 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Idzie zima - jakie oleje? |
Autor |
Wiadomość |
zycho [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 16:38 [1G 90-94] Idzie zima - jakie oleje?
|
|
|
Witam!
Aktualnie w skrzyni ręcznej mam wlaną mieszankę w stosunku dwa do jednego - RED LINE MTL i RED LINE MT 90 (kiepuczi - dzięki za sugestię). Ponieważ idzie zima i będzie coraz zimniej, a biegi trudniej wchodzą na nierozgrzanym silniku, zastanawiam się nad zmianą składu, proporcji a być może producenta. Jakieś sugestie w tym temacie?
Druga sprawa, olej silnikowy. Jeżdzę na półsyntetycznym Castrol Magnatec 10W40. Wymieniam go regularnie, lany z beczki. Czy warto zmieniać na "coś lżejszego"?
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 21-10-2007, 11:02
|
|
|
Olej w skrzyni wymienia się tak rzadko że nawet jak Ci ktoś tu napisze TEN NAJLEPSZY to bym się tym bardzo nie sugerował. Do skrzyni najlepiej lać to co fabryka zaleca.
A co do silnikowego ... zawsze warto lać najlepszy. Oczywiście zmiana z semi na full syntetyk nie ma sensu bo możesz bardziej zaszkodzić silnikowi niż pomóc. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 13:14
|
|
|
zycho napisał/a: | Czy warto zmieniać na "coś lżejszego"? |
zycho, na Twoje pytanie HouseM, odpowiedział Ci dobrze. Lejesz 10W40 to zostań przy nim. Aż tak "gęsty" to on nie jest i w zimę sobie da radę a co do skrzynki to również zostaw to co masz. Parę minut i masz skrzynię rozgrzaną. Przecież i tak jak odpalisz auto to nie dajesz mu "po garach" tylko wolniuteńko i spokojnie jedziesz na paruset metrach. Przecież wszystko masz zastane i z oporami chodzi. Od silnika, skrzynię, wspomaganie, zawieszenie itd.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Misiooo
Forumowicz

Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 124 Skąd: ZSZ
|
Wysłany: 26-10-2007, 19:48
|
|
|
Witam !!
Podczepię sie pod temat bo idzie zima i chce wymienić płyn chłodzący. Pytanie może blache ale chce sie upewnić na 100%. Jak wymienić płyn w 1g??? czy jak spuszczę stary płyn i zaleje nowy to trzeba odpowietrzać czy auto samo sie odpowietrzy??dzięki za rady |
_________________ Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch
 |
|
|
|
 |
Esio [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 21:04
|
|
|
1. zagrzej auto do temp. pracy żeby termostat się otworzył.
2. pokrętło do sterowania temp. nawiewu cipło/zimno w samochodzie przekręć na ciepło, żeby z nagrzewnicy też stary płyn zleciał.
3. odkręć korek koło termostatu (uwaga gorący płyn)
4. odkręć korek spustowy w chłodnicy (stojąc przodem do samochodu po prawj stronie na dole)
5. ja odkręciłem jeszcze zbiornik wyrównawczy i wylałem z niego całą zawartość i wypłukałem.
6. po ostygnięciu silnika wlewaj powolutku nowy płyn, układ sam powinien się odpowietrzyć. Oczywiście wcześniej zakręć korek spustowy w chłodnicy. nalej też do zbiornika wyrównawczego.
7. zapal samochód niech parę minut popracuje.
8. potem sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym i ew.uzupełnij. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-10-2007, 21:24
|
|
|
pkt 1. - jak zagrzejesz, to robiac pkt 3. wrzacy plyn buchnie ci prosto w twarz - kolega widzial, jak gosciowi zlazi skora podczas takiej akcji... nie radze
pkt 2 . - nie trzeba, bo woda w nagrzewnicy jest caly czas jak w malym obiegu
pkt 4., 5., 7. i 8. - jak najbardziej, przy pkt 6. nie czekasz na ostygniecie, bo robisz na zimnym silniku
dodalbym pkt 9. miedzy pkt 4. a pkt 5. - mianowicie spuszczasz plyn z bloku (jest specjalna srubka w bloku do tego) |
|
|
|
 |
Misiooo
Forumowicz

Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 124 Skąd: ZSZ
|
Wysłany: 26-10-2007, 23:49
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | dodalbym pkt 9. miedzy pkt 4. a pkt 5. - mianowicie spuszczasz plyn z bloku (jest specjalna srubka w bloku do tego) |
możesz przybliżyć mi gdzie dokładnie znajduje sie owa śrubka?? dzieki za rady |
_________________ Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2007, 17:53
|
|
|
wszystko zalezy od silnika - gdzies juz na forum zamieszczalem zdjecie (akurat wtedy silnika 4G15) z zaznaczonym tym miejscem
musisz poszukac |
|
|
|
 |
|
|