Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Problemy po złożeniu do kupy
Autor Wiadomość
Marek_L
[Usunięty]

  Wysłany: 08-12-2007, 18:15   [C51A 1.3] Problemy po złożeniu do kupy

Witam.

Mój misiek (silnik 4G13 12V) miał przygodę. Pękł pasek rozrządu i trochę się w silniku namieszało :wink: . Pękła dźwigienka zaworu wydechowego (wymieniona na taką z 4G15 - pasuje jak ulał) i okazało się, że prawie wszystkie zawory ugięły się w czasie kolizji.

Zmieniłem zawory (nie sam, w warsztacie specjalistycznym) - ciśnienie trzyma.
Założyłem z powrotem głowicę.
Ustawiłem rozrząd, zawory, zapłon - wszystko ok, misiek odpalił.
I w tym momencie pojawiły się problemy:
1) borygo idzie w olej;
2) ma szalone obroty;
3) nie działa obrotomierz.
Jeśli idzie o punkt 1 to pewnie źle założyłem uszczelkę (ale rękę dam odciąć że pasowała i się nie przesunęła). Głowicę dokręcałem momentami: 33, 53, 73. Będę wymieniać uszczelkę jeszcze raz. Chyba, że głowica wygięła się w czasie kolizji. Wcześniej nie ciekła.

Nie wiem tylko co jest z punktami 2 i 3.
Dzięki za wszelką pomoc.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-12-2007, 18:27   

Marek_L napisał/a:
1) borygo idzie w olej;


uszczelka albo głowica pęknięta

Marek_L napisał/a:
2) ma szalone obroty;


pewnie jakieś podciśnienie przy gaźniku nie założone albo pomylone

Marek_L napisał/a:
3) nie działa obrotomierz.


Kabelek pewnie nie podpięty
 
 
Marek_L
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2007, 18:34   

W którym miejscu podpina się kabel od obrotomierza? Bo rozpinałem tylko kostki od strony prawego koła i koło aparatu. Więcej nic. Podciśnienie zdejmowałem tylko z aparatu zapłonowego. Hmm a pęknięta głowica? W czasie kolizji raczej by się to nie stało. Chyba że uszczelka firmy na "t" (nie pamiętam nazwy) jest nic nie warta i się rozdęła po odpaleniu?

[ Dodano: 14-12-2007, 12:15 ]
głowica po szlifie, uszczelka ajusa, dokręcane momentami 40/60/80 Nm i dalej cieknie. nie wiem co to już może być. macher od głowic powiedział, że głowica może pęknąć w wyniku przegrzania (np. jazda bez chłodziwa), ale po kolizji rozrządu zostaje cała.
i te szalone obroty. wstawiając zawory spece zdjęli mi aparat zapłonowy. czy jego ustawienie ma wpływ na wysokość obrotów? bo kręciłem już wszystkimi śrubkami przy gaźniku (nie reaguje na zgrubną i na tps).
silnik 1.3 12V (MNMQL6) z gaźnikiem, sondą lambda.
 
 
Sebastian_colt
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 00:31   Glowica

Wez splanuj glowice, lub polóz ja na szkle i zobacz czy nie ma jakis derastycznych nie równosci. Sprawdz uszczelke.

Jezeli chodzi o gaznik, to moze przepustnica sie zaciela.

Nie wiem co tu moze byc grane.

Pozdro

Seba
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2008, 22:28   

Ustawienie aparatu ma wplyw na obroty, jeżeli odkręcałeś kolektor dolotowy to możliwe że ciągnie gdzieś lewe powietrze i wtedy tez obroty podskoczą. Nawet przy mocno przestawionym zapłonie powinien reagować na regulację gaźnika. Co do przedostawania się płynu to faktycznie może być krzywa głowica. Nie wiem jak w tym silniku ale w starym Galancie 1.6 w narożnikach były w głowicy tulejki, które ułatwiały jej montaż, a zarazem stanowiły kanał olejowy jak się jednej nie włożyło to nawet najlepsza uszczelka nie dawała rady.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-01-2008, 10:35   

burst napisał/a:
Nie wiem jak w tym silniku ale w starym Galancie 1.6 w narożnikach były w głowicy tulejki, które ułatwiały jej montaż
W 4G13 też są, ale olej nimi nie płynie.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-01-2008, 14:22   

Marek_L napisał/a:
głowica po szlifie, uszczelka ajusa, dokręcane momentami 40/60/80 Nm i dalej cieknie.

Sciagnij glowice wes linial albo kontownik traserski i sprawdz czy glowica jest plaska /bo byla planowana jak piszesz/ przeslij mi na pw adres mail to ci wysle zdjecia jezeli glowica nie jest plaska to dotrzyj ja jezeli punkty kontrolne sa przekroczone tzn kowal za duzo wziol glowicy przy planowaniu max 0,25 mm
mozna sie tez ratowac w tej sytuacji trzeba wyciac uszczelke z tzw. prazonej blachy miedzianej np 2mm.
ale wroc do pomiarow i sprawdz blok silnika czy jest plaski
Do nastepnego dociagania glowicy uzyj nowych srob
Obserwoj powierzchnie glowicy czy niema pekniec wzerow w okolicy kanalow wodnych olejowych itp. :badgrin: :badgrin: :badgrin:
A co do gaznika i obrotow : wyreguluj poziom paliwa w komorze plywakowej nastepnie wyreguluj ssanie
bo masz pewnie automatyczne z ukladem zebatki
Opis regulacji ssania w gazniku : na zimnym trzeba tak przesunac "wozek przepustnicy" /to jest to z zebatka
by przepustnica w pozycji przymknietej miala szpare 3mm -4 mm /nie pamietam dokladnie wartosci zajrzyj do manuala/ najlepiej uzyc wiertla do metalu 4mm, bo jak bedzie za bardzo domknieta bedzie sie dusil silnik przy starcie , sprawdz ponad to jeszcze wezyki z podcisnieniem.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.