Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Chyba padła mi uszczelka pod głowicą .. Help
Autor Wiadomość
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 09:39   [C52A 1.5] Chyba padła mi uszczelka pod głowicą .. Help

Witam

Jadąc samochodem dojechałem do skrzyżowania, chciałem ruszyć i auto straciło moc!! Strasznie nim telepało, tak jakby chodził na 3 gary. A jak dodawałem gazu coś w silniku stukało. Jak wszedł na wysokie obroty stukanie ustawało. Na wysokich obrotach i max 3 biegu dojechałem do domu. Sprawdziłem z tatą ciśnienie ma cylindrach i okazało się, że na pierwszych dwóch tłokach jest ok, ale na 3 i 4 jest coś nie tak... Jak ciśnieniomierz założyłem na 3 tłok, to wskaźnik nic nie pokazywał, za to na 4 tłoku zwiększał się wydmuch ciśnienia powietrza wychodzącego przez otwór od świecy. I odwrotnie było to samo, jak założyłem do 4 cylindra, to wybijało na 3. Przy tym towarzyszył znowu ten dźwięk stukania.

Podejrzewam, że padła uszczelka między 3 i 4 cylindrem, ale nie jestem pewien tego... Chcę jeszcze dodać, że gdy jechałem tym samochodem, to auto bardzo się grzało, choć było zimno, a nie zauważyłem, żeby wentylator się włączał. Poza tym cieżko było odpalić silnik, jak był rozgrzany. Jak już odpalił to dymił jak szalony na biało! Jak jest zimny, to pali i nie dymi! Ale cały czas chodzi na 3 tłokach!

Czy to może być wina uszczelki pod głowicą?? Proszę o waszą pomoc i porady

Aha auto to: Mitsu Colt C52A 1500GLXi 12V 1991r

pozdro
SebaD
Ostatnio zmieniony przez SebaD 08-06-2007, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 10:08   

gdy auto sie przegrzewa to jest niebespieczenstwo uszkodzenia uszczelki pod glowica
nastepstwem tego jest np woda w oleju ktora przedostaje sie z ukladu chlodzenia (poprostu poziom oleju wzrasta)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2007, 10:31   

SebaD, objawy, które opisałeś pasują idealnie do uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Mam nadzieję, że nie zagotowałeś płynu chłodzącego.
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 13:28   

Czyli jadnak uszczelka...

Hugo napisał/a:
Mam nadzieję, że nie zagotowałeś płynu chłodzącego.


Dlaczego pytasz?? heh

pozdro
SebaD
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2007, 14:53   

SebaD napisał/a:
Dlaczego pytasz??
Bo wtedy jest raczej nieciekawie. Może dojść do pęknięcia głowicy itp. a czasami silnik będzie już kaput.
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 15:35   

Silnikowi i głowicy nic się nie stało, bo szybko zauważyłem wysoką temperaturę i dalej już nie jechałem. Silnik normalnie odpala, tylko, że na 3 cylindrach, tłoki nie chwyciły

No to będzie trzeba wymieniać uszczelkę

Dzięki
pozdro
SebaD
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2007, 18:19   

SebaD napisał/a:
Silnikowi i głowicy nic się nie stało, bo szybko zauważyłem wysoką temperaturę i dalej już nie jechałem. Silnik normalnie odpala, tylko, że na 3 cylindrach, tłoki nie chwyciły
W takim razie raczej luzik.
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2007, 20:16   

A powiedz mi jeszcze jakiego to klucza należy użyć do odkręcenia tej głowicy?? Śruby te wyglądają jakby były na imbuls, ale nie jestem pewien bo były zaolejone, a nie miałem czasu sie im przyglądać...

pozdro
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-06-2007, 08:19   

SebaD, nie pamiętam co to za imbus. Chyba 10.
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2007, 08:26   

To muszę poszukać teraz po sklepach dobrego i mocnego imbusu 10... Nie mogli dać zwyklych śrub....
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-06-2007, 09:46   

4g15 ma ampula zwykłego 8..... nie 10!!!
Po 92 jest dwunastokątna 10 - zwykła, tyle, że gęsta

Kup porządną nasadkę (irwin, proxxon, lux profi itp.), bo dokręcać musisz dynamometrem - z doświadczenia polecam Ci długą - jest o niebo wygodniejsza......

PS. Dziś wyciągam 4g63DOHC z identycznie przejaraną uszczelką, tyle, że między 2 a 3 garem....

Jak
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2007, 17:30   

Witam

Właśnie przysłali mi pocztą komplet uszczelek góry silnika. Ja mam silnik 4G15 12V, a na opakowaniu piszem że jest to do G15B (MD997235, Takoma 111116)

Będzie to pasować pod moją głowicę?? Proszę o szybką odpowiedź

pozdro
SebaD
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-06-2007, 10:51   

Będzie pasować. G15B to oznaczenie silnika Hyundai'a, który jest odpowiednikiem 4G15 w Mitsubishi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.