Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice
Autor Wiadomość
burst
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2007, 08:17   [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice

Zbliża się urlop więc będzie chwila czasu żeby się zająć miśkiem bo nie pamiętam kiedy ostatni raz zrobiłem coś poważniejszego jak wymiana świec czy oleju.
Po ostatnich 2 tygodniach gdzie przejechał prawie 10kkm przyda mu się trochę odpoczynku ;) .
Zamierzam wymienić sprzęgło, rozrząd, kilka gum w zawieszeniu. Przy okazji wymiany sprzęgła chcę wymienić olej w skrzyni. Pytanie tylko na jaki i ile go tam wchodzi. Planuje też wymienić uszczelniacz na wale, czy żeby go wyjąć trzeba zdejmować miskę, czy jest do niego dojscie od zewnątrz (4G15 12V) ?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-07-2007, 10:13   

Cytat:
chcę wymienić olej w skrzyni. Pytanie tylko na jaki i ile go tam wchodzi.


Pelen syntetyk 75W90 - okolo 2 litrow.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-07-2007, 10:16   Re: [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice

burst napisał/a:
Planuje też wymienić uszczelniacz na wale, czy żeby go wyjąć trzeba zdejmować miskę, czy jest do niego dojscie od zewnątrz (4G15 12V) ?

rozumiem, ze pytasz o strone gdzie przychodzi skrzynia - jest dojscie z zewnatrz
taki spory uszczelniacz - chyba 72 mm srednicy
musisz tylko odkrecic kolo zamachowe i podkladke pod nim - przydaje sie blokada kola, ale mozna ja zrobic samemu z 2 srub i kawalka metalu
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-07-2007, 10:23   

Zapomnialem dodac ze olej powinien byc GL-4
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 20:30   

Krzyzak, Tak jak napisałeś uszczelniacz od strony skrzyni, zresztą rozrząd też będzie wymieniany. Możesz przybliżyć konstrukcję tej blokady z kawałka metalu i 2 śrub, bo na pewno będzie ona potrzebna.

Co do oleju to mam już przejechane 289kkm więc nie wiem czy syntetyk to dobry pomysł ?
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2007, 20:42   

Jak nie masz wycieków ze skrzynki to czemu nie syntetyk, ja mam 238 tys i właśnie zmieniłem olej 75W90 GL4
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-07-2007, 22:03   

Półsyntetyk Motul Motylgear 75W90 API GL4/5. Litr kosztuje około 45PLN, szukaj w internetowych sklepach motocyklowych. Co do blokady, wystarczy klucz francuski (ten wyglądający jak młotek.)
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-07-2007, 00:39   

burst napisał/a:
Możesz przybliżyć konstrukcję tej blokady z kawałka metalu i 2 śrub, bo na pewno będzie ona potrzebna.


To może ja przybliżę, bo zdaje się Darek na moim silniku widział.

Kawałek płaskownika - jakieś 20-25cm, 2 otwory na końcach.
Przez 1 otwór przykręcasz płaskownik do koła zamachowego w dziurę po śrubie docisku
przez 2 otwór dajesz długą śrubę lub pręt i przetykasz przez jeden z otworów w bloku służących do przykręcania obudowy skrzyni.
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 12:04   

Wiec tak, skrzynia wyciągnięta, sprzęgło w stanie nienajgorszym ale całe zalane olejem. Cieknie uszczelniacz w skrzyni chciałem go wymienić ale nie moge rozebrać tej ... skrzyni. Odkręciłem wszystkie możliwe śrubki a ona nic nie chce się rozpaść. Wydaje mi się, że trzymają ją wodziki. Czy ktoś to już wcześniej rozkręcał, jak to rozłożyć ?!
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-07-2007, 13:20   

burst, ano rozkręcał ja :wink:
Z Krzyzakiem - jego Coltową skrzynię.
Ściągnij manuala - będziesz miał krok po kroku jak rozbierać. Trochę zabawy jest ale w sumie nie taki wilk straszny.
Jak padł Ci uszczelniacz, to będziesz miał wysiepane łożysko na wałku sprzęgłowym - z tego co pamiętam taki defekt w tych autach.
Najpierw odkręcasz tylko pokrywkę z tyłu skrzyni - także resztę poskręcaj. Wodziki owszem trzymają, do tego 2 wielkie nakrętki i kilka pierścieni, no i będziesz musiał synchronizator 5 biegu zdjąć :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-07-2007, 14:03   

I rozkręcałem ja z identycznego powodu jak Ty burst. josie, napisał wszystko dokładnie, tylko mam jedno ale... u mnie uszczelniacz padł, ale łożysko wałka sprzegłowego było OK.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-07-2007, 15:51   

josie napisał/a:
burst.
.........Najpierw odkręcasz tylko pokrywkę z tyłu skrzyni - także resztę poskręcaj. Wodziki owszem trzymają, do tego 2 wielkie nakrętki i kilka pierścieni, no i będziesz musiał synchronizator 5 biegu zdjąć :wink:


Czyli dobrze pamiętałem, napisałem mu że musi zdjąć 5 bieg, pod tą pokrywką i wtedy skrzynia się rozpołowi. :D :D :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 22:47   

No więc wichura1, wielkie dzięki za pomoc i podesłanie manuali, ściąganie ich przez Edga trwało prawie 30 minut ale były bardzo przydatne. Trochę czasu mi to zajęło ale dostałem się do środka po odkręceniu nakrętek (rozmiar jak na słonia - 36) reszta była już prosta do uszczelniacza dotarłem, łożyska wszystkie wyglądają rozsądnie. Co do reszty tematu wymienilem sprzęgło, termostat, czujnik oleju ale pokonała mnie śruba od koła pasowego i nie mogę wymienić rozrządu. Zablokowałem koło zamachowe (wbiłem klucz w stary docisk i zaparłem go o belkę silnika) ale śruba na kole nawet nie drgnęła. Trzaskałem młotkiem mało co nie połamałem klucza a ona nic. Pewnie oddam to do jakiegoś mechaniora.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2007, 09:01   

burst napisał/a:
pokonała mnie śruba od koła pasowego i nie mogę wymienić rozrządu
Załóż mocny oczkowy klucz na tę śrubę, zaprzyj o półośkę i "strzel" ze 2 razy z rozrusznika. U mnie zadziałało w 100% (czyt. śruba puściła).
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-07-2007, 10:11   

Hugo napisał/a:
Załóż mocny oczkowy klucz na tę śrubę, zaprzyj o półośkę i "strzel" ze 2 razy z rozrusznika.


Nie zapomnij tylko wyjąć bezpiecznika ECU, albo odłączyć aparatu zapłonowego, bo jak śruba puści to Ci silnik może odpalić i się bałagan zrobi.
O półośkę też nie polecam, lepiej o ścianę grodziową odpowiednio z czymś podłożonym, a najlepiej o glebę.

A jak masz zdjętą skrzynię i nie można strzelać, to załóż blokadę na koło zamachowe taką jak opisałem. Klucz do odkręcania przedłużyć gazrurką, szarpnąć odpowiednio i puści.
Śrubę powinno się wkręcić spowrotem z klejem do gwintu. Bez kleju nie powinna się odkręcić ale są takie przypadki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.