Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak za duzo paliwa to sie wylewa na ulice?
Autor Wiadomość
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 24-07-2007, 21:09   

W moim aucie do zbiornika wchodzi 65 litrów. Sprawdzone, po wyjechaniu do zatrzymania silnika wlaełm 5 litrów z kanisterka i po przejechaniu okolo kilometra tankowałem do pełna, weszło 60 litrów. Podobnie byłó za drugim razem. Zawsze zbiorniki sa troszke większe niż piszą w instrukcji. Trzeba tylko wlewać powoli aby się zbiornik odpowietrzył. Ja ostatnie 2-3 litry leję przez 5-6 minut cieniutkim strumyczkiem do momentu az paliwa będzie pod korek, jeszcze czekam kilkadziesiat sekund i jezeli poziom nie zmienia się to znaczy że pełno. Przy szybkim wleawaniu piana pokazuje się jak w zbiorniku miejsca jeszcze na 4-6 litrów. Instrukcje tez sa mało dokładne. W manualu jest że również w DID jest pompka paliwa w zbiorniku co jes totalną bzdurą, sam sprawdzałem i jest tak jak w innych autach, paliwo zasysa pompa wysokiego ciśnienia(wtryskowa) Radzę sprawdzić Pieniek mój sposób tankowania pod korek.Pozdr.
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2007, 01:30   

Sławku st myślę, że w Twoim aucie popuszcza odpowietrznik zbiornika paliwa. W większości samochodów nie da się zatankować ilości paliwa ponad normę ale faktycznie zawsze jest około 10-20% więcej rzeczywistej pojemności baku w celu pozostawienia marginesu bezpieczeństwa na wypadek nadmiernego rozrzania pojazdu i zwiększenia objętości paliwa. Czytałem , że kiedyś był to problem w Skodach Fabiach i niektórzy klienci wnosili pozwy przeciwko stacjom paliw że zatankowali więcej litórw niż wynosi nominalna pojemność zbiornika.
_________________
Pieniek
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 25-07-2007, 10:22   

Myślę że nic nie popuszcza, wolne nalewanie paliwa pozwala nalać więcej. Zbiorniki są zabezpieczone przed rozszerzaniem się paliwa pod wpływem temperatury, nadmiar paliwa wylewa się przy korku, jest nawet specjalne odprowadzenie tego paliwa pod auto.
Cytat:
nie wiem gdzie się sławkowi st mieszczą 62 litry
Poczytaj wypowiedzi innych to się przekonasz że ma się gdzie miescić. Ja to stwierdziłem doświadczalnie a nie na podstawie instrukcji które jak pisałem maja też wiele błędów. Pozdr.
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-07-2007, 22:46   

Sławku jedno jest pewne. W żadnym samochodzie paliwo pod wpływem rozszerzalności cieplnej w sposób przewidziany przez producenta nie wypływa ze zbiornika pod auto. Aby temu zapobiec zbiornik jest tak ukształtowany aby po zatankowaniu pod korek ( nawet powoli i z wielokrotnym odbiciem) nad powierzchnią paliwa pozostała poduszka powietrzna pozwalająca na zwiększenie objętości paliwa po jego nagrzaniu. W górnej części zbiornika jest ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa który w razie zwiększenia ciśnienia upuszcza na zewnątrz powietrze z tej poduszki nad powierzchnią paliwa a nie samo paliwo.

Pozdrawiam.
_________________
Pieniek
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 22:56   

Piniek ma rację, a z tym wylewaniem paliwa pod samochód to chyba w kaszlaku tak było :? bez jaj przecież żaden producent nie pozwoli na takie numery a co dopiero Mitsu :!:
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 26-07-2007, 09:57   

Też uważam że nie jest to ekologicznym sposobem na ten problem ale tak jest.Żaden zbiornik nie jest szczelny 100% , musi mieć układ wyrównujacy ciśnienie z otoczeniem a jeżeli jest możliwa cyrkulacja powietrza to również ciecz znajdzie sobie ujście. Proszę przelać paliwo przy napełnianiu zbiornika, zobaczycie gdzie wypłynie, jest odprowadzenie przy korku, podobnie jest w VW. W Golfie z boku wlewu( wewnątrz po lewej stronie u góry) jest taki przycisk(występ) po naciśnięciu którego końcówką węża można wlać dodatkowo kilka litrów paliwa. Zawsze taki sposób że trochę paliwa wyleje się pod auto jest lepszy niz rozsadzenie zbiornika lub pęknięcie przewodów paliwowych. Takie przypadki jednak bywają , kilka widziałem , trzeba było neutralizować rozlane paliwo przy pomocy specjalnych proszków. Takie coś sporo kosztuje.Dlatego nalewam paliwa pod korek jedynie wtedy gdy zaraz mam ruszać w jakąś trasę, wystarczy kilkadziesiąt kilometrów. Ponieważ tematem była pojemność zbiorniko to radzę poszukać na forum, jest wiele wypowiedzi o tym że ma on około 65 litrów. Ja to sprawdziłem osobiście. Może to upierdliwe ale wracam do tego czy w zbiorniku jest pompa paliwa (Auto DI D-2003) zresztą śmiem twierdzić że tak jest we wszystkich z silnikami d. To moje praktyczne spostrzeżenia a nie dane z instrukcji czy też ze słyszenia. Jestem praktykiem i piszę o tym, czego sam doświadczyłem . Pozdrawiam.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2007, 21:49   

slawek st napisał/a:
Też uważam że nie jest to ekologicznym sposobem na ten problem ale tak jest.Żaden zbiornik nie jest szczelny 100% , musi mieć układ wyrównujacy ciśnienie z otoczeniem a jeżeli jest możliwa cyrkulacja powietrza to również ciecz znajdzie sobie ujście. Proszę przelać paliwo przy napełnianiu zbiornika, zobaczycie gdzie wypłynie, jest odprowadzenie przy korku, podobnie jest w VW. W Golfie z boku wlewu( wewnątrz po lewej stronie u góry) jest taki przycisk(występ) po naciśnięciu którego końcówką węża można wlać dodatkowo kilka litrów paliwa. Zawsze taki sposób że trochę paliwa wyleje się pod auto jest lepszy niz rozsadzenie zbiornika lub pęknięcie przewodów paliwowych.


tak troche zastanawiasz sie co piszesz :D wyobrazasz sobie auto z ktorego cieknie paliwo bo za duzo sie go nalalo? np. blisko zrodel ciepla?
owszem jest miejsce (dziora) na uplyw paliwa ale z miejsca miedzy korkiem a blacha aby nie stalo w tym miejscu paliwo jak sie nam rozleje przy tankowaniu. nie ma to nic wspolnego z bakiem,
jesli u ciebie cieknie z baku to czym predzej to napraw, zanim skonczy sie to tragedia.
Ostatnio zmieniony przez arturro 26-07-2007, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2007, 21:49   

Cytat:
podobnie jest w VW. W Golfie z boku wlewu( wewnątrz po lewej stronie u góry) jest taki przycisk(występ) po naciśnięciu którego końcówką węża można wlać dodatkowo kilka litrów paliwa. Zawsze taki sposób że trochę paliwa wyleje się pod auto jest lepszy niz rozsadzenie zbiornika lub pęknięcie przewodów paliwowych

Sławku sam potwierdziłeś istnienie tego mechanizmu który opisałem tylko nie rozumiesz istoty jego stosowania przez producenta. Celowo wlewając paliwo w miejsce poduszki powietrznej przytrzymując przycisk lub występ (jeśli jest) pozbawia cię tego zabezpieczenia przed wypływem rozgrzanego paliwa. Mnie osobiście nie zależy na pokonaniu dodatkowych 50 czy 80 km gdyż zasięg ok. 850km i tak uważam za satysfakcjonujący a nie martwię się , że jak się zapomnę to zobaczę kałużę pod samochodem.
Pozdrawiam.
Cytat:
mam pytanko, ile zaworow ma 1,9 DiD


Moim zdaniem ma 8 zaworów ale nie jestem do końca pewien. I gratuluję powrotu do normalnego spalania.
_________________
Pieniek
Ostatnio zmieniony przez Pieniek 26-07-2007, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 27-07-2007, 01:30   

Cytat:
jak troche zastanawiasz sie co piszesz wyobrazasz sobie auto z ktorego cieknie paliwo bo za duzo sie go nalalo? np. blisko zrodel ciepla?
No tak, zródło ciepła, tłumik. Dlatego tłumiki są po przeciwnej stronie niż wlew paliwa. Czy to o czymś nie świadczy.W większosci aut są przewody upustowe powietrza (oparów paliwa) jak też w sytuacjach wyjątkowych samego paliwa, umiejscowione tak aby nie wylało się na rozgrzane części. Owszem podstawowym zabezpieczeniem jest kształt zbiornika (poduszka powietrzna) oraz jego elastycznośc ale przewody upustowe też są . Wystarczy sprawdzić a nie pisać teoretycznych wywodów. Skoro jesteś kolego taki spec(bez obrazy) to jak jest z tą pompą paliwa znajdującą się w/g manualu w zbiorniku .??? :?: :mrgreen: :?: Pozdro.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2007, 09:36   

slawek st napisał/a:
.....jak też w sytuacjach wyjątkowych samego paliwa, umiejscowione tak aby nie wylało się na rozgrzane części(....)ale przewody upustowe też są...


nie ma zadnych przewodow upustowych, zrozum to!
w przeciwnym wypadku kazde uderzenie w tyl pojazdu konczylaby sie plama paliwa, a w 90% pozarem.

slawek st napisał/a:
Skoro jesteś kolego taki spec(bez obrazy) to jak jest z tą pompą paliwa znajdującą się w/g manualu w zbiorniku .???


specem nie jestem i nie interesuje mnie gdzie jest ta pompa paliwa.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 27-07-2007, 10:32   

Cytat:
w przeciwnym wypadku kazde uderzenie w tyl pojazdu konczylaby sie plama paliwa, a w 90% pozarem
też specem nie jestem i nie interesuja mnie twoje przekonanie nie poparte żadnymi racjonalnymi żródłami. Czy wyjmowałeś kiedyś jakiś zbiornik paliwa z auta, ja wyjmowałem i m/inn dlatego stwierdziłem że nawet instrukcje kłamią. Doświadczenie nie przekonania są moim argumentem. A forum jest po to aby sobie pomagać, dzielić się doświadczeniami.Chodziło o spalanie i pojemność zbiornika, z cała pewnoscia ma on wiecej niż 60 l co chcieli niektórzy udowodnić a wystarczyło sprawdzić wpisy na ten temat na forum lub praktycznie. Ja podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami. A wracając do tego uderzenia w tył to producent umieszcza tak zbiornik aby był w miare bezpieczny, również układ wydechowy ma odpowiednia korelację do zbiornika , wlewu i systemu wyrównywania ciśnienia w zbiorniku. :D
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2007, 10:48   

slawek st napisał/a:
też specem nie jestem i nie interesuja mnie twoje przekonanie nie poparte żadnymi racjonalnymi żródłami. Czy wyjmowałeś kiedyś jakiś zbiornik paliwa z auta, ja wyjmowałem i m/inn dlatego stwierdziłem że nawet instrukcje kłamią.


a jakie maja to byc zrodla? nie rozumiem :?
zbiornikow widzialem byc moze wiecej niz ty, a moze mniej.
nie musisz sie ze mna zgadzac i dalej twierdzic ze nadmiar paliwa wylewa sie poprostu z samochodu na ulice, a kazdy zbiornik ma ujscie :D
EOT
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 27-07-2007, 10:58   

To pozostańmy każdy przy swoim, inni wyciągna z tego wnioski. Podsumowując. Ja twierdzę że każdy zbiornik paliwa w aucie ma system wyrównania ciśnienia umożliwiający zabezpieczenie zbiornika przed rozsadzeniem(również pobieranie paliwa do silnika i upust w awaryjnych sytuacjach nadmiaru paliwa) A ty że tak nie jest?? :?: :?: :D
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 29-07-2007, 21:23   

Cytat:
Odnośnie odpowietrzenia baku to zgadzam sie z arturro. Nie ma takiej możliwości by paliwo wyciekało ze zbiornika! To niedopuszczalne! Zgodnie z normami unijnymi i nie tylko zbiornik jest odpowietrzany przez użytkownika, który odkręca korek, a sygnalizowane jest tzw "psssyt". To wszystko, nie ma nad czym dalej debatować. Jeśli tego "psssyt" nie słychać, to coś jest nie tak jak powinno i koniecznie trzeba sprawdzić szczelność układu paliwowego!!!
_________________

napisał bartek-nkm.Głupstwa wypisujesz kolego. Żadna samochodowa pompa paliwowa nie opróżni zbiornika z 60 l paliwa bez wyrównania ciśnienia to po pierwsze a po drugie w takim przypadku zbiornik by został zgnieciony przez ciśnienie atmosferyczna ( kłania się fizyka ze szkoły podstawowej). Zbiorniki na paliwo to nie butle na gaz, mylisz kolego pojęcia. Zawsze istnieje system wyrównania ciśnienia w zbiornikach samochodów na paliwa ciekłe. Podaj normy unijne które mówią o tych super szczelnych zbiornikach paliwowych bo inaczej, śmiem twierdzić że jesteś fantastą bez krzty wiedzy.Pozdro.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 29-07-2007, 22:32   

slawek st napisał/a:
...śmiem twierdzić że jesteś fantastą bez krzty wiedzy


to ze glupoty sam wypisujesz nie upowaznia cie do obrazania innych, masz inne zdanie to miej ale nie obrazaj innych.
z mojej strone mial by EOT ale wydzielilem go wiec dyskusja moze zaczac sie od nowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.