Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat na manual-zamiana
Autor Wiadomość
yaro 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLI Auto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 33
Skąd: Płońsk
Wysłany: 07-11-2009, 16:22   Automat na manual-zamiana

Witam panowie czy ktoś robił może wymianke skrzyni z automatu na manual?gdzie to można zrobić ?(mazoweckie) i czy to kosztowna przeprawa? Nie mam problemu z automatem,ale żeby chociaż iskierkie wydusić z tego żwawego 1.6 przydałby sie manualik.PZDR
_________________

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-11-2009, 19:17   

ja robiłem to w Colcie CA0, czyli w tej samej budzie.
W zasadzie wszystko pasuje, skrzynia, półosie, poduszki, piasty, linka prędkościomierza itp.
Oczywiście musisz mieć lewarek z MT, linki zmiany biegów, pedały hamulca i sprzęgła, samo sprzęgło i koło zamachowe.
Problemy są dwa:
- w ścianie grodziowej nie ma dziury na pompę sprzęgła, więc musiałem ją wywiercić.
- musisz zostawić wpięty wybierak automatu i ustawić go na P lub N, inaczej nie zapalisz

Jeśli chcesz, przejrzyj temat mojego Colta, jest tam więcej info
_________________
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 19-01-2010, 19:10   

Koledzy, troszkę późno dopisuję odp, ale jest różnica jeśli chodzi o uruchamianie silnika. Jeśli zostawisz na P lub N to owszem zapalisz samochód...ale nie brałem tego pod uwagę sam i tak jeździłem...silnik w tych pozycjach dostaje dawkę rozruchową...sam ostatnio do tego doszedłem jak szukałem przyczyny strzelania gazu przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu...zrealizowałem "na próbę" na dodatkowym wyłączniku, ale najlepiej pewnie pod sprzęgło jakoś to zrobić. Jak na razie zwieram włącznikiem żeby uruchomić silnik, po czym rozwieram i jadę. Między innymi w ten sposób uruchomiłem tempomat, który był przy automacie i nadal przy manualu spełnia swoją funkcję:) I nie zostawiałem wybieraka przy tej wtyce z automatu. Dwa przewody odciąłem i są do zapłonu, a dwa kolejne na 100 trzeba odciąć żeby "zesztukować" do włącznika świateł wstecznych przy ręcznej skrzyni:) Na internecie idzie znaleźć schematy elektryczne posiadanego automatu:)

Ja wszystko sam robiłem to mogę się pochwalić, pomóc:)
Pozdrawiam
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-01-2010, 21:43   

areksz121 napisał/a:
silnik w tych pozycjach dostaje dawkę rozruchową..

jeżdżę tak półtora roku, pali 7 w mieście, 5,5 w trasie, łoi praktycznie wszystkie 1,6 ;) chyba jest ok ;) Za to uderzę do Ciebie za wstecznym ;)
_________________
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 20-01-2010, 00:20   

pawela A jeśli masz wybierak podłączony do tej wtyki to nie masz nic do stracenia...spróbuj na odpalonym silniku przełączyć w pozycję D lub R przynajmniej u mnie było widać różnicę w "równości" pracy silnika :)
Uderzaj śmiało z tym wstecznym, zapodaj foto kostki najlepiej :) Na pewno poradzimy :)
Może w końcu komuś pomogę:)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.