podłączenie nawigacji w carismie |
Autor |
Wiadomość |
jb07 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 13:27 podłączenie nawigacji w carismie
|
|
|
Witam
Mam pytanie czy ktoś z szanownych kolegów wie w który kabel wpiąć się (chodzi o sygnał prędkości do licznika) w mitu carisma 1,6 z licznikiem elektronicznym w celu podłączenia nawigacji.
[ Dodano: 22-06-2007, 09:32 ]
Czy nikt nie na formum nie dysponuje jakimś schematem elektrycznym dotyczącym czujnika prędkości i wyprowadzeń kablowych z niego ?
[ Dodano: 22-06-2007, 09:33 ]
Czy nikt na formum nie dysponuje jakimś schematem elektrycznym dotyczącym czujnika prędkości i wyprowadzeń kablowych z niego ? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 21:32
|
|
|
jak byś znalazł daj znać
bo też sie przymierzam do tego zabiegu
wiem, że można pobierać nie tylko z czujników prędkosci
do prędkosciomierza ale też z układu ABS |
|
|
|
 |
jb07 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2007, 07:52
|
|
|
Mam navi VDO ms 4200 (od około tygodnia), co do sygnału predkości to nie mozna podłączać go z ABS (tak jest napisane w instrukcji obsługi do navi) ponieważ nawigacja może zakłócać pracę układu ABS. Co ostatnio odkryłem , to że moja nawigacja działa w całej swojej okazałości bez podłączenia sygnału prędkości, a wiem to stąd, iż w nawigacji mam mini komputer pokładowy pokazujący prędkość aktualną średnią itp. i to wzystko działa, Funkcjonuje również system podgłaśniania wraz ze wzrostem prędkości jazdy, oraz działa cały system nawigacji na drodze (skrzyżowania, odległości, czas przyjazdu, dystans do pokonania).
Z powyższego wynika, iz niektóre nawigacje mogą również chyba działać bez podłączania sygnału prędkości (chyba że impulsator w mitsu indukuje tak silne pole magnetyczne, że moduł nawigacji ściąga go bezprzewodowo - to moje przemyślenie - nie wiem czy to prawda).
Przed mistu miałem vw golfa III i tez miałem założoną nawigację VDO ale starszy model MS4100 i aby nawigacja działała musiałem koniecznie podpiąć przewodem do niej sygnał prędkości. Tak więc mistu górą nad dresswagenami. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-06-2007, 20:55
|
|
|
Przeca jak to jest navi z GPS to po cholerę jej cokolwiek poza sygnałami zegarów z satelitów? Dystans? - ze wzoru na długość łuku między dwoma punktami o znanych współrzędnych geograficznych. Prędkość? - Skoro znamy czas przemieszczenia między tymi dwoma punktami... itp. itd. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2007, 12:56
|
|
|
saphire,
sygnał prędkosci z impulsatora podpina się do navi aby wskazania były bardziej precyzyjne,
gdy jest zachmurzone niebo lub miasto o wysokich zabudowaniach to navi potrafi zgubić kilka satelit i wtedy wskazania z auta pełnią rolę korektora trasy...
po wprowadzeniu wielkości kół do navi odczyty są również dokładniejsze przy duzych prędkosciach, rozpatrując interwały GPS wiemy, że nawi potrafi troszkę "oszukiwać"
natomiast wsteczny podpina się aby zapobiec rozkalibrowaniu
już wiesz po co to wszystko, co nie znaczy, że bez tych rzeczy nie bedzie działać |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-06-2007, 14:25
|
|
|
jezeli macie elektroniczny licznik przebiegu to odesle was tylko do suplementu B z workshop manuala, ktory jest do sciagniecia na forum |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-06-2007, 21:29
|
|
|
Oj przeca jakoś to stado małych nowych GPS'ów z SIRF III doskonale sobie radzi z tymi problemami bez sygnału z licznika/kół/whatever więc szkoda się bawić w takie kombinowanie - IMHO sygnał te to chyba jeszcze stara generacja GPS'ów potrafi wykorzystać - nowe to już kompletnie tego nie potrzebują. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 00:26 Re: podłączenie nawigacji w carismie
|
|
|
Sygnał TACHO nie njest Ci potrzebny do nowych NAVI - a co chcesz kupić lub co już kupiłeś?? |
|
|
|
 |
jb07 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 09:00 Re: podłączenie nawigacji w carismie
|
|
|
Herdi napisał/a: | Sygnał TACHO nie njest Ci potrzebny do nowych NAVI - a co chcesz kupić lub co już kupiłeś?? |
Nawigację VDO MS4200 (rozmiar 1 DIN - wielkość standardowego radia samochodowego)
[ Dodano: 27-06-2007, 09:19 ]
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho. |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 10:46 Re: podłączenie nawigacji w carismie
|
|
|
jb07 napisał/a: | Herdi napisał/a: | Sygnał TACHO nie njest Ci potrzebny do nowych NAVI - a co chcesz kupić lub co już kupiłeś?? |
Nawigację VDO MS4200 (rozmiar 1 DIN - wielkość standardowego radia samochodowego)
[ Dodano: 27-06-2007, 09:19 ]
ps. W suplemencie B workshop manuala jest to bardzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho. |
Sygnał tacho - potrzebny jest do (kiedyś był) do kalibracji prędkości a obecnie wykorzystywany jest głównie do korekty położenia w przypadku zaniku satelitów - jak np. wjedziesz w tunel pod alpami - ale jakbyś tam gdzieś skręcił to i tak navi tego nie zobaczy - przyjmie jakbyś dalej jechał prosto tylko na chwilę zwolnił. Obecnie najlepszym zabezpieczeniem przed utratą sygnału i korekcji położenia jest system używany jak na razie jedynie tylko przez Kenwooda a mianowicie EGNOS i jest to chyba najlepsze co może być ))) |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 27-06-2007, 11:10
|
|
|
jb07 napisał/a: | ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho. |
no niestety nic wiecej nie znalazlem - moze wystarczy wyjac zegary i sie znajdzie przewod od predkosci |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 12:10
|
|
|
Matejko napisał/a: | jb07 napisał/a: | ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho. |
no niestety nic wiecej nie znalazlem - moze wystarczy wyjac zegary i sie znajdzie przewod od predkosci |
Oczywiście - pod warunkiem że sygnał tacho nie idzie po CAN'ie bo jesli tak to nie zalecam wpinania się z analogiem w cyfre ))) |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 18:54
|
|
|
Herdi napisał/a: | Matejko napisał/a: | jb07 napisał/a: | ps. W suplemencie B workshop manuala jest to barodzo ogólnikowo opisane bez wyprowadzenia sygnału tacho. |
no niestety nic wiecej nie znalazlem - moze wystarczy wyjac zegary i sie znajdzie przewod od predkosci |
Oczywiście - pod warunkiem że sygnał tacho nie idzie po CAN'ie bo jesli tak to nie zalecam wpinania się z analogiem w cyfre ))) |
bardzo miło mi Cię tu Herdi widzieć
ostatnio coś mało pokazujesz się na tuningforum
myślisz, że jedyną sensowną opcją jest rozebranie licznika w Cari i stamtąd pobranie
sygnału do DX-R70 ?
Na szczęscie w Cari nie mam CANa... |
|
|
|
 |
radex [Usunięty]
|
Wysłany: 13-07-2007, 08:43
|
|
|
witam mam podobny problem tylko że w galu EA5A skąd wytrzasnąc ten sygnał ?? Navi Blaupunkt DX-R 52 |
|
|
|
 |
|