[E33A 2.0] Problemy z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 14:07 [E33A 2.0] Problemy z obrotami
|
|
|
Witam, jestem nowym uzytkownikiem jednak zdazylem juz przejrzec forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje problemy z autem.
Sytuacja wyglada tak ze: posiadam Galanta E33A 2.0 Glsi, wymienilem w nim juz filtr paliwa, film powietrza odkurzylem (nowy juz idzie poczta za kilka dni bedzie wymieniony) , wymienilem olej (razem z filtrem) itd. Samochod ma instalacje gazowa. Problem wyglada tak ze po uruchomieniu samochodu (jak jest zimny) zaczynaja swirowac obroty. Samochod wchodzi na 1500 po czym tak trzyma ale ... do mementu jak czegos nie zrobicie np. ruch kierownica, dodanie i puszczenie gazy itd doslownie cokolwiek wtedy obroty drastycznie na dol i albo samochod gasnie albo spadaja do 400 i znowu spokojnie do 1500 i tak w kolko. Dodam ze po przelaczeniu na gaz obroty momentalnie ustawiaja sie na 900 i tak juz zostaja (tak wiec mozna powiedziec ze jest dobrze).
Zastanawiam sie czy winny nie jest komputer i czy nie wystarczy go wyregulowac.
I teraz pytania: 1. co o tym sadzicie, co moze byc przyczyna i co mozna zrobic zeby temu zaradzic? jesli potrzebne jest podlaczenie do komputera to gdzie to zrobic (tanio w Warszawie)?
Dodam ze na forum trafilem na adres strony Krzyzaka i tam poczytalem o przeczyszczeniu przepustnicy ale to niestety chyba nie w moim Galku bo tu sa wtryski a nie gaźnik :/
Co robić? Jak zaradzic ?
pozdro
Karpiu |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-06-2007, 16:13
|
|
|
No początek moze odepnij kleme od akumulatora i sie komp zresetuję a później go ustaw wg tego co Krzyżak napisał u siebie.
A mozesz też przeczyścić przepustnicę - też pomaga. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 16:43
|
|
|
A przepustnica przypadkiem nie jest w tylko w silnikach gaźnikowych ?? |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-06-2007, 16:49
|
|
|
nie,
Przepustnicę masz tam gdzie sie kończy gumowy wąż doprowadzający powietrze przy silniku. po przeciwnej stronie masz przepływomierz(w metalowej puszcze) |
_________________
 |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 16:53
|
|
|
Karpiu napisał/a: | A przepustnica przypadkiem nie jest w tylko w silnikach gaźnikowych ?? |
przypadkiem nie, jest rowniez i w Twoim
jak juz byles na stronie Krzyzaka to moze poczytales o bledach ECU? warto sprawdzic. przyczyną szalejacych obrotow moze byc poza tym sonda lambda i silniczek krokowy a jesli nie da sie jakos sensownie wytlumaczyc ich zachowania to moze byc uszkodzony ECU...
zacznij jednak od przepustnicy! |
|
|
|
 |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 17:12
|
|
|
To jeszcze 2 sprawy:
na stronie Krzyzaka sa dwa opisy regulacji, jako ze nie znam oznaczenia (tego 4GXX) mojego silnika nei wiem ktory wybrac. Moglibyscie wskazac mi gdzie znajde oznaczenie silnika ?
Czy w Warszawie jest ktos kto zajmuje sie takimi naprawami i moglby mi tanio cos takiego zrobic ?
pozdro |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:11
|
|
|
tabliczka z oznaczeniem silnika powinna byc na spodniej stronie maski...
[ Dodano: 29-06-2007, 18:14 ]
no ale Twoj to zapewne 4G63 |
|
|
|
 |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:14
|
|
|
No niestety jestem prawie pewien ze na spodniej stronie maski nie ma zadnej tabliczki .
A to oznaczenie E33A i informacje ze to 2.0 Glsi nie powinny jednoznacznie wskazac jaki to silnik ?? (ewentualnie informacja o roczniki 1991) |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:16
|
|
|
no wlasnie powinny dlatego uwazam ze to 4G63 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:22
|
|
|
Karpiu zacznij od tego co Ci poradziliśmy, jak nie pomoże to wtedy pakuj ręce w silnik i ustawiaj wolne obroty, wczesniej nic nie kręć. bo możesz zrobić jeszcze gorzej.
Więc na początek wyczyść przepustnicę, czyli dolot przepustnicy i klapkę i delikatnie kanaliki które ujrzysz, następnie zresetuj kompa i wtedy zobaczysz jak sie bedzie zachowywał.
Inną sprawą moze byc ze jak na gazie długo jeżdzisz to sie wtryski mogły zabrudzić i też dlatego są takie objawy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:22
|
|
|
To w taki razie ktory z opisow regulacji bedzie pasowac do mojego Gala ? bo z tego co widze to tam jest do 4G37 albo do 4G13 lub 4G93??
Jasne ze zaczne od przeczyszczenia ale Krzyzak na stronie zaznaczyl ze jak dlugo nie byla czyszczona to trzeba bedzie te obroty ustawic. Dlatego wole sie i na to przygotowac. Szczgolnie ze samochod ma juz 250 tysi na liczniku i pewnie nigdy przepustnica nie byla czyszczona (osobiscie mam go od 6 miechow i dopiero teraz takie objawy sie zaczely).
Dodam tylko ze ostanio jeszcze wymienione zostaly uszczelniacze bo palil olej, moze przez to spalanie oleju cos sie zabrudzilo. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:31
|
|
|
Ustawia sie obroty też poprzez wyczyszczenie rzepustnicy, ja jak wyczyściłem to miałem stałe obroty na poziomie 1700 dopiero zresetowanie kompa spowodowało ze sie samo ustawiło na prawidłowe i jest git.
więc jak masz ok 30 min czasu to sobie to zrobisz i w razie jakby nie pomogło to sie bedziemy zastanawiali co dalej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karpiu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2007, 18:36
|
|
|
Dobra dzieki wszystkim za pomoc. Zobacze co z tego wyjdzie i sie odezwe. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
slonio88 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2007, 13:20
|
|
|
Słuchaj mialem ten sam problem - wszytskko znalazlem na stronie Krzyzaka i JEST NAPRAWDE WSZYSTKO OK ! Wiec polecam to samo |
|
|
|
 |
|