Pajero III 3.2 Did A/T -> Kopci (nie zawsze ale... ) |
Autor |
Wiadomość |
Nygus [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 11:51 Pajero III 3.2 Did A/T -> Kopci (nie zawsze ale... )
|
|
|
Mam pytanie. Nie wiem czy to normalne, ale samochód nieraz puszcza mi czarny dym z rury wydechowej. Jest to skrzynia automatyczna.
Np. ostatnio, jak podjeżdżałem pod górkę, i wcisnołem gaz do dechy praktycznie to zostawił czarną chmurę dymu (aż się przeraziłem) ... ale ogólnie podczas jazdy nie kopci. Co może być przyczyną takiego zjawiska ? |
|
|
|
 |
Piencu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 12:58
|
|
|
Nie za bardzo sie na tym znam, ale ja bym zaczal od zmiany stacji benzynowej na cos bardziej sprawdzonego. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-08-2007, 13:03
|
|
|
Za duże obciążenie na zbyt niskich obrotach silnika albo zbyt mocno wdepnięty gaz albo kończąca się turbawka... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Nygus [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 14:23
|
|
|
Koniec Turbo po 119 tys. km ? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-08-2007, 16:15
|
|
|
Kumpel zarżnął turbawkę po 40tys. - wszystko zależy od stylu jeżdżenia i poprawności serwisowania. Kiedyś już chyba ktoś na forum dawał linki do rymowanki o zasadach użytkowania dizla a że były wesołe i pouczające to nawet je sobie wkleiłem do bloga o gdzieś tutaj: http://blog.siebab.net/search/label/diesel |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 16:51
|
|
|
nygus masz diesla wiec to normalne ze dymi ale:
diesle kopca mocniej gdy:
1. jest goraca
2. filtr powietrza zapchany
3. zmieniona mapa (popularny wirus)
4. dziura w ukladzie (turbo dostaje lewe powietrze)
5. wtryski leja
6. zle paliwo
7. jak sobie przypomne to dopisze
ad 4 auto nie ma mocy
ad 5 ciezko pali
a pozostale punkty mozesz sam sprawdzic i wyeliminowac. |
|
|
|
 |
Nygus [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 16:57
|
|
|
-> Arturro
Mógłbyś rozwinąć punkt piąty. O co dokładnie chodzi z tymi wtryskami ??
Paliwo leje tylko na Orlenie. Filtry były wymieniane...
Ciężko mi sprawdzić moc samochodu(czy nie jest jej za mało) bo to ciężkie auto, z automatyczną skrzynią i na dodatek ma zaledwie 160KM
Wirus odpada |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 17:16
|
|
|
ogolnie chodzi o to ze w aucie z duzymi przebiegami tak powiedzmy 300tys i wiecej wtryski przestaja juz rozpylac paliwo i poprostu leja. tak jak pisalem wczesniej objawia sie to problemami z rozruchem auta (szczegolnie zima) oraz kopceniem nawet przy jezdzi bez obciazenia.
jesli turbo by nie pompowalo napewno bys to czul wiec odpada.
sadze ze poprostu wcisnales pedal w podloge i pewnie bylo dosc cieplo, intercooler nie wyrabial w chlodzeniu przez co stosunek paliwa do powietrza byla taki ze silnik przelal ON i puscil baka.
nygus dobra rada - nie przejmuj sie tym dopuki nie bedziesz mial klopotow jw. |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-08-2007, 19:15
|
|
|
saphire napisał/a: | Za duże obciążenie na zbyt niskich obrotach silnika albo zbyt mocno wdepnięty gaz albo kończąca się turbawka... |
Z pierwszym i drugim się zgodzę ale przy wysiadającej turbinie dym powinien iść biało-błekitny, a nie czarny, no i przede wszystkim auto by było strasznie mułowate.
Nygus, jeżeli nie masz objawów, które wymienił arturro, to nie powinieneś się przejmować. Masz ponad trzylitrowego diesla na automacie, więc musi kopcić . Zwróć uwagę, jadąc za nową beemką lub merckiem z 2-litrowym dieslem, że jak depnie i zaczyna odchodzic, to też jest za nim czarno . Mimo, że spełniają normy EURO-4 i wyżej |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nygus [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 20:17
|
|
|
->arturro
Masz rację, było gorąco na dworze, i gaz wcisnąłem (prawie do deski) i ruszałem z pod górki. Automatyczna skrzynia też działa jak należy(tak mi się wydaje) ponieważ płynnie zmienia biegi, i płynnie redukuje.
Samochód mułowaty raczej nie jest, bo jak wciskam gaz to dosyć sprawie się rozpędza (mimo tego, że ma 14s do setki).
Po testuję go jeszcze, i jakby co to opiszę problem jeszcze dokładniej. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 20:45
|
|
|
nygus w takim razie nie szukaj problemu gdzie go nie ma
lej "gnojowke" i ciesz sie jazda.
kazde tdi did d4d cdi hdi jtd itd. itd. jest "batorym" w wiekszym lub mniejszym stopniu.
ogolnie jesli auto przyszpiesza, zapala normalnie, nie nalezy szukac "dziury w calym". |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2007, 07:28
|
|
|
tak jest, jak idzie to sie nie martw, szczegolnie gdy wysilasz pojarke
to nasza toyka do upalania i tez kopci jak diabli
 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|