Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
obroty w gdi przy hamowaniu - nowe fakty
Autor Wiadomość
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2007, 21:23   obroty w gdi przy hamowaniu - nowe fakty

Witam
Pojawił sie u mnie nowy problemik wałkowany juz na forum ale bez rezultatu.
W aucie (carisma GDI) po przejechaniu kilku tysiecy kilometrów została wyczyszczona przepustnica (rutynowe działanie), ale po tym z braku czasu nie programowałem kompa i podczas jazdy a dokładnie hamowania motor podnosił obroty na 1500rpm po czym po 10-15 sek opuszczał na 900rpm. przed czyszczeniem objaw był odmienny obroty spadały w okolice 600rpm poczym podnosił na 800rpm. Myslałem że chodzi tu o zaprogramowanie, ale jekie było moje zdziwienie jak po zaprogramowaniu komputera nic sie nie zmieniło podczas hamowania.
Myslałem że cos namieszałem i jeszcze raz czysciłem i programowałem auto ale zawsze efekt jest taki sam:(
Co wy na to raz mało obrotów raz za dużo. niby nic poza czyszczeniem nie robiłem :)
Czekam na porady tylko nie piszcze zebym hamował silnikiem bo wczesniej hamowałem normalnie i było dobrze
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-07-2007, 22:23   

Ale czego ty chcesz? Przecież to normalka że jak jedziesz i heblujesz na wysprzęglonym silniku to MUSI ci podbić obroty by zapewnić odpowiedni naddatek mocy dla alternatora, wspomagania, ABS itp. Skoro ci przed czyszczeniem spadały przy hamowaniu to to był własnie zły objaw - teraz masz tak jak byc powinno i nie kombinuj. :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2007, 07:41   

saphire napisał/a:
Ale czego ty chcesz? Przecież to normalka że jak jedziesz i heblujesz na wysprzęglonym silniku to MUSI ci podbić obroty by zapewnić odpowiedni naddatek mocy dla alternatora, wspomagania, ABS itp. Skoro ci przed czyszczeniem spadały przy hamowaniu to to był własnie zły objaw - teraz masz tak jak byc powinno i nie kombinuj. :badgrin:


nie nie zle mnie zrozumiałeś, wtedy kiedy silnki nie podnosił obrotów także była czyszczona przepustnica i takiego efektu nie miałem. dopiero teraz po czyszczeniu takie coś mi wystąpiło, nawet po proramowaniu.
Auto reaguje tak jakby cos było z podciśnieniem nie tak lub silnik dostawał zbyt ubogą mieszankę w paliwo.
No i raczej mam odmienne zdanie wtedy silnki zachowywał sie jak dla mnie bardziej naturalnie dlatego wydaje mi sie ze dodawanie gazu po zatrzymaniu sie auta to efekt nie pożądany.
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-07-2007, 08:42   

Skoro zdejmowałeś przepustnicę to czy uszczelkę pod nią dałeś nową? Może tamtędy coś trochę lewego powietrza zasysa ale ja bym poczekał z kombinowaniem i pojeździł z tydzień bo o ile pamiętam po ,,uczeniu'' kompa też mi podbijał obroty dość mocno i po jakimś czasie dopiero jakby zmniejszał stopniowo to podbicie do rozsądnego poziomu. Tak jakby z czasem nauczył się ile mu trzeba dodatkowej mocy na zasilanie gratów przy hamowaniu. Ponadto ja mam automat więc u mnie także ECU skrzyni komunikuje się z ECU silnika i tu także skrzynia ma co nieco do powiedzenia.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2007, 15:56   

saphire, nie ma co kombinować przepustnice kleje na silokon robiłem to 2 razy nie może być mowy o błedzie klejenia, poza tym jakby łapał lewe powietrze to obroty spadaja a nie podnosza się. Analizowałem i dokładnie obserwowałem co sie dzieje i wykluczyłem wtryski i paliwo, a dlaczego bo obroty podnosza sie tylko jak koła stana czuć wtedy pod pedałem hamulca lekkie zapadniecie sie jak by cos z podciśnieniem tylko nie wiem gdzie zabardzo szukać w sumie oprócz czyszczenia przepustnicy nic nie ruszałem. Pierwszy raz użyłem do czyszczenia WD-40 troszke pewnie naleciał do silnkia krokowego ale to chyba dobrze bo sie podsmarował :) . Nawet te otworki od powrotu spalim podczas drugiego czyszczenia udrożniłem. Jeszce nie patrzyłem w manuala (brak czasu), ale spac nie moge i sprawdzam po koleii co mi wpadnie do głowy. Co do jeżdzenia i zostawieniu sprawy samej sobie to jestem sceptyczne nastawiony po pierwsze na forum jeden z userów miał problem taki sam przez 3 tygodnie nic mu sie nie poprawiła a po drugie samo sie nie zrobiło wiec i samo sie pewnie nie naprawi. Ale podpowiadaj, bo sprawdzam wszystko wiec i pewnie z Twoich rad skorzystam
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-07-2007, 16:25   

Jak ci się zapada pedał to:
albo masz mało płynu lub jest stary i zawilgocony
albo jakieś zapowietrzenie w układzie
albo nieszczelność w układzie lub pompie ABS lub w cylinderkach
albo wspomaganie siada

ECU pewnie podbija obroty wykrywając spadek ciśnienia w obwodzie ale czy ma jakiś sensor do tego czy też z pompy jakiś cynk dostaje to nie mam pojęcia - tak tylko sobie rozmyślam swobodnie...

Rozmyślania swobodnego ciąg dalszy... ale - piszesz, że jak tylko koła staną to podbija obroty i pedał się zapada - mnie to wygląda na to że ABS wykrywa zablokowanie kółek więc podbija obroty sądząc że ABS będzie musiał zadziałać... ale skoro wszystkie 4ry koła są zablokowane i nie masz błędów od centralki ABS'u to może masz zapieczone z tyłu bębny lub nie hamują dostatecznie mocno np. z powodu np. problemu z regulatorem siły hamowania - auto ci przy hamowaniu nie nurkuje nazbyt mocno?

Może też jak piszesz to przez to wd40...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2007, 16:41   

saphire, płyn jest w przedziale min-max na dodatek wymieniałem go z 2 miesiące temu na dot5 wiec płyn i hamulece dobre i raczej dobrze pracowały przed czyszczeniem co do kół to niedawno montowałem chlapacze na tył i była potrzeba zdejmowania koła z tyłu bo nie mogłem włożyc ręki i kontrolowałem przy okazji hamulece tył i tu trzeba powiedziec że były oki.
bardziej zastanawiam sie gdzie jest źródło podciśnienia dla serwa hamulcowego??? bo bym sprawdził czy działa ???
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-07-2007, 17:06   

Poczytaj z workshop manuala rozdział ,,Service Brakes'' oraz podpięte do niego biuletyny bo sporo się o hamulcach rozpisali nawet o testowaniu wspomagania.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 08-07-2007, 18:28   

deadly napisał/a:
Nawet te otworki od powrotu spalim podczas drugiego czyszczenia udrożniłem
deadly napisał/a:
użyłem do czyszczenia WD-40
deadly napisał/a:
wymieniałem go z 2 miesiące temu na dot5

1.Jestem wrogiem silikonu jako uszczelek.Jaka masz pewność, ze te otworki, które po pierwszym razie udrożniłeś ponownie nie zakleiłeś.
2.WD 40 do czyszczenia przepustnicy ? Pierwszy raz słyszę :shock: Do tej pory fachowcy na forum polecali albo specjalny śr. do czyszczenia przepustnicy a przy jego braku benzynka ekstrakcyjna, denaturat ew. aceton ale ten jest za "suchy".
3.Z tego co pisał Krzyżak DOT 5 sie nie nadaje tylko DOT 5.1.A tak w ogóle to ja tez teraz wymieniałem płyn hamulcowy i nie eksperymentowałem tylko wlałem DOT 4.
Czy on nie wystarczy skoro producent zaleca ? Po co być mądrzejszym od producenta i Manuala ?
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2007, 20:53   

turek61, Ja także jestem wrogiem silikonu ale jak sie nie ma uszczelki a hermetic ma juz 15 lat to silicon do wysokich temperatur jest chyba najlepszy. A dziurki mają sie bardzo dobrze bo od sylikonu sa oddalone o jakieś 30mm a silikonu uzyłem rozsądnej ilości.
Zauwazyłem że WD-40 bardzo dobrze rozpuszcza różne kleje to pomyślałem że i nagar na przepustnicy roztopi i nie myliłem sie wszystko normalnie zeszło do złotego, ale potem oczywiście benzynka ekstrakcyjna i na sucho.
Może to było i dot5.1 nie pamietam może 5.0 wymieniłem a sprzedawca mówił że to to samo tylko wiecj wody może absorbowac i ma wyższa temp. wrzenia wiec kupiłem bo nie mieli DOT4 bo ja przed szereg nigdy nie wychodze.
saphire, własnie zacząłem studiować ale nadal cieżko mi jest powiązać przepustnice z hamulcem :( przeciez nigdzie w hamulcach nie grzebałem tylko przepustnica. A może pominąłem ważny szczegół po pierwszym czyszczeniu nie mogłem zaprogramowac kompa.... pracował potem podnosił obroty na 2000rpm i juz nie opadały tylko tak trzymał (wykonałem 2 próby obie zakończyły sie tak samo), po drugim czyszczeniu kiedy udrożniłem kanały za pierwszym razem zaprogramował sie jak za dawnych lat.

Zauważyłem jedną rzecz jak juz mam obroty normalne a auto stoi i nacisne energicznie i mocno hamulec 6-8 razy na pracującym silniku to obroty też wstaja na chwilke, a wydaje mi sie że tak nie miałem.
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-07-2007, 16:44   

deadly napisał/a:
Zauważyłem jedną rzecz jak juz mam obroty normalne a auto stoi i nacisne energicznie i mocno hamulec 6-8 razy na pracującym silniku to obroty też wstaja na chwilke, a wydaje mi sie że tak nie miałem.


Bardzo źle że nie miałeś bo powinieneś tak właśnie mieć. Teraz masz dobrze a przedtem miałeś źle - sprawdź jeszcze kręcenie kółkiem na postoju - także powinno podbijać obroty - włączenie klimy to samo itp. itd.

IMHO szukasz jednak dziury w całym ;)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2007, 17:01   

saphire, zasiegnąłem jezyka u elektryka i powiedział że on mi tego nie zrobi bo nie ma kompa do mojego silnika, ale powiedział że po kasowaniu błedu nie przeprowadziłem adaptacji przepustnicy. Podobno w VW i oplach robi to bardzo czesto a do miska nie ma sprzetu powiedział żebym sie nie martwił bo jak pojeżdze to sie wszystko ustawi samo.
hymm... sam nie wiem co mysleć bo jak tak to programowanie bierze w łeb, co ty na to.
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-07-2007, 18:00   

Ja na to - masz wszystko OK i daj na luz - pojeździj z miesiąc to zapomnisz o sprawie - IMHO podbijanie obrotów jest normalną i celową sprawą i jak dla mnie to tak ma być i basta. Co najwyżej z czasem komp się nauczy jak bardzo ma podbijać obroty więc z czasem będzie pewnie mniej podbijał i o tym zapomnisz. :biggrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 14:14   

no i sie wyjaśniło dziś byłem u mechaniki stwierdził uszkodzenie pompy hamulcowej (nieszczelności na sekcjach). po wymianie obroty nie podnoszzą się i hamowanie jest duzo bardziej wydajne.
pozdro
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-07-2007, 14:33   

ile skasowal ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.