Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Jak zdemontować rozrusznik?
Autor Wiadomość
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2007, 18:08   [CA1A 1.3] Jak zdemontować rozrusznik?

Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny...
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-07-2007, 23:58   

gregorbu napisał/a:
Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny...


Hmmm...
Wkręty? Rozrusznik trzyma się na 2 śrubach na klucz 14mm. Myślę że pisałeś o demontażu elektromagnesu (narośli rozrusznika) mocowanej na śrubki na wkrętak krzyżowy.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2007, 12:08   

josie napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny...

Hmmm...
Wkręty? Rozrusznik trzyma się na 2 śrubach na klucz 14mm. Myślę że pisałeś o demontażu elektromagnesu (narośli rozrusznika) mocowanej na śrubki na wkrętak krzyżowy.
Nie dopatrzyłem się żadnego innego mocowania niż te dwie nieszczęsne śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. W "jajku" dostęp i widoczność jest niemalże zerwowa. :?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-07-2007, 16:49   

josie, ma rację. Te śruby od mocowania rozrusznika prawdopodobnie są również dwoma śrubami mocującymi obudowę sprzęgła do silnika.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-07-2007, 17:10   



Rozrusznik trzymają 2 śruby (na rysunku nr 2), klucz 14mm.
Nie zapomnij o akumulatorze najpierw bo będzie bieda :wink:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 12:40   

josie napisał/a:
Rozrusznik trzymają 2 śruby (na rysunku nr 2), klucz 14mm.
Nie zapomnij o akumulatorze najpierw bo będzie bieda :wink:
Akumulator, rzecz jasna, odpinałem. Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej. :? W wolnej chwili znów spróbuję się do tego dobrać.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-07-2007, 12:58   

gregorbu napisał/a:
Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej.


Na pewno masz tak samo - rysunek z serwisówki. Zresztą ostatnio z Krzyzakiem robilismy sprzęgło w 1,3 CA0 i tak właśnie było. Demontujesz trąbe słonia i jest ładny dostęp do tych śrub. Ma się wrażenie że przykręcają skrzynię do bloku ale trzymają tylko rozrusznik. Pod jedną z nich jest kabel masowy.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 13:17   

josie napisał/a:
gregorbu napisał/a:
Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej.


Na pewno masz tak samo - rysunek z serwisówki. Zresztą ostatnio z Krzyzakiem robilismy sprzęgło w 1,3 CA0 i tak właśnie było. Demontujesz trąbe słonia i jest ładny dostęp do tych śrub. Ma się wrażenie że przykręcają skrzynię do bloku ale trzymają tylko rozrusznik. Pod jedną z nich jest kabel masowy.
A u mnie właśnie są te dwie śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. :(
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 29-07-2007, 13:35   

Kiedy planujesz dlubac w tym temacie ;) ?
Moze wpadne i pomoge, a przy okazji klasycznie pozawracam glowe hehe :D
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 13:40   

harpagan napisał/a:
Kiedy planujesz dlubac w tym temacie ;) ?
Moze wpadne i pomoge, a przy okazji klasycznie pozawracam glowe hehe :D
Pewnie w któryś weekend. Zapraszam. 8)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-07-2007, 13:51   

gregorbu napisał/a:
A u mnie właśnie są te dwie śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy.


Źle patrzysz. Rozrusznik przenosi bardzo duże siły, nie może być przykręcony na śruby na wkrętak :wink: . Patrzysz pewnie na drugą stronę rozrusznika (stoisz po lewej stronie auta) i chcesz odkręcić pokrywkę rozrusznika, od tej strony gdzie są wkręcone przewody.
Musisz stanąć przy prawym błotniku i stamtąd odkręcać śruby na klucz 14mm.
Tak jak pisałem - na rys z nr 2.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 17:56   

josie napisał/a:
Źle patrzysz. Rozrusznik przenosi bardzo duże siły, nie może być przykręcony na śruby na wkrętak :wink: . Patrzysz pewnie na drugą stronę rozrusznika (stoisz po lewej stronie auta) i chcesz odkręcić pokrywkę rozrusznika, od tej strony gdzie są wkręcone przewody.
Musisz stanąć przy prawym błotniku i stamtąd odkręcać śruby na klucz 14mm.
Tak jak pisałem - na rys z nr 2.
Stoję po prawej stronie auta (czyli po stronie pasażera). Dla lepszego dostępu demontowałem obudowę filtra, trąbę słonia, przepustnicę oraz przewód masowy pod rozrusznikiem. Przewody są przykręcone po stronie lewej (czyli kierowcy) i nie ma tam absolutnie żadnego dostępu.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-07-2007, 20:06   

Patrzałem na wymontowany rozrusznik bo mam w garażu - odkręcić próbujesz elektromagnes który jest przykręcony do rozrusznika.
Jeśli przewód masowy który odkręciłeś był pod śrubą na klucz 14mm to odkręciłeś jedną ze śrub co trzyma rozrusznik.
Więcej nie poradzę :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.