 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Chyba padła mi uszczelka pod głowicą .. Help |
Autor |
Wiadomość |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 09:39 [C52A 1.5] Chyba padła mi uszczelka pod głowicą .. Help
|
|
|
Witam
Jadąc samochodem dojechałem do skrzyżowania, chciałem ruszyć i auto straciło moc!! Strasznie nim telepało, tak jakby chodził na 3 gary. A jak dodawałem gazu coś w silniku stukało. Jak wszedł na wysokie obroty stukanie ustawało. Na wysokich obrotach i max 3 biegu dojechałem do domu. Sprawdziłem z tatą ciśnienie ma cylindrach i okazało się, że na pierwszych dwóch tłokach jest ok, ale na 3 i 4 jest coś nie tak... Jak ciśnieniomierz założyłem na 3 tłok, to wskaźnik nic nie pokazywał, za to na 4 tłoku zwiększał się wydmuch ciśnienia powietrza wychodzącego przez otwór od świecy. I odwrotnie było to samo, jak założyłem do 4 cylindra, to wybijało na 3. Przy tym towarzyszył znowu ten dźwięk stukania.
Podejrzewam, że padła uszczelka między 3 i 4 cylindrem, ale nie jestem pewien tego... Chcę jeszcze dodać, że gdy jechałem tym samochodem, to auto bardzo się grzało, choć było zimno, a nie zauważyłem, żeby wentylator się włączał. Poza tym cieżko było odpalić silnik, jak był rozgrzany. Jak już odpalił to dymił jak szalony na biało! Jak jest zimny, to pali i nie dymi! Ale cały czas chodzi na 3 tłokach!
Czy to może być wina uszczelki pod głowicą?? Proszę o waszą pomoc i porady
Aha auto to: Mitsu Colt C52A 1500GLXi 12V 1991r
pozdro
SebaD |
Ostatnio zmieniony przez SebaD 08-06-2007, 10:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 10:08
|
|
|
gdy auto sie przegrzewa to jest niebespieczenstwo uszkodzenia uszczelki pod glowica
nastepstwem tego jest np woda w oleju ktora przedostaje sie z ukladu chlodzenia (poprostu poziom oleju wzrasta) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-06-2007, 10:31
|
|
|
SebaD, objawy, które opisałeś pasują idealnie do uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Mam nadzieję, że nie zagotowałeś płynu chłodzącego. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 13:28
|
|
|
Czyli jadnak uszczelka...
Hugo napisał/a: | Mam nadzieję, że nie zagotowałeś płynu chłodzącego. |
Dlaczego pytasz?? heh
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-06-2007, 14:53
|
|
|
SebaD napisał/a: | Dlaczego pytasz?? | Bo wtedy jest raczej nieciekawie. Może dojść do pęknięcia głowicy itp. a czasami silnik będzie już kaput. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 15:35
|
|
|
Silnikowi i głowicy nic się nie stało, bo szybko zauważyłem wysoką temperaturę i dalej już nie jechałem. Silnik normalnie odpala, tylko, że na 3 cylindrach, tłoki nie chwyciły
No to będzie trzeba wymieniać uszczelkę
Dzięki
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-06-2007, 18:19
|
|
|
SebaD napisał/a: | Silnikowi i głowicy nic się nie stało, bo szybko zauważyłem wysoką temperaturę i dalej już nie jechałem. Silnik normalnie odpala, tylko, że na 3 cylindrach, tłoki nie chwyciły | W takim razie raczej luzik. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2007, 20:16
|
|
|
A powiedz mi jeszcze jakiego to klucza należy użyć do odkręcenia tej głowicy?? Śruby te wyglądają jakby były na imbuls, ale nie jestem pewien bo były zaolejone, a nie miałem czasu sie im przyglądać...
pozdro |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-06-2007, 08:19
|
|
|
SebaD, nie pamiętam co to za imbus. Chyba 10. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2007, 08:26
|
|
|
To muszę poszukać teraz po sklepach dobrego i mocnego imbusu 10... Nie mogli dać zwyklych śrub.... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-06-2007, 09:46
|
|
|
4g15 ma ampula zwykłego 8..... nie 10!!!
Po 92 jest dwunastokątna 10 - zwykła, tyle, że gęsta
Kup porządną nasadkę (irwin, proxxon, lux profi itp.), bo dokręcać musisz dynamometrem - z doświadczenia polecam Ci długą - jest o niebo wygodniejsza......
PS. Dziś wyciągam 4g63DOHC z identycznie przejaraną uszczelką, tyle, że między 2 a 3 garem....
Jak |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 17:30
|
|
|
Witam
Właśnie przysłali mi pocztą komplet uszczelek góry silnika. Ja mam silnik 4G15 12V, a na opakowaniu piszem że jest to do G15B (MD997235, Takoma 111116)
Będzie to pasować pod moją głowicę?? Proszę o szybką odpowiedź
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-06-2007, 10:51
|
|
|
Będzie pasować. G15B to oznaczenie silnika Hyundai'a, który jest odpowiednikiem 4G15 w Mitsubishi. |
|
|
|
 |
|
|