Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero III 3.2 Did A/T -> Kopci (nie zawsze ale... )
Autor Wiadomość
Nygus
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 11:51   Pajero III 3.2 Did A/T -> Kopci (nie zawsze ale... )

Mam pytanie. Nie wiem czy to normalne, ale samochód nieraz puszcza mi czarny dym z rury wydechowej. Jest to skrzynia automatyczna.

Np. ostatnio, jak podjeżdżałem pod górkę, i wcisnołem gaz do dechy praktycznie to zostawił czarną chmurę dymu (aż się przeraziłem) ... ale ogólnie podczas jazdy nie kopci. Co może być przyczyną takiego zjawiska ?
 
 
Piencu
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 12:58   

Nie za bardzo sie na tym znam, ale ja bym zaczal od zmiany stacji benzynowej na cos bardziej sprawdzonego.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-08-2007, 13:03   

Za duże obciążenie na zbyt niskich obrotach silnika albo zbyt mocno wdepnięty gaz albo kończąca się turbawka...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Nygus
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 14:23   

Koniec Turbo po 119 tys. km ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-08-2007, 16:15   

Kumpel zarżnął turbawkę po 40tys. :twisted: - wszystko zależy od stylu jeżdżenia i poprawności serwisowania. Kiedyś już chyba ktoś na forum dawał linki do rymowanki o zasadach użytkowania dizla a że były wesołe i pouczające to nawet je sobie wkleiłem do bloga o gdzieś tutaj: http://blog.siebab.net/search/label/diesel
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 16:51   

nygus masz diesla wiec to normalne ze dymi ale:
diesle kopca mocniej gdy:
1. jest goraca
2. filtr powietrza zapchany
3. zmieniona mapa (popularny wirus)
4. dziura w ukladzie (turbo dostaje lewe powietrze)
5. wtryski leja
6. zle paliwo
7. jak sobie przypomne to dopisze

ad 4 auto nie ma mocy
ad 5 ciezko pali
a pozostale punkty mozesz sam sprawdzic i wyeliminowac.
 
 
Nygus
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 16:57   

-> Arturro
Mógłbyś rozwinąć punkt piąty. O co dokładnie chodzi z tymi wtryskami ??

Paliwo leje tylko na Orlenie. Filtry były wymieniane...

Ciężko mi sprawdzić moc samochodu(czy nie jest jej za mało) bo to ciężkie auto, z automatyczną skrzynią i na dodatek ma zaledwie 160KM :wink:

Wirus odpada
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 17:16   

ogolnie chodzi o to ze w aucie z duzymi przebiegami tak powiedzmy 300tys i wiecej wtryski przestaja juz rozpylac paliwo i poprostu leja. tak jak pisalem wczesniej objawia sie to problemami z rozruchem auta (szczegolnie zima) oraz kopceniem nawet przy jezdzi bez obciazenia.
jesli turbo by nie pompowalo napewno bys to czul wiec odpada.
sadze ze poprostu wcisnales pedal w podloge i pewnie bylo dosc cieplo, intercooler nie wyrabial w chlodzeniu przez co stosunek paliwa do powietrza byla taki ze silnik przelal ON i puscil baka.
nygus dobra rada - nie przejmuj sie tym dopuki nie bedziesz mial klopotow jw.
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-08-2007, 19:15   

saphire napisał/a:
Za duże obciążenie na zbyt niskich obrotach silnika albo zbyt mocno wdepnięty gaz albo kończąca się turbawka...

Z pierwszym i drugim się zgodzę ale przy wysiadającej turbinie dym powinien iść biało-błekitny, a nie czarny, no i przede wszystkim auto by było strasznie mułowate.
Nygus, jeżeli nie masz objawów, które wymienił arturro, to nie powinieneś się przejmować. Masz ponad trzylitrowego diesla na automacie, więc musi kopcić :wink: . Zwróć uwagę, jadąc za nową beemką lub merckiem z 2-litrowym dieslem, że jak depnie i zaczyna odchodzic, to też jest za nim czarno :D . Mimo, że spełniają normy EURO-4 i wyżej :mrgreen:
_________________

 
 
Nygus
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 20:17   

->arturro

Masz rację, było gorąco na dworze, i gaz wcisnąłem (prawie do deski) i ruszałem z pod górki. Automatyczna skrzynia też działa jak należy(tak mi się wydaje) ponieważ płynnie zmienia biegi, i płynnie redukuje.

Samochód mułowaty raczej nie jest, bo jak wciskam gaz to dosyć sprawie się rozpędza (mimo tego, że ma 14s do setki).

Po testuję go jeszcze, i jakby co to opiszę problem jeszcze dokładniej.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2007, 20:45   

nygus w takim razie nie szukaj problemu gdzie go nie ma :)
lej "gnojowke" i ciesz sie jazda.
kazde tdi did d4d cdi hdi jtd itd. itd. jest "batorym" w wiekszym lub mniejszym stopniu.
ogolnie jesli auto przyszpiesza, zapala normalnie, nie nalezy szukac "dziury w calym".
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2007, 07:28   

tak jest, jak idzie to sie nie martw, szczegolnie gdy wysilasz pojarke
to nasza toyka do upalania i tez kopci jak diabli
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.