stuk przy zmianie biegów |
Autor |
Wiadomość |
davido1990
Forumowicz DAVIDO
Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 39 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 12-04-2013, 22:15 stuk przy zmianie biegów
|
|
|
Witam. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale po zmianie zimowych koł na alufelgi przy energicznej zmianie biegów słychać stuk podczas puszczania sprzęgła, przy delikatnym puszczaniu sprzęgła stuku nie ma. Stuk słychać w okolicy środkowej może od pasażera ciężko stwierdzić. Co to może być? Zgóry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12-04-2013, 22:27
|
|
|
Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika.. |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
Jaco_
Forumowicz

Auto: EA 2.5L V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 102 Skąd: op
|
Wysłany: 13-04-2013, 02:41
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika.. |
Yyyy łozysko oporowe? |
_________________ <-------------Moja miłość ZAPRASZAM!
Mieć Galanta, Kochać Galanta, Umrzeć w Galancie!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-04-2013, 07:33
|
|
|
Sprawdzić na początku czy dokręcone koła, póżniej wahacze gięte |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 14-04-2013, 17:35
|
|
|
Jaco_ napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika.. |
Yyyy łozysko oporowe? |
Tak myślałem... |
|
|
|
 |
davido1990
Forumowicz DAVIDO
Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 39 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19-04-2013, 17:03
|
|
|
co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm. ten stuk to może być któryś z przegubów uszkodzony? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-04-2013, 22:12
|
|
|
davido1990 napisał/a: | co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm. |
To jest prawidłowy luz roboczy . Luzu nie powinno być w osi skrętnej . |
|
|
|
 |
Jaco_
Forumowicz

Auto: EA 2.5L V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 102 Skąd: op
|
Wysłany: 20-04-2013, 16:24
|
|
|
Moze to nie ma zwiazku z tematem bo byloby to slychac tez przy jezdzie po wiekszych dziurach ale wachacz dolny giety tez jak juz sie wyrabia lubi stukac przy "energicznej" zmiania biegu czy puszczaniu szybko sprzegla. |
_________________ <-------------Moja miłość ZAPRASZAM!
Mieć Galanta, Kochać Galanta, Umrzeć w Galancie!
 |
|
|
|
 |
debluko
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 21-04-2013, 20:59
|
|
|
kolego na 99% jest to wahacz o którym tu mowa mam podobnie po wymianie zwrotnicy uszkodził się ten wahacz i po złożeniu wszystkiego zaczęło stukać po wymianie nic nie słychać a objawy miałem podobne |
|
|
|
 |
davido1990
Forumowicz DAVIDO
Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 39 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 21-04-2013, 23:58
|
|
|
chciałbym dodać że dziś doszedłem do wniosku po dokładniejszym zbadaniu ze to przy dodawaniu gazu jest stuk. Przy utrzymywaniu prędkości ok i jak energicznie wcisne gaz jest stuk. chciałbym tez dodac ze jak auto postoi i ruszam z miejsca tez jest taki stuk. dodam jeszcze że np przy jakimś mocnym wyboju przy wyższej prędkości jak przód mocno sie uniesie jest takie pożądne walnięcie |
|
|
|
 |
Kojec
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 204 Skąd: Kąty wrocławskie
|
Wysłany: 22-04-2013, 21:45
|
|
|
Mam ten sam problem ... wahacze wymieniłem i nadal to samo |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-04-2013, 22:27
|
|
|
Panowie, a poduchy silnika sprawdzone? Tylna na grodzi może nieźle hałasować przy gwałtownym dodawaniu lub puszczaniu gazu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
davido1990
Forumowicz DAVIDO
Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 39 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 23-04-2013, 09:02
|
|
|
właśnie myślałem o poduszkach wcześniej zanim koledzy pisali tu że to wahacze. dwie znalazłem słyszałem że są 4? jedna centralnie z przodu na dole wygląda dobrze, druga z boku u góry na przeciwko rozrządu (jeżeli sie nie myle i to poduszka) tez wygląda dobrze. Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21940 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-04-2013, 17:04
|
|
|
davido1990, po przeciwnej stronie tych, które znalazłeś. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-04-2013, 22:22
|
|
|
davido1990 napisał/a: | Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć |
http://mitsubishi.ankar.r...&sg=510&vid=240
Poduszka przednia i tylna są najważniejsze jesli chodzi o stuki przy zmianie biegów .
Jesli one są wybite to silnika zachowuje sie jak kołyska . |
|
|
|
 |
|