[EA5A/W 2.5] Instalacja pakietu nardi torino w prelifcie |
Autor |
Wiadomość |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:47 [EA5A/W 2.5] Instalacja pakietu nardi torino w prelifcie
|
|
|
Mam takie pytanko, czy ktoś się orientuje czy gałka zmiany biegów jest adaptowalna z polifta?
W prelifcie, ów gałka miała dodatkową śrubkę, która wchodziła w trzpień gałki, natomiast po lifcie już czegoś takiego nie ma.
Czy to ma jakieś znaczenie?
Drugie pytanie instalacja pakietu nardi na hamulec ręczny czy wymienia się go całego, czy jest to tylko nakładka, czy nakładka plus skóra ? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-10-2010, 23:58
|
|
|
Przemek, z hamulcem pewnie tak jak z opcją MOMO - nakładka. Zgaduję, ale to najbardziej prawdopodobna wersja.
Co do wajchy biegów. W vr-kach Nardi szły w serii, mocowanie jest po przyciskiem od biegów, wyciskasz "kapsla" i na długim nagwintowanym pręcie nakrętka 12mm (głęboka nasadka). Nie było mocowania z boku na wkręt.
Tak samo jak w tiptronicach. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 20-10-2010, 00:19
|
|
|
Zgadza się na ręczny jest to nakładka 2 częściowa plus srebrny bolec.
Natomiast co do gałki :
Oraz Tiptronic
W zwykłym idzie śruba do gałki która wchodzi w jej czpień. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-10-2010, 08:22
|
|
|
Trochę nie rozumiem problemu.
Ja mam pre-lifta w wersji Nardi Torino. Nie sądzę żeby były problemy z adaptacją "post-liftowego" pakietu do "pre-liftowego".
Jak się przyjrzeć schematom wybieraków to drążek na który nachodzi gałka jest taki sam. Różnią się dwiema śrubami. Warto wziąć śrubę nr 24582Q z post-lifta bo może mieć znaczenie przy mocowaniu gałki zamiast tej z pre-lifta 24574Q.
Też się zastanawiałem nad taką wymianą... |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
Ostatnio zmieniony przez pitbu77 20-10-2010, 15:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 20-10-2010, 14:05
|
|
|
Ale w gałce od nardi nie ma wejścia na tą śrubkę, no cóż dziś lub jutro będę się bawił w te przekładki , ale dobrze wiedzieć, że u Ciebie to hula. Wniosek w każdym będzie grać |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-10-2010, 14:14
|
|
|
Juiceman, bez rzeźby się nie obędzie - tyczka od zwykłego automata nie ma gwintu na końcu, bo ma śrubki z boku do mocowania gałki. Tyczki od tipa nie przełożysz, bo jest zupełnie inna - myślę, źe jedynym sensownym rozwiązaniem będzie nawiercenie otworów na "preliftowe" śrubki, zwłaszcza, że pod skórą wyczujesz miejsca, gdzie one mają być.
Co do rękawa - plug&play - nakładka jest delikatnie przyklejona, a jeżeli będziesz miał zestaw z LHD - przekładaj całość |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 20-10-2010, 14:46
|
|
|
No to nie pocieszyłeś ehh, w takim razie pitbu77 mógłbyś porobić fotki jak to u Ciebie wygląda:>? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-10-2010, 15:10
|
|
|
Juiceman napisał/a: | No to nie pocieszyłeś |
przepraszam
Przy odrobinie ślusarki można by zespawać górę z gwintem z dołem bez gwintu - kwestia sprytnego ślusarza i pocięcia wybieraka z tiptronica..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-10-2010, 16:00
|
|
|
Juiceman napisał/a: | w takim razie pitbu77 mógłbyś porobić fotki jak to u Ciebie wygląda:>? |
Ale ja nie pisałem, że tak zrobiłem tylko, że się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem...
Bartek napisał/a: | Przy odrobinie ślusarki można by zespawać górę z gwintem z dołem bez gwintu - kwestia sprytnego ślusarza i pocięcia wybieraka z tiptronica..... |
A nie prościej będzie końcówkę drążka nagwintować
Jak robiłem short shifter w Maździe to właśnie tak skróciłem drążek. Obciąłem (czego tutaj nie sugeruję) i nagwintowałem ponownie. Tak też można... Tylko trzeba mieć narzynkę... |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 20-10-2010, 16:13
|
|
|
Ew, przerobić gałkę na prelifta:), te prace odłożę chyba na next weekend. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:02
|
|
|
pitbu77, można nagwintować, ale patyk wybieraka to rurka, nie pręt, więc znając życie i Mitsu wymiar rurki nie da się dopasować do gwintu M8 jaki jest na końcówce poliftowej tyczki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-10-2010, 10:11
|
|
|
Tak sobie "pomacałem" wczoraj w czasie jazdy gałkę zmiany biegów. I ja mam dwie śruby od przodu a nie jedną jak pokazuje schemat...
I o co kaman? |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 21-10-2010, 12:59
|
|
|
Też mam dwa otwory więc spokojnie schemat pewnie ogólny jest. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
KucharZ
Mitsumaniak
Auto: EA5W '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 449 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-10-2010, 20:30
|
|
|
Up! |
_________________ Galant EA5W 08.2009 - ...
Colt CA4A 01.2008 - 03.2009 - sprzedany
Witaj Gość, zobacz mojego Galanta
 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 25-10-2010, 20:34
|
|
|
Dzięki KucharZ za podbicie
Tak sobie przeglądałem pdf'y mitsubishi i znalazłem o to takie zdjęcie :
Jest to pierwszy polift Jak widzicie jest tam ta sama skrzynia co w preliftach. Jutro rozbiorę przycisk od gałki, może da się jakoś to przerobić bez zbędnego wiercenia w gałce. W każdym bądź razie nadzieja jest
A swoją drogą fajnie wygląda taki przebieg jak na obrazku powyżej.
[ Dodano: 26-10-2010, 16:11 ]
Koniec końców wynik tej historii jest taki:
Gałkę z nardi torino można zainstalować w zwykłym automacie tylko i wyłącznie, jeśli owa gałka jest z wersji przejściowej.
Gałki narditorino z Tiptronica nie da się przenieść do zwykłego automata bez rzeźby. Mianowicie drążek w automacie jest grubszy niż w Tiptronicu.
Temat można zamknąć. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
|