Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Idzie zima - jakie oleje?
Autor Wiadomość
zycho
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2007, 16:38   [1G 90-94] Idzie zima - jakie oleje?

Witam!

Aktualnie w skrzyni ręcznej mam wlaną mieszankę w stosunku dwa do jednego - RED LINE MTL i RED LINE MT 90 (kiepuczi - dzięki za sugestię). Ponieważ idzie zima i będzie coraz zimniej, a biegi trudniej wchodzą na nierozgrzanym silniku, zastanawiam się nad zmianą składu, proporcji a być może producenta. Jakieś sugestie w tym temacie?

Druga sprawa, olej silnikowy. Jeżdzę na półsyntetycznym Castrol Magnatec 10W40. Wymieniam go regularnie, lany z beczki. Czy warto zmieniać na "coś lżejszego"?

Pozdrowienia!
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 21-10-2007, 11:02   

Olej w skrzyni wymienia się tak rzadko że nawet jak Ci ktoś tu napisze TEN NAJLEPSZY to bym się tym bardzo nie sugerował. Do skrzyni najlepiej lać to co fabryka zaleca.
A co do silnikowego ... zawsze warto lać najlepszy. Oczywiście zmiana z semi na full syntetyk nie ma sensu bo możesz bardziej zaszkodzić silnikowi niż pomóc.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 13:14   

zycho napisał/a:
Czy warto zmieniać na "coś lżejszego"?

zycho, na Twoje pytanie HouseM, odpowiedział Ci dobrze. Lejesz 10W40 to zostań przy nim. Aż tak "gęsty" to on nie jest i w zimę sobie da radę ;) a co do skrzynki to również zostaw to co masz. Parę minut i masz skrzynię rozgrzaną. Przecież i tak jak odpalisz auto to nie dajesz mu "po garach" tylko wolniuteńko i spokojnie jedziesz na paruset metrach. Przecież wszystko masz zastane i z oporami chodzi. Od silnika, skrzynię, wspomaganie, zawieszenie itd. ;)
Pozdrawiam
 
 
Misiooo 
Forumowicz


Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 124
Skąd: ZSZ
Wysłany: 26-10-2007, 19:48   

Witam !!
Podczepię sie pod temat bo idzie zima i chce wymienić płyn chłodzący. Pytanie może blache ale chce sie upewnić na 100%. Jak wymienić płyn w 1g??? czy jak spuszczę stary płyn i zaleje nowy to trzeba odpowietrzać czy auto samo sie odpowietrzy??dzięki za rady
_________________
Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold :(
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch :)
 
 
Esio
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 21:04   

1. zagrzej auto do temp. pracy żeby termostat się otworzył.
2. pokrętło do sterowania temp. nawiewu cipło/zimno w samochodzie przekręć na ciepło, żeby z nagrzewnicy też stary płyn zleciał.
3. odkręć korek koło termostatu (uwaga gorący płyn)
4. odkręć korek spustowy w chłodnicy (stojąc przodem do samochodu po prawj stronie na dole)
5. ja odkręciłem jeszcze zbiornik wyrównawczy i wylałem z niego całą zawartość i wypłukałem.
6. po ostygnięciu silnika wlewaj powolutku nowy płyn, układ sam powinien się odpowietrzyć. Oczywiście wcześniej zakręć korek spustowy w chłodnicy. nalej też do zbiornika wyrównawczego.
7. zapal samochód niech parę minut popracuje.
8. potem sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym i ew.uzupełnij.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2007, 21:24   

pkt 1. - jak zagrzejesz, to robiac pkt 3. wrzacy plyn buchnie ci prosto w twarz - kolega widzial, jak gosciowi zlazi skora podczas takiej akcji... nie radze

pkt 2 . - nie trzeba, bo woda w nagrzewnicy jest caly czas jak w malym obiegu

pkt 4., 5., 7. i 8. - jak najbardziej, przy pkt 6. nie czekasz na ostygniecie, bo robisz na zimnym silniku

dodalbym pkt 9. miedzy pkt 4. a pkt 5. - mianowicie spuszczasz plyn z bloku (jest specjalna srubka w bloku do tego)
 
 
Misiooo 
Forumowicz


Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 124
Skąd: ZSZ
Wysłany: 26-10-2007, 23:49   

Krzyzak napisał/a:
dodalbym pkt 9. miedzy pkt 4. a pkt 5. - mianowicie spuszczasz plyn z bloku (jest specjalna srubka w bloku do tego)

możesz przybliżyć mi gdzie dokładnie znajduje sie owa śrubka?? dzieki za rady :)
_________________
Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold :(
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2007, 17:53   

wszystko zalezy od silnika - gdzies juz na forum zamieszczalem zdjecie (akurat wtedy silnika 4G15) z zaznaczonym tym miejscem
musisz poszukac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.