[C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice |
Autor |
Wiadomość |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2007, 08:17 [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice
|
|
|
Zbliża się urlop więc będzie chwila czasu żeby się zająć miśkiem bo nie pamiętam kiedy ostatni raz zrobiłem coś poważniejszego jak wymiana świec czy oleju.
Po ostatnich 2 tygodniach gdzie przejechał prawie 10kkm przyda mu się trochę odpoczynku .
Zamierzam wymienić sprzęgło, rozrząd, kilka gum w zawieszeniu. Przy okazji wymiany sprzęgła chcę wymienić olej w skrzyni. Pytanie tylko na jaki i ile go tam wchodzi. Planuje też wymienić uszczelniacz na wale, czy żeby go wyjąć trzeba zdejmować miskę, czy jest do niego dojscie od zewnątrz (4G15 12V) ? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-07-2007, 10:13
|
|
|
Cytat: | chcę wymienić olej w skrzyni. Pytanie tylko na jaki i ile go tam wchodzi. |
Pelen syntetyk 75W90 - okolo 2 litrow. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-07-2007, 10:16 Re: [C62A] 1.5 Pytań kilka - sprzęgło i okolice
|
|
|
burst napisał/a: | Planuje też wymienić uszczelniacz na wale, czy żeby go wyjąć trzeba zdejmować miskę, czy jest do niego dojscie od zewnątrz (4G15 12V) ? |
rozumiem, ze pytasz o strone gdzie przychodzi skrzynia - jest dojscie z zewnatrz
taki spory uszczelniacz - chyba 72 mm srednicy
musisz tylko odkrecic kolo zamachowe i podkladke pod nim - przydaje sie blokada kola, ale mozna ja zrobic samemu z 2 srub i kawalka metalu |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-07-2007, 10:23
|
|
|
Zapomnialem dodac ze olej powinien byc GL-4 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2007, 20:30
|
|
|
Krzyzak, Tak jak napisałeś uszczelniacz od strony skrzyni, zresztą rozrząd też będzie wymieniany. Możesz przybliżyć konstrukcję tej blokady z kawałka metalu i 2 śrub, bo na pewno będzie ona potrzebna.
Co do oleju to mam już przejechane 289kkm więc nie wiem czy syntetyk to dobry pomysł ? |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2007, 20:42
|
|
|
Jak nie masz wycieków ze skrzynki to czemu nie syntetyk, ja mam 238 tys i właśnie zmieniłem olej 75W90 GL4 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-07-2007, 22:03
|
|
|
Półsyntetyk Motul Motylgear 75W90 API GL4/5. Litr kosztuje około 45PLN, szukaj w internetowych sklepach motocyklowych. Co do blokady, wystarczy klucz francuski (ten wyglądający jak młotek.) |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-07-2007, 00:39
|
|
|
burst napisał/a: | Możesz przybliżyć konstrukcję tej blokady z kawałka metalu i 2 śrub, bo na pewno będzie ona potrzebna. |
To może ja przybliżę, bo zdaje się Darek na moim silniku widział.
Kawałek płaskownika - jakieś 20-25cm, 2 otwory na końcach.
Przez 1 otwór przykręcasz płaskownik do koła zamachowego w dziurę po śrubie docisku
przez 2 otwór dajesz długą śrubę lub pręt i przetykasz przez jeden z otworów w bloku służących do przykręcania obudowy skrzyni. |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2007, 12:04
|
|
|
Wiec tak, skrzynia wyciągnięta, sprzęgło w stanie nienajgorszym ale całe zalane olejem. Cieknie uszczelniacz w skrzyni chciałem go wymienić ale nie moge rozebrać tej ... skrzyni. Odkręciłem wszystkie możliwe śrubki a ona nic nie chce się rozpaść. Wydaje mi się, że trzymają ją wodziki. Czy ktoś to już wcześniej rozkręcał, jak to rozłożyć ?! |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-07-2007, 13:20
|
|
|
burst, ano rozkręcał ja
Z Krzyzakiem - jego Coltową skrzynię.
Ściągnij manuala - będziesz miał krok po kroku jak rozbierać. Trochę zabawy jest ale w sumie nie taki wilk straszny.
Jak padł Ci uszczelniacz, to będziesz miał wysiepane łożysko na wałku sprzęgłowym - z tego co pamiętam taki defekt w tych autach.
Najpierw odkręcasz tylko pokrywkę z tyłu skrzyni - także resztę poskręcaj. Wodziki owszem trzymają, do tego 2 wielkie nakrętki i kilka pierścieni, no i będziesz musiał synchronizator 5 biegu zdjąć |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-07-2007, 14:03
|
|
|
I rozkręcałem ja z identycznego powodu jak Ty burst. josie, napisał wszystko dokładnie, tylko mam jedno ale... u mnie uszczelniacz padł, ale łożysko wałka sprzegłowego było OK. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-07-2007, 15:51
|
|
|
josie napisał/a: | burst.
.........Najpierw odkręcasz tylko pokrywkę z tyłu skrzyni - także resztę poskręcaj. Wodziki owszem trzymają, do tego 2 wielkie nakrętki i kilka pierścieni, no i będziesz musiał synchronizator 5 biegu zdjąć |
Czyli dobrze pamiętałem, napisałem mu że musi zdjąć 5 bieg, pod tą pokrywką i wtedy skrzynia się rozpołowi. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2007, 22:47
|
|
|
No więc wichura1, wielkie dzięki za pomoc i podesłanie manuali, ściąganie ich przez Edga trwało prawie 30 minut ale były bardzo przydatne. Trochę czasu mi to zajęło ale dostałem się do środka po odkręceniu nakrętek (rozmiar jak na słonia - 36) reszta była już prosta do uszczelniacza dotarłem, łożyska wszystkie wyglądają rozsądnie. Co do reszty tematu wymienilem sprzęgło, termostat, czujnik oleju ale pokonała mnie śruba od koła pasowego i nie mogę wymienić rozrządu. Zablokowałem koło zamachowe (wbiłem klucz w stary docisk i zaparłem go o belkę silnika) ale śruba na kole nawet nie drgnęła. Trzaskałem młotkiem mało co nie połamałem klucza a ona nic. Pewnie oddam to do jakiegoś mechaniora. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-07-2007, 09:01
|
|
|
burst napisał/a: | pokonała mnie śruba od koła pasowego i nie mogę wymienić rozrządu | Załóż mocny oczkowy klucz na tę śrubę, zaprzyj o półośkę i "strzel" ze 2 razy z rozrusznika. U mnie zadziałało w 100% (czyt. śruba puściła). |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-07-2007, 10:11
|
|
|
Hugo napisał/a: | Załóż mocny oczkowy klucz na tę śrubę, zaprzyj o półośkę i "strzel" ze 2 razy z rozrusznika. |
Nie zapomnij tylko wyjąć bezpiecznika ECU, albo odłączyć aparatu zapłonowego, bo jak śruba puści to Ci silnik może odpalić i się bałagan zrobi.
O półośkę też nie polecam, lepiej o ścianę grodziową odpowiednio z czymś podłożonym, a najlepiej o glebę.
A jak masz zdjętą skrzynię i nie można strzelać, to załóż blokadę na koło zamachowe taką jak opisałem. Klucz do odkręcania przedłużyć gazrurką, szarpnąć odpowiednio i puści.
Śrubę powinno się wkręcić spowrotem z klejem do gwintu. Bez kleju nie powinna się odkręcić ale są takie przypadki. |
|
|
|
 |
|