Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Na zimno nie pali.....
Autor Wiadomość
termonti
[Usunięty]

  Wysłany: 04-04-2007, 01:28   [CA1A 1.3] Na zimno nie pali.....

Witam wszystkich mitsumaniakow...

Zwracam sie dzis do was znow o pomoc z moim Miskiem.

Zeby uniknac pozniejszych pytan, jest to CAO 1.3 12v benzyna/gaz 1995. W ostatnim czasie wymienione zostalo:

- swiece (NGK Japan)
- kable (NGK Japan)
- kopulka
- palec rozdzielacza
- uszczelka pod glowica (20kkm temu)
- kompletny rozrzad (20kkm temu)

A teraz do sedna. Otoz Colcik, jak chyba wszyscy jego bracia ma problem z obrotami wolnymi. Czyszczenie przepustnicy metoda Krzyzaka, przynioslo pewne efekty, chociaz do idealu jeszcze mu troche brakowalo. Po regulacji bylo juz prawie ok, jednak jak wszyscy wiemy prawie robi wielka roznice :mrgreen: :mrgreen:

Poniewaz Colt, rano na bezynie wogole nie mial wolnych obrotow, i pracowal jakby na trzy gary, dopoki nie po pracowal ok 1 min. Pozniej znikal objaw pracy na trzy cylindry, ale nadal bez wolnych obrotow i nie rowno. Az do nagrzania. Pozniej bylo ok. Na gazie przy zimnym silniku (wiem, ze sie nie powinno ale to juz byla desperacja) bylo wmiare ok tzn. pracowal na 4 gary ale nadal bez wolnych obrotow. Az do nagrzania.

Jednak z tym wszystkim jakos dalo sie zyc. Natomiast ostatnimi czasy stalo sie cos, i Colcik jeszcze bardziej nie domaga. A mianowicie po przejechaniu trasy ok 500 km po autostradzie (140 - 170 km/h) i pozostawieniu auta na noc nie odpalil wogole. Tzn nie odpalil z kluczyka, ale po popchnieciu raz przelamal silnik, i normalnie zapalil. I teraz jest tak, ze na zmino z kluczyka mozna zakrecic sie na smierc i nie zapali, a na "pych" od razu. Jak sie nagrzeje jest normalnie. Pali z kluczyka. A prawidlowosc jest taka, ze im dluzej stoi (bardziej stygnie) tym pali ciezej.

Trace juz wiare i nie wiem co sie dzieje. Mechanicy w Angli sa do D****** trzeba im pokazywac gdzie silnik, a mechanik z polski telefonicznie powiedzial mi, ze to jakies problemy z przeplywomierzem. I tu tez mam maly problem bo.... NIE MOGE GO ZNALEZC. I nie wiem czy 4g13 go nie maja, czy moj zostal go np. pozbawiony podczas instalowania gazu.. Prosze pomocy.. Z gory dziekuje
 
 
funcolt
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2007, 09:14   

Miałem 1300 CAO i w nim nie ma przepływomierza.Jeśli podstawowe sprawy są OK to

sprawdz na gnieżdzie diagnostycznym-może tam znajdziesz "przyczynę ".Powodzenia.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-04-2007, 09:56   

CA 1.3 nie ma przeplywki. Sprawdz czujnik temp. silnika - ten z 2 stykami. Dodatkowo zmierz kompresje (na zimnym silniku).
 
 
mac127
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2007, 21:46   

gdzie jest czujnik tęp silnika???
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-04-2007, 22:20   

Czujnik tęp :lol: silnika jst przykręcony kolo termostatu, wkręcony w blok slinika. Posiada on 2 piny.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2007, 14:49   

Wiec wracam do starego tematu.

Od ostatniego czasu nic sie nie zmienilo, a ja powoli juz trace nadzieje, ze cos sie z tym da zrobic.

Wymienilem juz wtryskiwacze, wymienilem komputer i dalej jest to samo. Stary komputer mial wylanego kondziorka, i po wymianie poprawily sie obroty, i stabilnosc, ale na zimo jest to samo - dalej nie pali z kluczyka. Paliwo dochodzi, bo jak dluzej pokrece, to czyc zapach ale nie pali, antomiast na pych od razu.

NIe wiem juz co jest. Probowalem zbadac blecy z komputera, za pomoca miernika. Ale popierwsze zaskoczenie, moj gniazdo mialo tylko jeden pin> ale wywnioskowalem ze to plusowy i sprobowalem. Wiec plusowy pin z miernika do gniazda a minusowy do masy. Zadzialo, ale napiecia zmienialy sie z czestotliwoscia co sec i nie dalem rady na poczatku zczytac, Jednak nagralem kamera i w spowolnionym tepie sie udalo.

Jest 51 przeskokow napiecia, i pozniej sie zapetla, i znow od poczatku dokladnie te same. Skoki sa w zakresie od 0.1 do 11.92 V w roznych kombinacjach, ale nic nie wywnioskowalem, kiedy sa dlugie zmiany, kiedy krotkie.

Masakra. dzis jade kupic diody i bede cos kombinowal dalej, ale juz powoli trace nadzieje. Mozecie jeszcze napisac, gdzie jest dokladnie ten czujnik tem. o ktrym mowil Krzyzak, bo wymienilem juz chyba wszystkie czujniki, i dalej jest to samo. Ale moze cos przeoczylem... A z kompresja... Nie mam jak zmiezyc na zimno, bo musze dojechac do mechanika, a jak juz tam przyjade to jest Cieply i pali normalnie i tak w kolo.

Z gory dziekuje za pomoc Trzymajcie sie:-)

Przyszlo mi jeszcze do glowy, ze moze jest jakies zwardzie gdzies w rozrusniki, ze jak kreci rozrusznik, to cos zwiera i nie daje prondu na swiece, i nie ma iskry... Czy to jest mozliwe??
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-05-2007, 17:37   

Termonti - sproboj mu wyregulowac zawory




pozdrawiam
_________________
Michał Kraków
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2007, 23:55   

termonti napisał/a:
Mozecie jeszcze napisac, gdzie jest dokladnie ten czujnik tem. o ktrym mowil Krzyzak
Jest wkręcony obok termostatu, w kolektor ssący. Ma 2 piny.
Kokos napisał/a:
sproboj mu wyregulowac zawory
Bardzo słuszna rada. Musisz to sprawdzić.
Ciekawe dlaczego zimny nie pali z rozrusznika :shock:
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2007, 21:19   

Hejka wszystkim.

Wlasnie dzis dostalem tester diagnostyczny i zczytalem poprawnie bledy z ECU w moim Colciku.

Wyskoczyl jeden jedyny blad numer 55 ktory w moim manualu do testera jest opisany jako:

"Czujnik pozycji nastawnika regulatora biegu jalowego, lub jego obwod"

I teraz pytanie: O so chosi???? :roll: :roll: :roll:

Bo zupelnie nie kumam, co to jest i gdzie tego szukac, i jak z ewentualna naprawa. Czytalem juz o beldzie 55 na tym forum, ale w Colciku 1.6. Czy chodzi o ten sam czujnik w tym samym miejscu??

Gdzie go szukac, i jak naprawiac??

Z gory dzieki za pomoc :-)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-06-2007, 22:39   

zapytaj Hugo - to user tego forum
albo poszukaj jego tematu o tym bledzie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-06-2007, 22:47   

Krzyzak napisał/a:
zapytaj Hugo - to user tego forum
albo poszukaj jego tematu o tym bledzie...
Napewno czytał właśnie mój temat.O ten właśnie
Myślę, że powinineś mieć taką samą wtyczkę jednorzędową 6-pinową jak u mnie. Zwróć uwagę na fotkę wtyczki, którą wkleiłem. Posprawdzaj to co ja sprawdzałem. O moim problemie już zapomniałem. Tfu, tfu... Odpukać.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 01-06-2007, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-06-2007, 22:49   

jest dokladnie tak, jak u Huberta - macie identyczne przepustnice
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 15:10   

Nie wyrabiam juz

Poryszalem kablem, wyjalem przepustnice, przesmarowalem krokowca.

Blad zniknal, tzn wymruguje 9 i zapetla sie, czyli moruga bez przerwy jednostakim, czyli bledu niema. A moze jest, tylko ja cos zle rozumiem??

Jednak co wazniejsze. Nie zniknal problem. Dalej auto na zimo jest jak trup... NIC!!!

Poprostu trup. Popchne zapali, nagdrzeje sie, i jest ok. Pali normalnie. Jade jeszcze dzis ustawic zaworki. Moze to pomorze... A jak nie to szykujcie sie nawyprzedaz czesci :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
mirekciech
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 19:48   

witam, mam chyba podobny problem, przy rannym odpalaniu colta 1.3 12v 96' beznyna/gaz
odpali dopiero za trzecim-czwartym rozruchem rozrusznika, obroty są baaarzo niskie 200-500 muszę gazować aż się nagrzeje, jak już dostanie temp. to chodzi i odpala normalnie,
pytanko-czy znalazłeś już może przyczynę takiej nieprawidłowości?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-06-2007, 22:31   

Ja jednak bym obstawiał na wymianę czujnika temperatury. :biggrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.