochłaniało uderzenie z tego naprzeciwka.
saphire napisał/a:
samo zderzenie rozprasza część energii na obrót aut wokół osi zderzenia lub ich odrzucenie na bok itp.

zgadza się, ale jak uderzysz centralnie i równo w sam środek drugiego auta to nic na boki nie pójdzie ... i tak samo, jak uderzysz np lewą stroną auta w drzewo to tak samo tył auta wyrzuci Ci w bok.
Kolejna sprawa, że jak już wybierasz drzewo, czy nadjeżdżające auto, to nie wie się, czy ten nadjeżdżający jedzie z taką samą prędkością (powiedzmy że tak jak powyżej 80 km/h), czy też może jedzie 50 km/ szybciej
Na pewno z czym się zgadzam to wypowiedź Krzyzaka
Krzyzak napisał/a:
drzewo wbija sie na powierzchni kilkakrotnie mniejszej niz w ta przeszkode z crash testow - czyli uszkodzenia po drzewie pojda glebiej

... czyli mniej więcej taka sama siła nacisku (uderzenia) na zdecydowanie mniejszą powierzchnię

Niemniej jednak, dla mnie priorytetem jest nie narażanie kolejnych osób i napewno nie poszedł bym na czołówkę :P
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.