 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] GAZ w fazie ciekłej - LPI |
Autor |
Wiadomość |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2011, 14:36 [EAxx] GAZ w fazie ciekłej - LPI
|
|
|
Witajcie.
Naczytałem się przeróżnych opinii, danych technicznych, wszelakich za i przeciw i podjąłem decyzję.
Jak już wiecie silnik u mnie w galu docelowo to v-ka więc do tego tematu chcę zapodać gaz.
Gaz wybrałem.
Rodzaj instalacji LPI
JTG ICOM.
Gaz działający na tańszych wtryskach siemens-a, które jako jedyne mogą zostać podpięte bezpośrednio pod ECU silnika i z nich brać napięcie
Lub
VIALLE
Droższa i niestety odrębne zasilanie, gdyż wtryski korzystają z większych prądów.
JTG już nie produkują, więc wchodzi w grę instalacja używana lub nowa leżąca np firmie.
Vialle tylko nowa.
Jednak.....Potrzebuję warsztat który montował już takie instalacje i znać koszt (przewidywalny ok 4500-7000)
Mam warsztat, który mi to zamontuje ale muszą zciągnąć matrycę do gala i koszt matrycy daje mi łączny koszt montażu rzędu 15000, co nie wchodzi w grę.
Zapomniałem dopisać.
W grę wchodzi oczywiście tylko system ratalny i zapytanie jest odnośnie firm które takie coś mi zapodają do auta.
Z informacji które posiadam, to podobno w warszawie takie coś montowali do gala.
Od razu zaznaczę że firma z Lublina nie ma matryc i to ona podała koszt rzędu 15000.
Proszę o kontakty do takich firm.
Przypuszczalny termin montażu:
koniec wiosny/Lato 2011 (na 100% przed zlotem) |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-12-2015, 07:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-02-2011, 06:22
|
|
|
Wiem, że pytasz o konkretne firmy, które zamontują ci konkretny podzespół. Piszesz, ze oczytałeś się i podjąłeś konkretną decyzję. Masz auto warte około 10 tys zł, prawdopodobnie zainwestujesz w instalację gazową skromnie 10 tys zł. Czy warto? Rozumiem sentyment do auta, sam tak mam, ale czy warto wydawać takie pieniądze na coś co i tak nie jest w takim stopniu dobre jak zasilanie Pb? Ja przed zagazowaniem swojego gala też czytałem kilka dobrych miesięcy, zwiedziłem kilka dobrych warsztatów w lubelskim, sprawdziłem kilka podobnych aut zagazowanych i też wypracowałem sobie decyzję co do rodzaju i jakości instalacji. Jeżeli oczytałeś się w kwestii wtrysku fazy ciekłej, to napewno wiesz, ze pompa gazu najlepszej firmy kosztuje 4000 zł i niestety nie jest to doskonałe urządzenie, napewno nie w takim stopniu jak pompa PB. LPI ludzie zakładają do nowych aut, którymi naprawdę dużo się jeździ. Za 5000 zł, będziesz miał super instalację sekwencyjną, ale o wtrysku fazy lotnej - rozprężonej gazu. Ja za komponenty ze średniej półki zapłaciłem 2500 i też popełniłem kilka błędów, bo na początku koszt był 2200, ale niektóre drobiazgi musiałem wymienić na lepsze. Za 5 kawałków to naprawdę można sobie skomponować to co się chce ładując w to najlepszy reduktor na rynku i najlepsze wtryskiwacze, reszta jest mniej ważna. No ale nie chce na siłę cię przekonywać i w sumie pisać nie na temat. Rozważ to jeszcze raz. Pozdrawiam. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
coolluk
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 99' EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 168 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26-02-2011, 20:41
|
|
|
tez nie chce zniechecac ale moze byc z tym wiecej problemow niz ze standartowa instalacja popieram mario mario warto sie zastanowic raz jeszcze zwlaszcza ze to juz spora inwestycja Pozdrawiam |
_________________ Więcej cylindrów to więcej radości
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 27-02-2011, 00:01
|
|
|
lpi przypadkiem nie stosuje się do silników GDI ? jeżeli tak to w zwykłym V6 sensu nie widzę. A na pewno nie jeśli chodzi o ekonomię. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2011, 18:50
|
|
|
Dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi kolegów.
mario mario, pewnie masz rację. choć ja z gala długo jeszcze się nie przesiądę, bo auto zeszło na boczny tor. Nie będę się również rozpisywał na temat opinii, bo te są podzielone przez sympatyków jak i przeciwników. Instalacja LPI z tytułu swojej konstrukcji uniemożliwia samodzielne wymiany filtrów czy uzupełniania oleju w pompie i ludzi tego nie robią/nie robili i stąd sprawy kosztów i ich wad.
Sekwencja za 5000 będzie tak samo wadliwa jak LPI za np 6000 bo to kwestia dbania i serwisowania.
Mimo wszystko dziękuję. Przemyślę wasze opinie. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:35
|
|
|
Cytat: | Sekwencja za 5000 będzie tak samo wadliwa jak LPI za np 6000 bo to kwestia dbania i serwisowania. |
Nie zgodzę się z tą opinią. Mam za 2500, przejeździłem prawie rok i jak bym nie wiedział ze siedzi tam instalka gazowa to bym się nie gapnął. 5000 i masz wszystko z najwyższej półki, łącznie z 2 letnią gwarancją na cała instalację, ale wybór należy do ciebie. Pozdrawiam |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2011, 09:12
|
|
|
Mój kuzyn w swoim aucie ma LPI, nie pamietam jaki dokładnie model, ale wiem, że ten rodzaj instalacji montowała tylko jedna firma w Polsce, a dokładniej w Łodzi, po czym, dystrybucja w Polsce umarła i teraz montaz tego typu instalacji jaka on ma można wykonać jedynie w Niemczech (najbliżej), instalacja kosztowała ~7tyś zł, jeździł na tej instalacji bezawaryjnie 4.5roku, po czym zepsuły się w niej 2 rzeczy, jakiś zawór i jakiś czujnik, koszt części z wymianą przekroczył wartość dobrej sekwencyjnej instalacji a i tak nie chodzi ta instalacja jak powinna od tamtego czasu.
Dodam, że jest to przy silniku V6, w dodatku nie jest łatwo o sprytnego fachowca który chciałby to naprawić, głownie ze względu na części, oraz popularność sekwencji 4gen. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-03-2011, 11:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 01-03-2011, 09:36
|
|
|
Forest_Taft, skąd bierzesz ceny sekwencji?
Do R4 2200zł stag300
Do V6 3000zł stag300
Chcesz- dam Ci namiar na znanego już gazownika z okolic Kępna. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
bongo_22
Mitsumaniak baja bongo w kongo

Auto: EA5W Avance, Proton 415 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 568 Skąd: Warszawa Wola/Grochów
|
Wysłany: 01-03-2011, 10:27
|
|
|
Forest_Taft, popytaj o LPI w AUTOWISIE . Mają autoryzację na montaż i serwis Vialle. Ja w swoim galu 2.0 mam Vialle od nowości (12 lat). Poprzedni właściciel i ja nigdy nie mieliśmy z nią problemu a samochód zrobił już ponad 200000 km. Czytałem gdzieś, że przy sekwencyjnym wtrysku gazu ciekłego, silnik efektywniej spala mieszankę paliwa i osiągi ma nawet lepsze niż na zwykłej bezołowiowej. I wg mnie na gazie lepiej jedzie niż na benzynie Mój po mieście pali ok 13 l LPG ale instalacja ma już swoje lata. Przy V6 w 15 l powinieneś się zmieścić. O ceny montażu niestety musisz się zapytać u źródła. |
_________________ Najważniejszy w każdym działaniu jest początek...
06.2009 - 03.2013 Galant EA2W LPI '98 krąży po rodzinie
2012 - Galant EA5W '01
01.2014 - 02.2015 - Colt C52 1.5 12V '91
12.2014 - Proton 415 GLXi '96
 |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 01-03-2011, 11:25
|
|
|
bongo_22 napisał/a: | Forest_Taft, popytaj o LPI w AUTOWISIE . | możesz do nich podjechać. Robia takie rzeczy, co prawda ja po wizycie u niech nie byłem zodowolony bo nie potrafili znaleźć przyczyny złej pracy na gazie ale zamontować nową może potrafia (obwinili za złą prace pompę i zrobili regenerację a okazał się walnięty wtryskiwacz i czujnik ciśnienia). Koszt szacuję na ok. 8 tyś. |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2011, 21:01
|
|
|
bongo_22, Dzięki. tego mi było trzeba. |
|
|
|
 |
DAREX2006
Mitsumaniak

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 79 Skąd: CZECHOWICE - DZIEDZICE
|
Wysłany: 07-03-2011, 21:07
|
|
|
Witam ,a ja proponuje LPG I + BLOS moim zdaniem najlepsze rozwiązanie jeśli ktoś nie ma na sekwencje |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-03-2011, 11:26
|
|
|
A może instalacja JTG... |
|
|
|
 |
|
|