wymiana silnika - na co zwrucic uwage |
Autor |
Wiadomość |
aligator [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 17:39 wymiana silnika - na co zwrucic uwage
|
|
|
Witam
W najbliższych dniach bede oddawał Sigme do wymiany silnika, czy jest cośna co musze zwrucic uwage, czy trzeba cos programowac, ustawiac itp... ???
Sigma z 93r, 3.0 12v
Zgóry dzieki i pozdrawiam
aligator |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-08-2007, 19:57
|
|
|
Ja przez to przechodziłem przy okazji wymiany skrzyni - z tego co wiem to nic nie musieli programować specjalnie - trzeba będzie tylko dostroić wolne obroty żeby nie wariował ale to robisz zawsze. Ważne jest pytanie JAKI silnik będziesz wsadzał tzn. czy z tej samej serii - nie wiem jak jest z 12V ale w 24V były 2 - do 1992 - bez czujnika położenia wałków rozrzadu (jak źle mowie to prosze mnie poprawić) i bez EGR i druga seria od 1993 z w/w badziewiami. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
aligator [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 19:26
|
|
|
dzięki, dobze wiedzieć, silnik juz mam, jutro zaczynaja robić, zobaczymy
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2007, 08:11
|
|
|
Za ile kupiłeś silnik ? |
|
|
|
 |
aligator [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2007, 21:46
|
|
|
za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba
pozdr |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2007, 08:17
|
|
|
Czemu tak sądzisz, coś z nim nie tak, czemu nie remontowałeś starego ?? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-09-2007, 20:52
|
|
|
aligator napisał/a: | za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba
pozdr |
A ja bym się cieszył jakby mi ktoś kupił moje 24V z szarej sigmy za tyle ale nie było chętnych :/ |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2007, 21:43
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | aligator napisał/a: | za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba
pozdr |
A ja bym się cieszył jakby mi ktoś kupił moje 24V z szarej sigmy za tyle ale nie było chętnych :/ |
I za ile poszedł ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-09-2007, 04:29
|
|
|
Herdi napisał/a: | lukasz12 napisał/a: | aligator napisał/a: | za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba
pozdr |
A ja bym się cieszył jakby mi ktoś kupił moje 24V z szarej sigmy za tyle ale nie było chętnych :/ |
I za ile poszedł ? |
moj nie poszedł mam go nadal - jak ktoś chetny to oddam za rozsądną kase - silnik w niezłym stanie - 182 000 km - palił bardzo dobrze - i co ważne nie stukały regulatory luzu zaworowego - sam bym założył do siebie ale mam w swoim nowsza wersje i byłoby za dużo rzeźbienia w elektronice czego wole nie robić |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Umberto [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 10:45
|
|
|
Czym różni się 24V z 92r. a 24V z 96r. jeśli chodziłoby np. o wymianę motoru?? Proszę o podpowiedzi. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-10-2007, 19:11
|
|
|
inne ecu bo po 92 (od 93) miały czujnik położenia wałków rozrządu, egr, gdzieś na forum było bo sam miałem podobny dylemat czy wsadzić silnik 92 do auta 95 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Umberto [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 19:18
|
|
|
lukasz - Twoim zdaniem dobrze jest zamontowqac silnik z 92r do auta z 96r??? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-10-2007, 12:27
|
|
|
imo nie jesli masz jakis wybor tzn ze masz pod reka silnik 95 lub chociazby od 93, silnik 92 da sie wsadzić do auta z 96 ale wymaga to trochę rzeźbienia w kablach bo silniki 91-92 miały inne ecu. moim zdaniem - jeśli nie masz innego silnika to możesz spróbowac ale dużo lepiej (pewniej, taniej, mniej problemowo) jest szukanie silnika od 93 a najlepiej od połowy 94 (bo od wtedy do konca produkcji już nie robili zmian w silniku) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 22-10-2007, 12:48
|
|
|
umberto ja jak bym wymieniał motorek w swojej małej - mam nadzieję że to na razie nie nastąpi, to szukał bym od 3000Gt tego doładowanego-frajda duża z jazdy byłaby a koszt troszkę większy i wart tego . no jeżeli zamierzasz trzymać autko dłużej.pozdro |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-10-2007, 19:23
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | umberto ja jak bym wymieniał motorek w swojej małej - mam nadzieję że to na razie nie nastąpi, to szukał bym od 3000Gt tego doładowanego-frajda duża z jazdy byłaby a koszt troszkę większy i wart tego . no jeżeli zamierzasz trzymać autko dłużej.pozdro |
To nie jest takie proste! Jeśli polegałoby to na prostej przekładce to sam bym sobie włożył wersje turbo, sęk w tym że turbo ma inny sterownik, dodatkowo jeśli masz automat to komputer skrzyni wysyła sygnały do ecu przed zmianą biegów żeby na chwilke ując gazu aby zmiana przebiegała płynniej, zmiana z wersji normalnej na tt to nie jest taka prosta operacja, na to trzeba kase i duzo czasu + wiedzy i troche szczęscia |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|