Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Dlaczego ubywa płynu chłodzącego?
Autor Wiadomość
jzl
[Usunięty]

  Wysłany: 11-10-2007, 15:00   [CA4A 1.6] Dlaczego ubywa płynu chłodzącego?

Czołem Wszystkim,
nurtuje mnie ubywanie płynu chłodzącego w moim Colcie. Otóż przejechałem dotychczas 23000 km i w tym czasie dolałem 3 lub 4 l płynu chłodzącego. Chłodnicę wymieniłem na nową bo stara miała jakieś dziury i była zielona od korozji chyba.

Ponad to: nie ma płynu w oleju i oleju w płynie, oleju nie ubywa, nie ma żadnych wycieków (mam swoje miejsce postojowe w hali garażowej i mogę to dobrze sprawdzić), nie ma żadnych problemów z silnikiem i z całym samochodem, śmiga jak marzenie.

Czy to możliwe aby tyle płynu odparowało przez ten otwór z wężykiem, który jest przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego?

Co to może być?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2007, 15:15   

Napisz tylko jaki masz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czy dolewsz pomiędzy max a min i po kilku km jest płyn na dnie zbiorniczka?
 
 
jzl
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 18:01   

Płynu dolewam do poziomu max. lub jakiś centymetr poniżej, a robie to kiedy spada do poziomu min. albo kiedy w ogóle spada do dna zbiorniczka.

Po dolaniu nie spada gwałtownie po kilku km tylko stopniowo i powoli przez kilkaset km.

Aha no i dolewanie odbywa się zawsze na zimnym silniku.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2007, 19:29   

jzl napisał/a:
Płynu dolewam do poziomu max. lub jakiś centymetr poniżej, a robie to kiedy spada do poziomu min. albo kiedy w ogóle spada do dna zbiorniczka.

Po dolaniu nie spada gwałtownie po kilku km tylko stopniowo i powoli przez kilkaset km.
Wszystko z Twoim autem jest w porządku. Miałem 2 Colty, w tym jeden na LPG i w każdym było tak samo. Dolewałem płynu i za jakiś czas poziom w zbiorniczku spadał do ok. 1 cm i tak się trzymał. Po prostu tyle miało być i już. Co innego jśli w zbiorniczku masz sucho, to już jest coś nie tak.
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 22:18   

Sprawdź szczelność wszystkich rur całego systemu, czy nigdzie nie kapie.

Cytat:
Czy to możliwe aby tyle płynu odparowało przez ten otwór z wężykiem, który jest przy zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego?

tak do tego jest ta rurka - odprowadza nadmiar płynu, ale żeby aż do minimum lub do samego dna - podejrzana sprawa..
 
 
Olejniczak
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 18:10   

Jeszcze można sprawdzić czy nie lecą spaliny do zbiorniczka. Miałem ostatnio podobny problem to okazało się że uszczelka była do wymiany.
 
 
marekoza 
Mitsumaniak
marekoza


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 46
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 14-10-2007, 20:27   

u mnie tez plyn trzyma sie ok 1 cm od dna... tak chyba powinno byc bo autko trzyma temperature, nagrzewnica pracuje rowno wiec nie ma oznak zapowietrzenia (a zreszta colt sam sie odpowietrza) no i w chlodnicy jest po korek praktycznie.... uklad bierze sobie ze zbiorniczka tyle plynu ile potrzebuje wiec zacznij sie martwic jak zastaniesz tam sahare :)
_________________

 
 
 
roberto
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2007, 23:27   

U mnie tez jest chyba niezawesoło. Po dosyć szybkiej jeździe, po wyłączeniu silnika słychac jak pije płyn ze zbiorniczka ( tak zasysa). dwa dni przejeżdzę i zero w zbiorniczku płynu. wycieków płynu niewidać tylko pod uszczelką pod głowicą coś za dużo oleju. czy to mogła być przyczyna, że za dużo dolewałem plynu (ponad max)?? wydaje mi sie ,ze uszczelka planowanie głowicy obowiązkowe
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-12-2007, 11:05   

Pytanie: Czy ubytek ok. 200 ml płynu z chłodnicy po przejechaniu 20 000 km to coś nienormalnego? Jest to powód do zmartwień?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-12-2007, 11:53   

Hugo napisał/a:
Jest to powód do zmartwień?

No coś ty :p przecież tam jest alkohol więc w tej temperaturze nie ma siły by nie odparował choćby przez nieszczelności lub zbiorniczek zwrotny itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-12-2007, 12:52   

saphire napisał/a:
odparował choćby przez nieszczelności
Żadnych nieszczelności "niefabrycznych" nie ma. Układ działa bez zarzutu. Nagrzewa się (nawet przy tych temperaturach) prawie momentalnie. Dzięki za utwierdzenie mnie w przekonaniu, że wszystko jest OK.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 15:18   

marekoza napisał/a:
nie ma oznak zapowietrzenia (a zreszta colt sam sie odpowietrza


to jak jest wkoncu z tym odpowietrzeniem w colcie?? Ostatnio bawilem sie w mierzenie temperatury krzepniecia plynu i troche pociagnalem go z chlodnicy a po powrotnym wlaniu weszlo znacznie mniej. Nie mam problemow z przegrzewaniem ale zapowietrzony uklad to tez nic dobrego. Tak wiec odpowietrza sie on sam czy nie bo w innym temacie czytalem ze tak a tu jest napisane ze nie :?: :?: :?: :|
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2007, 17:26   

Ponoć w 1.6 nie, a w 1.3 sam.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 22:41   

Wiec jak to zrobic?? ale szczerze mowiac bardziej prawdopodobne jest zeby w 1.6 bylo a w 1.3 nie...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2007, 23:24   

SlaVkoEg napisał/a:
Wiec jak to zrobic??
Przy termostacie od góry jest śruba na klucz 12. Ja ją odkręciłem i na włączonym silniku patrzyłem sobie chwilę jak wylatuje płyn. Po dodaniu gazu leciały bąble powietrza i to przez dłuższy czas, więc tak to zostawiłem. Nie wiem czy tak powinno być, ale żadnych problemów z układem chłodzenia nie mam, wiec nic wiecej nie robiłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.