Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Klima i wentylator
Autor Wiadomość
selwo
[Usunięty]

  Wysłany: 30-08-2007, 11:47   [Cari 1.9DI-D] Klima i wentylator

Witam,
Niedawna zakupiłem Carisme i zauważyłem dziwną ( jak dla mnie) sprawę. Po włączeniu klimatyzacji odrazu załącza się wentylator na chłodnicy. Po wyłaczeniu klimy chodzi jeszcze przez jakiś czas i się wyłącza. Czy jest to zdrowy objaw? czy ktoś sprytnie obszedł jakiś czujnik temperatury ?. Firmowo jeżdżę Astrą II z klimą i nie zauważyłem czegoś takiego , stąd moje pytanie.

Pozdr.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 30-08-2007, 12:51   

mam dokladnie tak samo :)

po wylaczniu samochodu, wentylator jeszcze chwilke chodzi po czym sam sie wylacza.

zdrowy objaw :)
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 13:21   

Nasze silniki tworza dosc duza temp pod maska i dodatkowe zapezpieczenia maja ciebie uchronic przed tym co dzieje sie w starszyc mazdach... czyli pekanie glowic z nadmiaru temperatury.

Jak kolega Rafal wspomnial - zdrowy objaw.
 
 
selwo
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 13:47   

Nie wiem czy kolega Rafał mnie dobrze zrozumiał. Nie chodziło mi o wyłączenie samochodu ale samej klimy.
Co do odpowiedzi kolegi Alliasa to wiem, że w każdym samochodzie ( przynajmniej nowszych) są czujniki temperatury, które załączają wentylator gdy temperatura wzrosnie powyżej ustalonej granicy. U mnie na zimnym silniku po włączeniu klimy załącza się wentylator i dlatego mnie to zastanowiło. Ale skoro jest to zdrowy objaw to OK. :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 30-08-2007, 13:51   

selwo napisał/a:
Nie wiem czy kolega Rafał mnie dobrze zrozumiał. Nie chodziło mi o wyłączenie samochodu ale samej klimy.

tak czy siak wentylator jeszcze przez jakis czas bedzie chodzil :)

selwo napisał/a:
U mnie na zimnym silniku po włączeniu klimy załącza się wentylator

sa osobne wentylatory od klimym i od chlodnicy, i nie zaleznie od tego czy auto bedzie zimne czy cieple, uruchramiajac klime wlaczasz wentylator od niej



a jak gasisz silnik, to tez masz taki dziwny dzwiek , takie drrr i tak dziwnie gasnie ? :D bo moj tak ma, ze zamiast tak spokojnie ciuchutko to robi takie drr :D i gasnie :D hehe
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2007, 17:38   

Selwo działanie klimy takie jak opisałeś jest jak najbardziej prawidłowe w cari DID. Ma ona trzy umieszczone centralnie jedna za drugą chłodnice. Pierwsza od klimy, druga to IC i trzecia to chłodnica silnika. Wentylatory są dwa, mniejszy od zewnątrz nieco po lewej stronie jest to wentylator klimy włącza się on natychmiast po uruchomieniu klimy i wyłącza 10-15 sec od zgaszenia silnika/ew. wyłączenia klimy. W porównaniu do innych marek jest os stosunkowo głośny i niestety jego pracę dobrze słychać nawet w kabinie. Siłą rzeczy przy włączonej klimie dmucha on również poprzez chłodnicę silnika jednak przy sprawnym termostacie nie ma to znaczenia dla szybkości rozgrzewania się silnika.
Wentylator silnika znajduje się pomiędzy ostatnią chłodnicą a blokem silnika nieco z prawej ale z powodu pracującego często wentylatora klimy załącza się naprawde rzadko np. w megakorku.
_________________
Pieniek
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-08-2007, 18:28   

Kol Pieniek chyba się mylisz. Po załączeniu klimy pracują zawsze oba wentylatory, tak jest we wszystkich DIDach. Było już na ten temat pisane. Zobacz TO
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2007, 18:58   

Aż poszedłem sprawdzić. I faktycznie mea culpa po włączeniu klimy oba wiatraki równo startują.
_________________
Pieniek
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-08-2007, 19:04   

No to wszystko tak jak u mnie a już się przestraszyłem. Pozdrawiam
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 20:30   

U mnie jest tak samo, to rozwiązanie w zasadzie jest bardzo rozsądne - chłodnica klimy to delikatne urządzenie (kiedys wymieniałem w almerze), w ten sposób ma zapewniony ciągły przepływ powietrza aż do wychłodzenia. Dla mnei bardziej denerwujący jest fakt, że po zgaszeniu silnika jeszcze 10 s. chodzą wiatraki - żeby nie obciążać sobie acu warto wyłączyć klimę chwilkę zanim mamy zamiar wyłączyć silnik.

ah - i mój DiD też robi "takie drrr i tak dziwnie gasnie" ;) podobno to typowe dla renault. Mały OT: Martwi mnie za to stukanie przy wciskaniu gazu - stuka jak puszczam i stuka jak wciskam, jakby coś się lekko przestawiało - chyba poduszki pod silnikiem są do duszy :/
 
 
selwo
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 20:37   

Dzięki Pieniek za klarowne wyjaśnienie działania wentylatorów.
Troche to dziwne, że oba wentylatory startują przy włączeniu klimy nawet przy zimnym silniku, ale skoro to jest prawidłowe działanie to mogę spać spokojnie. :) Jak napisałeś szum jest dość spory, ale nawet najpiękniejszej kobiecie wybacza się pewne wady a co dopiero CARI :lol:
A więc " Siara i wszystko jasne" 8)
Co do wrrr przy stopie wentylatorów to nie zauważyłem tego u siebie. Hamują cicho bez warkotu. Przyczyn wrrrrr :P może być kilka ja bym stawiał na luzy na łożyskach wentylatora ale najsampierw sprawdziłbym wszystkie mocowania.
Pozdrawiam :wink:
Aha slawkowi też dziękuje za wyjaśnionko.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 30-08-2007, 21:15   

Kol. Selwo napisał
Cytat:
Martwi mnie za to stukanie przy wciskaniu gazu - stuka jak puszczam i stuka jak wciskam, jakby coś się lekko przestawiało
Gdzieś na tym forum czytałem że mogą to być objawy związane ze zużyciem koła dwumasowego, mogą to być też poduszki tak miałem w VW, ale tam nie ma dwumasowego.Pozdr. PS może prawidłowa nazwa to koło wielomasowe, mnie się przyczepiła nazwa dwumasowe, jak jest prawidłowo?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-08-2007, 14:49   

Wszyscy zawsze mówią dwumasowe gdzię się z tym spotakałem. Dodatkow czytałem że we francuzkich dieslach byłby problemy z tym kołem dwumasowym więc może i tu tak jest.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.