Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Gorące przednie felgi
Autor Wiadomość
IGNS
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 14:58   [CJ1A 1.3] Gorące przednie felgi

Ostatnio przejechałem od domu może 2KM po czym coś zwróciło moją uwagę i dotknąłem przedniej felgi. Była strasznie gorąca, rozumiem, że felga może oddawać ciepło ale jej temperatura była stanowczo za duża. To samo występuje na drugiej przedniej feldze. Dokładnie obejrzałem koła z każdej strony i wydaje się, że nic nie powinno obcierać. Co zatem może powodować, że felga się tak nagrzewa. Dodam, że jest to standardowa aluminiowa felga 13'.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-08-2007, 16:15   

Ja bym stawiał na zapieczone cylinderki.
Prosta próba rozpędź trochę auto i wrzuć na luz - zobacz czy auto nie zwalnia za szybko ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-08-2007, 16:49   

Najlepiej to podnieś lewarkiem kółko i pokręć czy leciutko się obraca czy nie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-08-2007, 19:05   

dokładnie tak jak koledzy wyżej napisali sprawdz auto na wolnym kole.
powodem może byc stojacy cylinderek lub samoregulacja (co sie czesciej zdarza).
_________________
Starion Klub Polska

 
 
AdamGdansk1
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2007, 16:58   

Ja mam sprawne zaciski do tego Colta w cenie 50 zł/sztuka. Tel: 0-792 940950
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-08-2007, 17:24   

przyczyną może być kiepskie klocki, tarcze na wykończeniu ( cienkie ) zapieczone tłoczki i tak jak koledzy powyżej piszą.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2007, 19:09   

mialem podobna sprawe, trzeba ewentualnie rozebrac zacisk, przesmarowac cylinderki specjalnym smarem, odczyscic prowadniczki klockow
wszystko opisuje KRZYZAK na swojej stronie
 
 
karul 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-12-2009, 11:51   

witam, zdjąłem koło i mam problem dostania się do tego tłoczka, od czego zacząc, które śruby odkręcic bo nie chciałem urwac bo prawdopodobnie sa zapieczone... proszę o rady

pozdrawiam
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 28-12-2009, 12:58   

masz zacisk na 2 srubach z tylu zacisku (jak znam zycie 14 /17) i po wykreceniu tych srob bedzies zmogl zdjac zacisk z tarczy (tak jak przy wymianie klockow) wtedy masz dostep do tloczka.
Jesli okaze sie ze potrzebujesz wymienic wsyztkie gumki najlepiej jest zdemontowac zacisk calkowiecie przez odkrecenie przewodu hamulcowego . Na forum jest gdzies opisane jak wyglada sama operacja wymiany gumek.
I wazna zasada nic na sile - juz czytalem o kilku osobch ktorym udalo sie zerwac gwint w jarzmie.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-12-2009, 13:11   

Dokaldnie tak jak kolega napisał powyzej.
1) Sa dwie sruby nie wiem jak jest w colcie w niektorych autach sa sruby z lbem szesciokatnym a czasem sa sruby z lbem na imbus i to najczesciej jest ciekawy rozmiar bo 7. Wiec zerknij sobie co tam masz.

2)Jedna sruba jest u gory zacisku, druga na dole. Łączą one zacisk z jarzmem i sa osolniete takimi gumkami. Jak wykrecisz obie sruby zacisk bedzie zwolniony z jarzma ale wciaz bedzie utrzymany przez przewód hamulcowy.

3)Jesli zajdzie potrzeba zdjecia całego zacisku co przy probie naprawy tloczka wydaje mi sie koniecznoscia moja dobra rada - zacisnij przewod hamulcowy - mozesz to zrobic sciskiem stolarskim, jakims malym imadelkiem albo jak nie masz nic takiego to zgiac przewod w jakims miejscu i obwiazac kawalkiem drutu. Jak to zrobisz dopiero odkrec nakretke przewodou hamulcowego - inaczej cisnienie ktore jest w ukladzie pozbawi cie calego hydrolu. Mozesz tez znalezc jakis czysty pojemniczek na plyn ktory zleci z zacisku i z koncowki przewodu (mozna go potem wlac do zbiornika wyronawczego)

4) Nie wiem jaka jest sruba trzymajaca tloczek ale w niektorych autach jest sruba pentagonalna otoczona wokol takim kolnierzem odstajacym od zacisku zeby uniemozliwic uzycie innego klucza niz 5-katnego. Mozna sobie z tym poradzic :sprobowac nabic jakis klucz nasadowy, ociac kolnierz szlifierka i zrobic leb szesciokatny ;-)

5) reszte ponoc gdzies tu znajdziesz ;-)

[ Dodano: 28-12-2009, 13:15 ]
czarnuch23 napisał/a:
I wazna zasada nic na sile - juz czytalem o kilku osobch ktorym udalo sie zerwac gwint w jarzmie.
to nie jest jeszcze problem - gwintownik i nagwintoawac na wieksza srube. Niestety spotkala mnie taka przygoda...jedyne co no to fakt ze jedna sruba jest inna od pozostalych ;-)

[ Dodano: 28-12-2009, 13:23 ]
tutaj jest strona do kolegi Krzyzaka http://eurosoftware.com.p...rk/hamulce.html
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 28-12-2009, 17:22   

tojest spory problem bo sroby mocujace zasisk sa odrazu prowadniczkami i tu pojawia sie problem bo odrazu musial bys zacisk rozwiercic pod wiekszej srednicy prowadniczke albo dorabiac takowa u slusarza co tez nie jest ani tanie ani latwe
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-12-2009, 20:16   

ulrik,
ulrik napisał/a:
Nie wiem jaka jest sruba trzymajaca tloczek ale w niektorych autach jest sruba pentagonalna otoczona wokol takim kolnierzem odstajacym od zacisku zeby uniemozliwic uzycie innego klucza niz 5-katnego. Mozna sobie z tym poradzic :sprobowac nabic jakis klucz nasadowy, ociac kolnierz szlifierka i zrobic leb szesciokatny
Większego druta nie widziałem jeszcze. Klucz pięciokątny w sklepie to koszt 15zł. Zamiast walić młotem po zacisku/jarzmie i próbować nabijać nasadkę lepiej kupić narzędzie odpowiednie do tej roboty. Hamulec to akurat jedna z ważniejszych rzeczy w aucie i szkoda by było jakby się rozszczelniły w czasie jazdy np autostradą.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-12-2009, 08:37   

londolut, bez przesady...zgadzam sie ze dobrze miec narzedzie do odkrecenia takiej sruby ale... jesli nie masz czasu czekac na przesylke z allegro a w zwyklej castoramie tego nie ma to trzeba sobie jakos poradzic i nie przesadzajmy korpus zacisku hamulcowego nie jest z aluminium i spokojnie wytrzyma uderzenia wieksze niz mlotka nabijajacego klucz nasadowy...
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.