[Cari GDI] Siwy dym |
Autor |
Wiadomość |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 03-08-2007, 14:46 [Cari GDI] Siwy dym
|
|
|
Kiedyś pisałem o tym, że przy mocniejszym gazowaniu leci ciemny dym. Okazało się, że GDI tak ma, ale teraz pojawiło się coś innego - zaraz po odpaleniu pojawia się siwy dym, na chwilę przestaje i potem leci jeszcze przez kilkanaście sekund. Poprosiłem też tatę żeby przygazował na luzie i też pojawił się na chwilę ten siwy dym. Mam się mocno martwić? Czy może to być sprawka płynu STP do czyszczenia wtryskiwaczy, który wlałem przy ostatnim tankowaniu? Dodam jeszcze, że dym nie jest intensywnie biały i nie jest niebieski. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 14:53
|
|
|
jesli ubywa plynu chlodzacego to zacznij sie martwic. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 03-08-2007, 14:56
|
|
|
arturro napisał/a: | jesli ubywa plynu chlodzacego to zacznij sie martwic. |
Uszczelka pod głowicą? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-08-2007, 19:09
|
|
|
No jeśli ci przy aktualnych upałach dymi to albo spala olej (sprawdź czy nie ubywa) albo pije płyn chłodzący (też sprawdź czy nie ubywa lub czy zamiast oleju nie masz już masła/śmietany) - niemniej skoro dymi to pewnikiem kat już jest na wykończeniu bo z olejem raczej by sobie poradził... Jeśli ani oleju ani płynu nie bierze i się nie gotuje to pewnikiem jednak kat obumiera. Jednakże wypadało te sprawy dokładniej obadać. Jakąś analizę spalin zrobić... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 03-08-2007, 19:36
|
|
|
saphire napisał/a: | No jeśli ci przy aktualnych upałach dymi to albo spala olej (sprawdź czy nie ubywa) albo pije płyn chłodzący (też sprawdź czy nie ubywa lub czy zamiast oleju nie masz już masła/śmietany) - niemniej skoro dymi to pewnikiem kat już jest na wykończeniu bo z olejem raczej by sobie poradził... Jeśli ani oleju ani płynu nie bierze i się nie gotuje to pewnikiem jednak kat obumiera. Jednakże wypadało te sprawy dokładniej obadać. Jakąś analizę spalin zrobić... |
Będę sprawdzał. Tylko że ja takie małe przebiegi robię, że trudno coś zauważyć. Może faktycznie jest coś z tym katalizatorem bo zawsze po wjechaniu do garażu czuć taki dziwny, mało przyjemny zapach. Dwa miesiące temu robiłem analizę spalin, wszystko było niby w porządku. |
|
|
|
 |
agent_olo [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2007, 00:57
|
|
|
Ja mam przebieg 180tys. i objawy takie same jak u Ciebie. Zauważyłem że po dłuższej przejażdzce już tak nie dymi. Oleju mi nie żre, płynu nie ubywa a przed kupnem tego samochodu na przeglądzie od razu stwierdzono że katalizator sie kończy. Mam znajomego który dłubie przy wydechach i powiedział że na 90% jest to wina padającego katalizatora. Niedługo mam zamiar wybrać sie do niego i wymienic kata na bardziej wydajnego przez co i mocy ponoć bedzie troszke więcej |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 04-08-2007, 10:18
|
|
|
agent_olo napisał/a: | Ja mam przebieg 180tys. i objawy takie same jak u Ciebie. Zauważyłem że po dłuższej przejażdzce już tak nie dymi. Oleju mi nie żre, płynu nie ubywa a przed kupnem tego samochodu na przeglądzie od razu stwierdzono że katalizator sie kończy. Mam znajomego który dłubie przy wydechach i powiedział że na 90% jest to wina padającego katalizatora. Niedługo mam zamiar wybrać sie do niego i wymienic kata na bardziej wydajnego przez co i mocy ponoć bedzie troszke więcej |
Dzięki, to pocieszające. Ciekawe tylko jaki jest koszt katalizatora? Można wstawić uniwersalny, czy trzeba konkretnie do danego modelu? |
|
|
|
 |
agent_olo [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2007, 14:16
|
|
|
Z tego co wiem - ale fachurą nie jestem - to katalizator dobiera sie do pojemności silnika więc uniwersalny powinien podejść. Ponoć te tańsze katalizory szybko sie zuzywają wieć warto zainwestować w troche droższy. Znajomy mówił mi że jak dla mnie to za flaszke mi to zrobi tylko na części musze wyłożyć jakieś 250-300zł. Ponoć 100tys km bez problemu powinien wytrzymać. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-08-2007, 16:02
|
|
|
Specyficzny zapaszek z kata coś a'la nitro to właśnie specyfika GDI i pamiętajcie że tu nie ma zwykłego kata tylko specjalny trójdrożny przystosowany do ubogiej mieszanki i przerobu sporej ilości NOx więc żaden uniwersalny raczej nie podchodzi i trzeba oryginał zapodać niemniej przedwczesne zużycie kata jest powodowane przez zbyt zasiarczone paliwo lub chlanie i spalanie oleju w kacie więc uwalony kat przy niezbyt wielkim przebiegu to tylko objaw czegoś niedobrego w silniku. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 04-08-2007, 22:36
|
|
|
saphire napisał/a: | Specyficzny zapaszek z kata coś a'la nitro to właśnie specyfika GDI i pamiętajcie że tu nie ma zwykłego kata tylko specjalny trójdrożny przystosowany do ubogiej mieszanki i przerobu sporej ilości NOx więc żaden uniwersalny raczej nie podchodzi i trzeba oryginał zapodać niemniej przedwczesne zużycie kata jest powodowane przez zbyt zasiarczone paliwo lub chlanie i spalanie oleju w kacie więc uwalony kat przy niezbyt wielkim przebiegu to tylko objaw czegoś niedobrego w silniku. |
Ja mam przebieg 131 tys., udokumentowany (nie tak na 100%, ale raczej tak). Jaki przebieg powinien wytrzymać katalizator?
Gorzej, że te oryginalne to coś koło 1000zł kosztują. Tzn. to są zamienniki bo w ASO jak już zdążyłem przeczytać 4000 chcą. Droga zabawa, kurde. Trzeba będzie szukać jakiejś używki... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-08-2007, 09:49
|
|
|
Mówi się że zwykle 200tyś powinien wytrzymać o ile nie miał wcześniej przygód z gazem lub lejącą turbiną lub pijącym olej silnikiem itp itd |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 05-08-2007, 13:28
|
|
|
saphire napisał/a: | Mówi się że zwykle 200tyś powinien wytrzymać o ile nie miał wcześniej przygód z gazem lub lejącą turbiną lub pijącym olej silnikiem itp itd |
Oj chyba przesadzasz. Wszędzie jest mowa o tym, że katalizator wytrzymuje około 100 tys. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-08-2007, 13:36
|
|
|
Oj chyba nie przesadzam. W zależności od wielkości kata, rodzaju kata, rodzaju silnika, spalin, sposobu piłowania auta itp. pierdyliona czynników kat wytrzymuje od 60tyś do 300tyś - przeczytaj np. ten artukuł oraz także ten artykuł |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 05-08-2007, 13:40
|
|
|
saphire napisał/a: | Oj chyba nie przesadzam. W zależności od wielkości kata, rodzaju kata, rodzaju silnika, spalin, sposobu piłowania auta itp. pierdyliona czynników kat wytrzymuje od 60tyś do 300tyś - przeczytaj np. ten artukuł oraz także ten artykuł |
No czyli mieści się w normie.
Aha, znalazłem jeszcze w garażu pod silnikiem jakieś spalone opiłki metalu, a nawet trochę większe, przerdzewiałe kawałki. Nie wiem czy to właśnie ten kulawy katalizator czy coś innego. Tak czy inaczej muszę podjechać do tłumikarza, niech zobaczy i się wypowie. |
Ostatnio zmieniony przez Moomin 05-08-2007, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-08-2007, 13:47
|
|
|
Uniwersalny trójdrożny (dokładniej trójfazowy ) kat daje radę...... w momencie powstawania GDi trójfazowe katy były nowością, teraz pewnikiem w w nowym fiacie panda masz kata o zbliżonych parametrach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|