Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Za duzo oleju
Autor Wiadomość
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 15:25   [1G 90-94] Za duzo oleju

Mam pytanie, odebralem wczoraj samochod od mechnika i po remoncie mechanil dolal oleju .. tylko jak sprawdzałem dzisiaj to jest go za duzo! wykracza poza masymalna wartosc o jakies 3 mm , niewiem czy sie tym przejmowac czy nie?
Mechanik poiwedzial ze sie "wypali" , ale wole zapytać Was .

Jeszcze jedno pytanie: Czy nic sie nie stanie jezeli zmiesza sie oleje o takiej samej gestosci ale roznych marek? ..
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 05-12-2007, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 15:51   

Nie przejmuj sie poziomem oliwy.wedle mnie oleje mieszac mozna,tak jak sie robi mieszanki do skrzyń biegów.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-12-2007, 16:04   

za duzo oleju = wieksze cisnienie oleju = szybsza padaczka niektorych gumowych uszczelnien
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 17:53   

Ale 3 mm na bagnecie rozejdą się po tygodniu w kościach.
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 22:33   

Dlaczego myslisz ze rozejda sie po kosciach? ;) skoro po tygodniu ubywałoby po 3 mm to ile byłoby oleju po 5 tygodniach? ;)

Wytlumacz mi to jesli mozesz, bo troche nie rozumie
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 00:22   

Opieram moją sugestie na przekonaniu ze kazda wartośc zakladana w projektowaniu silnika jest mnozona o wspolczynnik bezpieczenstwa. Gdy mnie uczono projektowac silnik spalinowy to ów współczynnik NIGDY nie schodzil ponizej 1.5, to jest zupelne minimum dla konstukcji konwencjonalnych i przy tym te 3 mm nie stanowią różnicy. Z drugiej strony to mozesz napisac po jakim czasie Ci poziom wróci do normy,nie bedzie to długi czas.
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 05-12-2007, 10:52   

tak tylko zanim rozejdzie sie po kosciach ten nadmiar oleju, ktorys z uszczelniaczy moze nie wytrzymac, a najpredzej pierwsza zacznie cieknac uszczelka pod pokrywa zaworow. Kto zna silnik 4g63 to wie jakie to utrapienie. Zostanie mam wymiana uszczelki na nowa.
Sam nadmiar oleju o 3 mm powyzej max, nie jest grozny , ale jego skotki moga byc kosztowne i niepozadane.
 
 
 
aurii
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 14:40   

Powiem tylko tyle upusc teho oleju troche Odkrec srubke w misce i troszke spusc;))) Bo co za duzo to nie zdrowo !!!! W zasadzie to jest tak jak masz za malo oleju jest nie dobrze ale jak jest za duzo to jest jeszcze gorze;)))

A co do oleji to pewnie ze mozesz zmieniac marki olei spuszczasz ten olej co jest teraz i zalewasz obojetnie jakim innej marki!!!
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 15:10   

aurii napisał/a:
i zalewasz obojetnie jakim
moze nie obojetnie jakim :P tu raczej powinno sie zachwoac zasade ze jezeli byl na polsyntetyku to niech przy takim pozostanie :) jesli bym na syntetyku to rowniez syntetyk... tylko jedno ale panowie :> za czeste zmiany olejow tzn marki (bo kazdy ma troche inne wlasciwosci) tez jest nie zdrowe, mimo iz oleje w dzisiejszych czasach sa bardzo podobne
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 16:05   

Od dwoch dni mam nowe pierscienie, uszczelke pod glowica i uszczelniacze zaworowe.. czy mimo tego moga i tak nie wytrzymac te uszczelniacze?

Uszczelka pod pokrywa i tak juz jest niezle posiekana ;)
Dzisiaj rano patrzyłem , bylo jakies 2 mm za maks, ale na terenie pochyłym .. wiec odpaliłem silnik pojechałem 10 m na rozne podloze, pozcekalem 20 min .. i na wzkazniku bylo troche mniej niz maks .. chyba jednak olej nie zdazyl zcieknac.. sparwdze jeszcze jutro dokladnie
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 22:35   

jonasz666 napisał/a:
Uszczelka pod pokrywa i tak juz jest niezle posiekana

to jednego nie rozumiem, uszczelniałeś całą górę, a o pokrywie zaworów zapomniał mechanik? W skład uszczelnienia pokrywy zaworów wchodzi uszczelka pokrywy, uszczelki gniazd świec i półksiężyc.
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 21:52   

ok olej spuszczony, wiec tym sie juz nie martwie :) dzieki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.