Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
stuk przy zmianie biegów
Autor Wiadomość
davido1990 
Forumowicz
DAVIDO

Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12-04-2013, 22:15   stuk przy zmianie biegów

Witam. Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale po zmianie zimowych koł na alufelgi przy energicznej zmianie biegów słychać stuk podczas puszczania sprzęgła, przy delikatnym puszczaniu sprzęgła stuku nie ma. Stuk słychać w okolicy środkowej może od pasażera ciężko stwierdzić. Co to może być? Zgóry dzięki za odpowiedzi
 
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-04-2013, 22:27   

Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika..
_________________
Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem

Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994
 
 
Jaco_ 
Forumowicz


Auto: EA 2.5L V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 102
Skąd: op
Wysłany: 13-04-2013, 02:41   

Łysy88 napisał/a:
Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika..


Yyyy łozysko oporowe? :roll:
_________________
<-------------Moja miłość ;) ZAPRASZAM! ;)

Mieć Galanta, Kochać Galanta, Umrzeć w Galancie!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-04-2013, 07:33   

Sprawdzić na początku czy dokręcone koła, póżniej wahacze gięte
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-04-2013, 17:35   

Jaco_ napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Ja mam z kolei szorowanie podczas jazdy na biegu, coś jakby klocki się skończyły ale jak wysprzęgle silnik to szorowanie znika..


Yyyy łozysko oporowe? :roll:



Tak myślałem...
 
 
davido1990 
Forumowicz
DAVIDO

Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-04-2013, 17:03   

co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm. ten stuk to może być któryś z przegubów uszkodzony?
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2013, 22:12   

davido1990 napisał/a:
co do stuku z tematu jak ruszam półosią na boki ( w strony przegubów) nie jest sztywno tylko luz rzędu na oko 2mm.


To jest prawidłowy luz roboczy . Luzu nie powinno być w osi skrętnej .
 
 
Jaco_ 
Forumowicz


Auto: EA 2.5L V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 102
Skąd: op
Wysłany: 20-04-2013, 16:24   

Moze to nie ma zwiazku z tematem bo byloby to slychac tez przy jezdzie po wiekszych dziurach ale wachacz dolny giety tez jak juz sie wyrabia lubi stukac przy "energicznej" zmiania biegu czy puszczaniu szybko sprzegla.
_________________
<-------------Moja miłość ;) ZAPRASZAM! ;)

Mieć Galanta, Kochać Galanta, Umrzeć w Galancie!
 
 
debluko 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 15
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 21-04-2013, 20:59   

kolego na 99% jest to wahacz o którym tu mowa mam podobnie po wymianie zwrotnicy uszkodził się ten wahacz i po złożeniu wszystkiego zaczęło stukać po wymianie nic nie słychać a objawy miałem podobne :)
 
 
davido1990 
Forumowicz
DAVIDO

Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-04-2013, 23:58   

chciałbym dodać że dziś doszedłem do wniosku po dokładniejszym zbadaniu ze to przy dodawaniu gazu jest stuk. Przy utrzymywaniu prędkości ok i jak energicznie wcisne gaz jest stuk. chciałbym tez dodac ze jak auto postoi i ruszam z miejsca tez jest taki stuk. dodam jeszcze że np przy jakimś mocnym wyboju przy wyższej prędkości jak przód mocno sie uniesie jest takie pożądne walnięcie
 
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 22-04-2013, 21:45   

Mam ten sam problem ... wahacze wymieniłem i nadal to samo
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-04-2013, 22:27   

Panowie, a poduchy silnika sprawdzone? Tylna na grodzi może nieźle hałasować przy gwałtownym dodawaniu lub puszczaniu gazu.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
davido1990 
Forumowicz
DAVIDO

Auto: Galant Avance 99 2.5 v6 163KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Wysłany: 23-04-2013, 09:02   

właśnie myślałem o poduszkach wcześniej zanim koledzy pisali tu że to wahacze. dwie znalazłem słyszałem że są 4? jedna centralnie z przodu na dole wygląda dobrze, druga z boku u góry na przeciwko rozrządu (jeżeli sie nie myle i to poduszka) tez wygląda dobrze. Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2013, 17:04   

davido1990, po przeciwnej stronie tych, które znalazłeś.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-04-2013, 22:22   

davido1990 napisał/a:
Nie wiem gdzie sa kolejne dwie żeby zerknąć


http://mitsubishi.ankar.r...&sg=510&vid=240

Poduszka przednia i tylna są najważniejsze jesli chodzi o stuki przy zmianie biegów .
Jesli one są wybite to silnika zachowuje sie jak kołyska .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.