Przesunięty przez: Hubeeert 14-05-2014, 13:29 |
co sądzicie Carisma 1,9 TDI |
Autor |
Wiadomość |
tabaka [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2007, 17:45 co sądzicie Carisma 1,9 TDI
|
|
|
http://moto.allegro.pl/it...ma_1_9_tdi.html
co sadzicie o tym samochodziku
dokladniej chodzi mi o model po prostu chce kupic jakis samochod w pazdzierniku i zastanawiam sie nad kupnem wlasnie tego
jak mozecie napiszcie jakie sa koszty eksploatacji realne spalanie itd
a jeszcze TD czy TDI
w gre wchodza roczniki 96 -98 bo z tego co widzialem na nie bedzie mnie powiedzmy stac ewentualnie moze macie jakis inny ciekawy samochod do zaproponowania za jakies 11-12tys zl
no i jeszcze te 11 tys to jakas zanizona cena czy o co chodzi bo z tego co zauwazylem to czy rok 96 czy 98 to ceny wachaja sie od 9-16 tys z takimi samymi wyposazeniami co jest troche dziwne ... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-06-2007, 17:55
|
|
|
Jeśli już chcesz silnik z francuza to weź przynajmniej najmocniejszy DID. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 18-06-2007, 18:44
|
|
|
tabaka napisał/a: | jeszcze TD czy TDI |
TD |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-06-2007, 19:59
|
|
|
1.9 TD jest to silnik produkcji (na licencji Renault). Jest to konstrukcja z trwalym ukladem tlokowo-korbowym...gorzej z osprzetem. Zawiesc czasem moze rozrusznik czy alternator, moga sie zdazyc czasem problemy ze szczelnoscia jednostki oraz z trwaloscia glowicy. Trzeba uwazac na turbine (czy przesadnie nie "cieknie"). W codziennej eksploatacji francuski diesel spala okolo (przecietnie) 6litrow/100km od 0-100 przyspiesza w granicach 13s . jednostka jest dosyc glosna szczegolnie gdy jest "zimna" lub pracuje na obrotach powyzej 4000obr/min. Skrzynia biegow w tym modelu (chodzi o diesla) takze pochodzi ze "stajnie" Reno-czasem pojawiaja sie problemy z synchronizacja przelozen-wine za to ponosi taka "plastikowa tulejka" ktora wyrabia srednio po okolo 40-60t km. Ogolnie samochod nie pozbawiony wad, ale jak sie bedzie o niego w nalezyty sposob dbalo odwdzieczy sie tym samym-czyli w bezawaryjna eksploatacja...aha wiele zalezy od konkretnego egzemplarza (tzn jak poprzedni wlasciciel dbal o swojego "Misia" )
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2007, 20:26
|
|
|
saphire napisał/a: | Jeśli już chcesz silnik z francuza to weź przynajmniej najmocniejszy DID. |
Znajdz mi taka carisme za 11-12 tys zl to biore
tabaka napisał/a: | z tego co zauwazylem to czy rok 96 czy 98 to ceny wachaja sie od 9-16 tys z takimi samymi wyposazeniami co jest troche dziwne ... |
Bo jeden owinal sie wokol drzewa a drugi nie |
|
|
|
 |
tabaka [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2007, 14:29
|
|
|
ok to moze tak ogolnie .. oplaca sie kupowac ten samochod czy polecacie cos innego w podobnej strefie cenowej ?? |
|
|
|
 |
CichyTom [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2007, 14:40
|
|
|
jak powie mi ktoś gdzie u niego jest zamontowany rozdzielacz do ABS i po co mu ta plastikowa biała zapinka przy tej rurce powietrznej czy tam jakiej przy silniku to powiem czy warto kupować |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 19-06-2007, 22:07
|
|
|
CichyTom napisał/a: | ak powie mi ktoś gdzie u niego jest zamontowany rozdzielacz do ABS i po co mu ta plastikowa biała zapinka |
Ło, ale gruz Niedługo, to na Allegro całe samochody w stanie "igiełka" będą na takie opaski pospinane |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 20-06-2007, 00:05
|
|
|
od roku jeżdże Cari z 98 roku z tym właśnie neszczęsnym francuzkim motorem 1,9 TD. W sumie to jest TDI ale ten znak zastrzegł sobie VW wiec pisze się TD. Zrobiłem nią ok 20 tys. miałem trochę pecha bo padl mi czujnik początku wtrysku czy jakoś tak (taki mały zaworek ellktryczny w pompie wtryskowej) koszt 350 PLN. Poza tym wymieniłem tuleje na wahaczu wzdłużnym i tyle. Póki co nic się więcej nie dzieje. Co do spalania to zależy jaką kto ma nogę a raczej jej ciężar waha się od ok 5 l na trasie do 7,5 z klimą po mieście przy dość dynamicznej jeżdzie. Gdybym miał kupować samochód jeszcze raz wybrałbym to autko. W miarę duże, wygodne i rozsądnie ekonomiczne. A co do tych cen 11-12 tys to za tą kasę kupuje drugą |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2007, 02:04
|
|
|
cari98 napisał/a: | W sumie to jest TDI |
Zalezy co rozumiesz przez TDI. Jedni tak mowia o aucie z ic, a inni na auto z pompowtryskami. A nazwy TDI nie mozna zastrzec, bo jest to skrot oznaczajacy silnik. |
|
|
|
 |
tabaka [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2007, 14:49
|
|
|
cari98 napisał/a: | A co do tych cen 11-12 tys to za tą kasę kupuje drugą |
hmm to za tanio czy co ?:) bo juz nie wiem cyz wy sie smiejecie z tego ze tak tanio czy to prawdziwa cena za auto w dobrym stanie |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 20-06-2007, 20:48
|
|
|
TDI to skrót od TURBO DIESEL INTERCOOLER i inne marki oprócz VW, audi, skoda i seat raczej nie mogą stosować tego oznaczenia. Cari ma oznaczenie TD ale silnik ten posiada też chłodnicę powietrza doładowującego. Jest ona co prawda mało widoczna bo jest w lewym nadkolu na dole wlot powietrza do niej jest przez lewą kratkę obok halogena. Taki silnik ma mieć katalogowo 92 KM (66 kW). Co do ceny to trochę zaniżona ta 11 tysięcy. Owszem są takie ale osobiście przyglądałem się takim Miśkom i nie bardzo były do jazdy. Mnóstwo poprawek i to nie tylko wizualnych trzeba było w nich zrobić. Z 98 roku to ok 15 można kupić w b. dobrym stanie , no chyba że ktoś z Was ma czas i ochotę bawić się w narawy.
Pozdrawiam |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Largo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 13:10
|
|
|
Witam widze ze nie tylko ja przyglądam sie tej Carismie ..... czy moze ktoś konkretnie sie określić czy opłaca sie czy nie . Te auto ma miec przeznaczenie do jazdy po miescie czasami w trasie bez butowania itp. Chodzmi mi konkretnie o silnik czy nie klęknie za niedlugo |
|
|
|
 |
tabaka [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 20:40
|
|
|
Largo z tego co sie doczytalem wynika ze najlepiej kupic z holenderskim gazem a nie z TD .. gaz jak sie zepsuje to cena tez jest dosc spora za naprawe itd itp ogolnie sam nie wiem samochod wydaje sie byc ok ponoc bardzo malo kiedy cos sie psuje ale jak sie cos juz padnie to kosztuje nie malo ..
moze ktos jeszcze napisac ile pali gazu z ta instalacja holenderska i ile z polskim wtryskiem i jakie sa roznice w osiagach |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 23:09
|
|
|
cari98 napisał/a: | TDI to skrót od TURBO DIESEL INTERCOOLER |
W silnikach apalinowych literka "i" oznacza wtrysk, a ze w dieslach zawsze byly wtryski to przyjelo sie ze oznacza to pompowtryski. I nie rozumiem jak mozna zastrzec oznaczenie "TDI", skoro to oznaczenie silnika. Rownie tobrze ktos moze powiedziec ze zastrzega oznaczenie "TEi" Turbo etylina na wtrysku. O ile sie znam to sie nie da tego zastrzec. |
|
|
|
 |
|