Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A] Tuning mechaniczny V6
Autor Wiadomość
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
  Wysłany: 20-10-2012, 17:26   [EA5A] Tuning mechaniczny V6

Czy ktoś bawił się w tuning mechaniczny wolnossącej wersji V6 czyli 6A13 ??
Chodzi mi o rzeczy typu obróbka głowicy, inne wałki rozrządu, modyfikacje dolotu i wydechu itp.

Czytają forum jakoś nie mogę trafić na interesujące mnie informacje np czy jakakolwiek firma robi jakieś wałki rozrządu o innym czasie i wzniosie zaworów (co da np przesunięcie mocy i momentu na wyższe obroty) - są jakieś sprawdzone patenty?
Ktokolwiek na forum oddawał głowice do obróbki tzn modyfikacji zaworów i gniazd zaworowych oraz kanałów dolotowych i wydechowych ??
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2012, 18:05   

na ebay czasem są jakieś boxy czy coś innego co się podpina i zwiększa moc.
Ja osobiście tego nie próbowałem...
Można pobawić się dolotem i wydechem.
Nawiasem mówiąc sam czekam na podniesienie mocy w 6a13.
Ja bym nie przesuwał wyżej mocy i momentu tyko podnosił górną część obrotów.
Ja myśle o tym silniku z uwagi na mocny dół
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 20-10-2012, 19:17   

Misiek :) napisał/a:

Ja bym nie przesuwał wyżej mocy i momentu tyko podnosił górną część obrotów.
Ja myśle o tym silniku z uwagi na mocny dół


Dol ma tak mocny ze mozna go odrobine poswiecic bo sam dol jest lepszy niz w turbodieslach nawt po chiptuningu ;-)
Mody elektriniki w seryjnym silniku NA tez nie dadza wiekszych rezultatow bo nie bardzo maja jak - najpierw trzeba zmodyfikowac mechanike a potem do tego wystroic elektronike za pomoca swinki np Ecumastera DET3
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 21-10-2012, 12:39   

MKV też męczył mnie ten temat ale podarowałem sobie.Wałki rozrządu,głowica wydech,strojenie itp wyjdzie Ciebie tyle ile swap 6a13tt a przyrosty marne.
Chyba na forum nie ma nikogo kto dłubałby 6a13 n/a.
Nabassu i Maretzky coś kombinują z jakimś poliftem ale za bardzo nie wychylaja się z tematem :P
Mnie wydaje się że zrobienie :wydechu ,dolotu i strojenie dałoby z 15 kucy ale jak widziałem wycenę za to w profesjonalnej firmie to wolę dołożyć i swapować.
_________________

 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-10-2012, 13:13   

MATTNATTS napisał/a:
MKV też męczył mnie ten temat ale podarowałem sobie.Wałki rozrządu,głowica wydech,strojenie itp wyjdzie Ciebie tyle ile swap 6a13tt a przyrosty marne.
Chyba na forum nie ma nikogo kto dłubałby 6a13 n/a.
Nabassu i Maretzky coś kombinują z jakimś poliftem ale za bardzo nie wychylaja się z tematem :P
Mnie wydaje się że zrobienie :wydechu ,dolotu i strojenie dałoby z 15 kucy ale jak widziałem wycenę za to w profesjonalnej firmie to wolę dołożyć i swapować.


Ale potem co - do 6A13TT mam LPG założyć?? Podstawa to jest praca na LPG - inaczej od razu bym Legnuma VR4 kupił ;)
Ma być trochę mocniejszy i to wystarczy - głowice i wałki to byłby koszt okł 4-5 tys a teoretycznie przyrost powinien wynieść okł 15-25% (zależnie od wałków). Dobrze obrobiona głowica dodaje okł 10-12% mocy/momentu.
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-10-2012, 14:14   

MKV napisał/a:
Ale potem co - do 6A13TT mam LPG założyć??


A w czym problem? PLPynton pisał kiedyś na forum że robi miesięcznie na LPG kilka kkm miesięcznie. Na forum subaru są dziesiątki zagazowanych subaru i jeżdżą bez problemów. Tylko kwestia dobrze założonej instalacji.

Ja się przymierzam teraz do odkurzacza. Ale nie wiem co z tego wyjdzie. Miejsca mało i ciężko znaleźć sensowny sposób jego napędzenia.
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2012, 14:15   

Jeździtroszkę 6a13tt z podtlenkiem lpg. Spytaj np nabasu albo poczytaj temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35830
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 21-10-2012, 16:59   Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

MKV, http://krasnobrodzka-racing.com/index.php
Kliknij na więcej mocy.Gadałem z nimi przez tel. to z tego co mówią mogą podnieść moc i moment do 15-20 % w 2.4 GDI za 2000-2500 tyś.
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-2012, 17:51   

MKV napisał/a:
Ale potem co - do 6A13TT mam LPG założyć??
danino88 ma zagazowane VR4 i śmiga :wink:
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-10-2012, 18:18   Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

Marcelinho napisał/a:
MKV, http://krasnobrodzka-racing.com/index.php
Kliknij na więcej mocy.Gadałem z nimi przez tel. to z tego co mówią mogą podnieść moc i moment do 15-20 % w 2.4 GDI za 2000-2500 tyś.


Wiem bi ja nie tylko gadalem ale mi robili doslownie caly silnik w Swifcie i obecnie jest +30% bez ustawiania regulowanych kolek rozrzadu
_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Jackall 
Mitsumaniak


Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 1244
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-2012, 18:38   

MKV napisał/a:
mi robili doslownie caly silnik w Swifcie i obecnie jest +30%
A masz kurs na pilota? Bo z taką mocą to już chyba lata :mrgreen: Ja miałem 1.3 8v i nie był to najwolniejszy samochód :roll:
_________________
Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)

Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY :D


Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 21-10-2012, 19:17   Re: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

Wiem bi ja nie tylko gadalem ale mi robili doslownie caly silnik w Swifcie i obecnie jest +30% bez ustawiania regulowanych kolek rozrzadu[/quote]

No to z tego co wyliczyłem to masz w nim ze 130KM.No mówią że to różnie bywa ale te 15% uzyskają na bank,a może być i 20%.
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-10-2012, 19:33   

A jaki koszt byłby modu v6 6a13
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 21-10-2012, 20:07   Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

Misiek nie wiem ale zadzwoń i zapytaj.Mi w Gdi dorzucą 15-20% a to w przeliczeniu daje około 172-180 KM i 258-270NM
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
MKV 
Mitsumaniak
Kovalio


Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 1050
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 21-10-2012, 21:06   

Misiek :) napisał/a:
A jaki koszt byłby modu v6 6a13


Okł 3tys za dwie głowice.

W Swifcie tak wyglądała przepustowość kanałów dolotowych i wydechowych przed i po obróbce głowicy:

_________________
Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.