 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Różnice między 2.0 i 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
bart [Usunięty]
|
Wysłany: 11-07-2007, 15:07 Różnice między 2.0 i 2.5
|
|
|
Witam,
mam namierzonego Galanta kombiaka z 97 roku z silnikiem v6 2,5 ale dziś trafił sie tez 2.0. Wiadomo, ze dużo przyjemniej sie jeździ 2,5 - osiągi super. Ale jak z ekonomia? Jak doże są różnice w spalaniu i w kosztach utrzymania? I kolejne pytanie - autko z silnikiem 2,5 ma 170000 wiec wypadałoby mu zmienić niedługo rozrząd - na jaki wydatek sie przygotować?
pozdrawiam,
bart |
Ostatnio zmieniony przez roch_27 17-08-2007, 09:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:32
|
|
|
Nie wiem jakie jest spalanie w 2.0, natomiast moge ci powiedziec conieco o 2,5V6 ktorego zakupilem 2 tygodnie temu.
Osiagi rewelka, dzwiek silnika fantastyczny....reszta nie wazna
A tak na powaznie. Na niemieckiej autostradzie przy 150-160km/h spalil mi ok 8 litrow. po miescie, polowa ostre ruszanie ze swiatel, polowa normalna jazda 50km/h spalil 10l. Na trasie gdynia-wroclaw spalil, nie pamietam dobrze, miedzy 8 a 9 litrow (caly czas wyprzedzanie, predkosci od 110 do 160). Na trasie bielsko-gdynia spalil ok 7,7, ale to byla powolna jazda ze wzgledu na bardzo duzy ruch.
Rozrzad to wydatek ok 1500zl.
Wymienilem olej i filtry - koszt ok 200-300zl.
Jeszcze swiece 6x59zl (platynowe na 90tys km) plus uszczelka pod kolektor ssacy (nie wiemile, ale raczej grosze).
Takie sa koszty. Do tego musisz pamietac o wyzszym ubezpieczeniu ze wzgledu na silnik 2,5.
Czy sie oplaca? Wszystko zalezy od zasobnosci portfela i determinacji |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:36
|
|
|
novy napisał/a: | Na niemieckiej autostradzie przy 150-160km/h spalil mi ok 8 litrow. po miescie, polowa ostre ruszanie ze swiatel, polowa normalna jazda 50km/h spalil 10l. Na trasie gdynia-wroclaw spalil, nie pamietam dobrze, miedzy 8 a 9 litrow (caly czas wyprzedzanie, predkosci od 110 do 160). Na trasie bielsko-gdynia spalil ok 7,7, ale to byla powolna jazda ze wzgledu na bardzo duzy ruch. |
Jestes pewny ,ze masz 2.5 V6??? bo to spalanie jest wątpliwe dla 2.0 nie mówiąc juz o 2.5 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:45
|
|
|
Mój V6 pali średnio jak w podpisie ale jest to w zasadzie wynik osiągany przy średnio spokojnej jeździe w mieście. Poniżej 10 nie udało mi się jeszcze zejść. Natomiast wynik 7,7 poddałbym wątpliwości |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:48
|
|
|
bokciu napisał/a: | novy napisał/a: | Na niemieckiej autostradzie przy 150-160km/h spalil mi ok 8 litrow. po miescie, polowa ostre ruszanie ze swiatel, polowa normalna jazda 50km/h spalil 10l. Na trasie gdynia-wroclaw spalil, nie pamietam dobrze, miedzy 8 a 9 litrow (caly czas wyprzedzanie, predkosci od 110 do 160). Na trasie bielsko-gdynia spalil ok 7,7, ale to byla powolna jazda ze wzgledu na bardzo duzy ruch. |
Jestes pewny ,ze masz 2.5 V6??? bo to spalanie jest wątpliwe dla 2.0 nie mówiąc juz o 2.5 |
Hehehe:)
Szczerze mowiac zawsze mi sie wydawalo ze mam ciezka noge - a tak naprawde to pewnie jezdze jak pipa
Tak, mam V6
Ale jesli mam byc szczery, to sam jestem tym spalaniem zaskoczony....licznik kilometrow nie przeklamuje wiec obliczenia sa prawidlowe. |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 12:50
|
|
|
Czyli pali Ci 11 po miescie przy spokojnej jezdzie a tutaj sam widzisz ,ze kolega miesci sie w 10 i to przy ostrej jezdzie i nie wspomne juz o 8l przy 160 km/h
heheeh
[ Dodano: 12-07-2007, 12:54 ]
novy napisał/a: | Tak, mam V6 |
Cuuuuudowne V6 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-07-2007, 14:00
|
|
|
novy - gdzie kupiłeś taki tanie świece, ja płaciłam za szt 80 zł. i to nie w ASO, a co do spalania to Twoje obliczenia zgadzają się z moimi tylko że mam 2,0V6 rozrząd w ASO zamiennik= 950
orginał = 1,900 |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
KarolS
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 GDI
Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-07-2007, 14:47
|
|
|
Czekoladka,
Twoje obliczenia co do spalania się zgadzają, tylko jakby to ująć masz 0,5litra mniejszy silnik i do tego Twój Miś jest "kilka" kilogramów lżejszy od EA. |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-07-2007, 15:18
|
|
|
KarolS napisał/a: | Czekoladka,
Twoje obliczenia co do spalania się zgadzają, tylko jakby to ująć masz 0,5litra mniejszy silnik i do tego Twój Miś jest "kilka" kilogramów lżejszy od EA. |
Dzięki i tu się zgadzamy.
To jak przeliczyć różnicę w litrach lub w gramach między 2,0 a 2,5 chodzi o to co pytał się bart |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
Ostatnio zmieniony przez czekoladka_1981 12-07-2007, 15:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bart [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 15:27
|
|
|
hmm rozne dane czytam w raportach i tu. rozne slysze od korzystajacych. nie wiem komu juz wierzyc niestety zagazuje ten silniczek sekwencja - taki sam zagazowany mitsu po zalozeniu sekwencji sprawdzono na hamowni... i.. 0,6 (tak zero przecinek szesc) konia mniej a placi sie za 1 l paliwa 2 a nie 4 zl wiec na pewno warto.
Tylko kwestia tego spalania - nie chcialbym zeby mi samochod, ktory kupie przekroczyl w miescie 14 litrow gazu przy dosc dynamicznej jezdzie - i teraz szczerze napiszcie czy galancik 2,5 sie nada (bo poza tym jest po prostu idealny...)
pozdrawiam i dzieki za info,
bart |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-07-2007, 15:54
|
|
|
bart napisał/a: | nie chcialbym zeby mi samochod, ktory kupie przekroczyl w miescie 14 litrow gazu przy dosc dynamicznej jezdzie |
Ja bym nie był optymistą... Poprzedni E55 1995r 2.0B brał mi w mieście 13-14 litrów. Nie licz, że ten spali mniej gazu. A spalanie 2.5 V6 po mieście 10 litrów można włożyć między bajeczki. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-07-2007, 15:55
|
|
|
Widze, ze malo kto dowierza....:)
Coz, ja tez nie dowierzalem, ale skoro jazdzac po miescie na stacji zatankowalem 50litrow na (na wyzerowanym przy pooprzednim tankowaniu liczniku) 500km, wiec rachunek jest chyba prosty....
BOKCIU - 10 litrow przy proporcjach 50/50, spokojna jazda/szybka jazda. 8 litrow na autobahnie 2 tygodnie temu.
CZEKOLADKA_1981 - świece platynowe za 59zł w sklepie InterCars w Gdyni. Co do rozrzadu to pytalem w firmie CNF w gdyni - koles powiedzial ok1100zl za czesci plus jakies 450zl robocizna, poniewaz ten silnik jest dosc mocno zabudowany i jest przy nim troche roboty. Czasem zagladam do wrocka na stare smieci wiec moge Ci kupic
Jeszcze jedno a propo spalania. Spotkalem sie 2 tygodnie temu z AKBI, który też ma 2,5V6 SE. Mowił, że jemu na mieście spala ok13-14 litrów. Tak wiec może ja mam super silnik, albo nie umieim liczyc |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
korek [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 16:27
|
|
|
Cytat: | Widze, ze malo kto dowierza....:) |
ja tez w to nie wierze...
mi po mieści pali ok 14-16l
a w trasie przy spokojnej jezdzie do 140 ok 10-11l
pzdr |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-07-2007, 16:29
|
|
|
Dzięki za dobre chęci novy, ale już od m-ca mam nowe świece. A co do robocizny rozrządu do zapomniałam dopisać że też 450 zł. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
bart [Usunięty]
|
Wysłany: 12-07-2007, 18:24
|
|
|
korek_wawa napisał/a: |
ja tez w to nie wierze...
mi po mieści pali ok 14-16l
a w trasie przy spokojnej jezdzie do 140 ok 10-11l
pzdr |
ale delikatnie to chyba nie jezdzisz? czyli tak jak ja... okzalo sie... ze jeden z moich znajomych ma dokladnie taki samochod od 2 lat tyle, ze sie przeprowadzil i kontakt z nim mam tylko na gg to nie wiedzialem Napisal mi, ze tą furą się inaczej jezdzi i wcale duzo nie spala - wyniki podobne jak w normalnych 2.0 - mowil, ze bryka jest mocna od razu i nie trzeba jej wysoko krecic - spokojnie mozna sobie kolo 2000 zmienic bieg stad i spalanie osiaga kolo 11 litrow w miescie..
pozdro
bart |
|
|
|
 |
|
|