Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E1x 84-87] Kopci na rozgrzanym silniku
Autor Wiadomość
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 21-01-2008, 20:56   [E1x 84-87] Kopci na rozgrzanym silniku

Podczas ostatnich chłodniejszych dni ujawniła się dziwna wada w moim Galancie, otóż po dłuższym postoju bez odpalania zaczął on strasznie kopcić na rozgrzanym silniku. Nie potrafię jednoznacznie określić koloru dymu, ale chyba jest on zarazem niebieskawy i szarawy(?). Kopci mocno, śmierdzi bardzo. Nie ma różnicy, czy Pb, czy LPG. Ale...
...zaraz po odpaleniu nic nie kopci, wszystko jest ok. Dopiero w miarę nagrzewania się coraz bardziej dymi, już po minucie/dwóch od odpalenia mamy ładną chmurkę za autem.
Co ciekawsze, jak ostatnio nim jeździłem (ostra jazda, praktycznie cały czas na wysokich obrotach, ruszanie - hamowanie - ruszanie itd.), to po powrocie na podwórko kopcenie ustało! Tzn. jeszcze troszeczkę dymił, ale to nic w porównaniu do tego, co było przed tym. Oczywiście następnego dnia go odpaliłem, i niestety znów kopcił :(
Teraz tak...płynu w chłodnicy nie ubywa, nie bąbluje. Auto jeździ bardzo ładnie, dynamika na bardzo dobrym poziomie, odpala ładnie. Nie wiem, czy bierze olej (brać napewno bierze, pytanie, jak dużo?), bo nie mogę jeszcze jechać w jakąś trasę, ale jak był ciągle eksploatowany, to owszem, olej brał.
I teraz powstaje pytanie: uszczelniacze czy pierścienie? A może jeszcze coś innego? Można to jakoś sprawdzić oprócz pomiaru kompresji lub zdejmowania głowicy? Czy czeka mnie remont silnika (oby nie :( ) ?
Pozdrawiam
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-01-2008, 21:08   

Czy po np. 2 dniowym postoju zaraz po odpaleniu na zimno też od razu kopci? Jeśli tak to przez uszczelniacze olej ścieka do cylindrów i po odpaleniu spala się i kopci.

Jak dopiero po rozgrzaniu kopci to może trochę popuszczają uszczelniacze a może też i pierścienie.

Może jeszcze sprawdź czy masz zemulgowane masło w oleju czy nie.

Tak czy siak trzeba dokładnie zmonitorować czy bierze olej i ewentualnie działać z uszczelniaczami najpierw bo prościej, łatwiej i taniej a dopiero później z pierścionkami bo to już dużo więcej grzebania.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 21-01-2008, 21:20   

saphire napisał/a:
Czy po np. 2 dniowym postoju zaraz po odpaleniu na zimno też od razu kopci?

Nie, zawsze zaczyna stopniowo kopcić dopiero po ok. minucie, dwóch...
saphire napisał/a:
Może jeszcze sprawdź czy masz zemulgowane masło w oleju czy nie

Nie mam, choć w sumie jak nie pokonam dłuższej trasy (no choćby te 2-3 km), to żadne "masło" się przecież nie pojawi...


edit:
dostałem sugestię, że to może być zapieczony pierścień. Czy to może być to? Podobno w takim przypadku pomaga wlanie nafty do cylindra (?). Dużo tego wlać? Będę musiał potem olej zmieniać? Długo ta nafta będzie "odpiekała" pierścienie?

[ Dodano: 26-01-2008, 15:01 ]
A, jeszcze mi się przypomniało, że jak wykręcałem świece, to było na nich pełno czarnego nagaru...
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-01-2008, 19:05   

Kamil, jak masz możliwość to sprawdź sprężanie. Dowiesz się co puszcza, pierścienie czy zawory. Jak kopci na niebiesko to napewno bierze olej. Sprawdź też czy przez odme olej wychodzi.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-01-2008, 19:51   

Nafty wlewa sie zazwyczaj ok. 50 - 100 ml na każdy cylinder i zostawia sie to wszystko na noc najlepiej ale olej musi byc spuszczony jak chcesz go zpowrotem wlac do silnika po tej operacji .
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-01-2008, 10:15   

Czarny nagar na świecach niekoniecznie jest od spalonego oleju bo także może mieć na to wpływ za bogaty skład mieszanki, źle ustawiony zapłon, nie domykające się zawory itp.

Moim zdaniem zaczął bym od uszczelniaczy zaworowych bo to najtańsze rozwiązanie a że pewnie twój silnik ma już swoje lata to pewnie są już nieźle utwardzone i po prostu nie uszczelniają.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2008, 18:32   

http://www.ngkntk.pl/E-Learning_NGK.3572.0.html Troszkę o świecach . Uruchom E - LEARNING NGK
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 01-02-2008, 18:52   

masz oczywiscie silnik na gażniku?? ja mam na wtrysku a miałem takie dziwne zdarzenie, mianowicie przez jakis czas zaczoł mi brac olej i dolałem go 3 razy po litrze < litr na jakieś 1000 km>, po pewnym czasie zjawizko to znikło a oleju nieubywa i bardzo mnie to dziwi.
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 01-02-2008, 23:57   

A więc tak:
kwazar1 napisał/a:
Kamil, jak masz możliwość to sprawdź sprężanie

Narazie takiej możliwości nie mam, ale mi też to od dawien dawna chodzi po głowie, więc jak tylko Galant będzie jeździł, to to będzie jedna z pierwszych czynności, jakich przy nim dokonam.
saphire napisał/a:
Czarny nagar na świecach niekoniecznie jest od spalonego oleju bo także może mieć na to wpływ za bogaty skład mieszanki, źle ustawiony zapłon, nie domykające się zawory itp.

Da się to sprawdziś jakimiś "domowymi metodami"?
lipa40 napisał/a:
http://www.ngkntk.pl/E-Learning_NGK.3572.0.html Troszkę o świecach . Uruchom E - LEARNING NGK

U mnie jest to "nagromadzenie nagaru". Zawsze myślałem, że to właśnie coś z zapłonem albo złym składem mieszanki (lub spalaniem oleju), a tutaj piszą co innego. O co chodzi z tą za niską temperaturą świecy?
waldi-1 napisał/a:
masz oczywiscie silnik na gażniku?

Wtrysk :)
waldi-1 napisał/a:
przez jakis czas zaczoł mi brac olej i dolałem go 3 razy po litrze < litr na jakieś 1000 km>, po pewnym czasie zjawizko to znikło a oleju nieubywa i bardzo mnie to dziwi

Pewnie zmieniłeś olej :P
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2008, 00:55   

kamilek napisał/a:

Da się to sprawdziś jakimiś "domowymi metodami"?

Pod sondę lambda (o ile jest) można się podłączyć woltomierzem, ale cyfrowym bo analogowy to za duże obciążenie dla sondy i kontrolować jej wskazania.
Zapłon lampą stroboskopową , zawory szczelinomierzem, ale w mocno przechodzonym silniku lepiej się sprawdza czujnik zegarowy.

Cytat:

U mnie jest to "nagromadzenie nagaru". Zawsze myślałem, że to właśnie coś z zapłonem albo złym składem mieszanki (lub spalaniem oleju), a tutaj piszą co innego. O co chodzi z tą za niską temperaturą świecy?

Chodzi o ciepłotę świecy i jej warunki pracy. Żeby dobrze pracować świeca musi się nagrzać do odpowiednio wysokiej temperatury, aby wypalały się na niej osady i sadze, ale nie za wysokiej żeby się nie uszkodziła. Świece o różnych oznaczeniach różnią się między innymi zdolnością do odprowadzania ciepła. Te, które odprowadzają ciepło lepiej nazywa się świecami zimnymi i przeznaczone są do pracy w wyższych temperaturach. Świece gorzej odprowadzające ciepło nazywa się gorącymi i te mają pracować w słabiej obciążonych silnikach i niższych temperaturach. Gdy świeca jest ,,za zimna" to nie osiąga odpowiedniej temperatury pracy i sadze się na niej nie wypalają. Jednak taki sam efekt usmolenia świecy może być spowodowany za bogatą mieszanką, lub jazdą na krótkich odcinkach po mieście.
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 02-02-2008, 09:09   

oleju niezmieniałem, dolewałem tego samego, jeśli samochodzik stał to mozliwe ze wtryski ci sie zastały i kopci, ja bym dolał takiego preparatu to benzyny , który czyści wtryski i pojezdził troche na obrotach powyżej 3 tyś
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.