Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie 4G63 odsłona druga
Autor Wiadomość
Goszu
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 10:49   Szarpanie 4G63 odsłona druga

Witam.
Ja od jakiegoś czasu mam to samo. Mam galanta E33 2.0 benzyna (4G63 8V) z instalacją gazową (Blos).
Problem u mnie występuje od kilku tyg. tylko po zagrzaniu się silnika (na zimnym jest wszystko ok)
i tylko na gazie (na benzynie jest ok nawet po zagrzaniu się auta).

Kiedy wyłączę auto na kilka minut, to po ponownym odpaleniu przez kilka minut jedzie ok, potem znów zaczyna szarpać.
Nie mam pojęcia z czym jest to związane, ale wykluczyłem już skład mieszanki, ustawienia zapłonu wymieniłem świece i aparat zapłonowy.

Ostatnio wymieniłem kable wys. napięcia - pomogło na ok tydzień, teraz problem powraca :(

Kończą mi się pomysły, jedyne co mi przychodzi do głowy, to nowe świece (może któraś jest uszkodzona),
albo zepchnięcie Gala ze skarpy i kupienie nowszego.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie z Waszej strony.

Pozdrawiam!
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 13:09   

Najpierw postaralbym sie o regulacje instalacji gazu. Jesli masz pewnosc ze tam jest wszystko OKI to kto wie czy twoja lambda nie reaguje w jakis dziwny sposob na gas skoro to jest tylko na cieplym silniku.
 
 
Goszu
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 13:33   

Lambda w tym przypadku jest nieużywana.
Instalacja jest bez elektroniki (wiem, nie powinna być),
a zapłon jest mechanicznie sterowany, więc ECU nie ma nic
do gadania.

Sprawdzę jeszcze raz ustawienia mieszanki (LPG) i spróbuje
inne świece wrzucić.

Czy to możliwe, żeby któraś ze świec zaczynała szwankować
po mocnym nagrzaniu ? Co jeszcze może sie "sypać" po nagrzaniu
się samochodu (reduktor?) ?
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30-08-2007, 14:16   

Goszu napisał/a:
Czy to możliwe, żeby któraś ze świec zaczynała szwankować
po mocnym nagrzaniu ? Co jeszcze może sie "sypać" po nagrzaniu
się samochodu


Tak świece mogą być bardziej poddatne na podawanie złej iskry jak są gorące, i albo tu bym sie doszukiwał żle dobranej ciepłoty świecy lub jest wadliwa(no bo piszesz ze jest nowa wiec zużycie wykluczam) A również kable mogą przebijać bardziej jak są gorące.
_________________

 
 
KGano
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 14:39   

Goszu napisał/a:
albo zepchnięcie Gala ze skarpy i kupienie nowszego

Dobrze, że Gal tego nie słyszy/widzi, bo mógłby się obrazić na dobre :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2007, 17:14   

KGano napisał/a:
Goszu napisał/a:
albo zepchnięcie Gala ze skarpy i kupienie nowszego

Dobrze, że Gal tego nie słyszy/widzi, bo mógłby się obrazić na dobre :D

tez o tym pomyslalem - najpierw kazesz mu jezdzic na paliwie, ktorego do tej pory nie znal, a jak sie buntuje, to ze skarpy...

a jakbys jadl trawe (a co - krowy sobie chwala) i przestal chodzic, to co? - ze skarpy? :P

jak sie stosuje lpg, to o auto trzeba dbac bardziej niz bez niego - jak niedomaga, to do lekarza
 
 
Goszu
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 21:07   

Staruszek już z niego i sporo gazu się nałykał, ma prawo czasem pochorować,
a w lokalnych gazowych ekspertów nie wierzę.

Szczęśliwie - właśnie rozwiązałem problem i muszę staremu Galowi zwrócić honor.
Problem okazał się banalny, skarpy nie będzie :)

Sprawdzałem świece (są NGK takie jak trzeba, przerwa ok...)
Założyłem je z powrotem odpalam, a że było już ciemno, to zauważyłem,
że gdzieś między kablami przeskakuje iskra.

Kabel wysokiego napięcia od cewki do aparatu zsunął się lekko i prąd
leciał "bezprzewodowo" :) Po założeniu auto idzie jak burza!

Btw. polecam BLOS-a - po dobrym wyregulowaniu chodzi świetnie.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.