Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
lantra '92 zaniżanie obrotów podczas jazdy
Autor Wiadomość
Druid
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 19:39   lantra '92 zaniżanie obrotów podczas jazdy

Cześć,

moze ktoś bedzie sie orientował co jest nie tak.
Hyundai Lantra fabrycznie ma to do siebie ze podczas jazdy na "luzie" podbija lekko obroty, jednak jakiś czas temu po odłączeniu akumulatora zamiast podbijać to zaniża, tak że na zimnym silniku auto gaśnie.
Wymieniłem w ECU kondesatory, oraz sprawdzony zaostało całe "serwo" od przepustnicy. Wcześniej przed odłączeniem akusa zdarzało się że obroty falowały, teraz to zniknęło a pojawił się powyższy problem.
Skończyły mi się pomysły co może być nie tak (przypuszczam ze coś jeszcze siedzi w ECU) może ktoś z Was miał styczność z podobnym problemem.

pozdrawiam
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-10-2007, 09:24   

Przy przepustnicy powinien znajdować się czujnik zamknietej przepustnicy, tzw. IPS; który mówi ECU o tym że zdjąłeś nogę z gazu i że powinien zająć się utrzymywaniem obrotów biegu jałowego.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Druid
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 12:11   

e-gen napisał/a:
Przy przepustnicy powinien znajdować się czujnik zamknietej przepustnicy, tzw. IPS; który mówi ECU o tym że zdjąłeś nogę z gazu i że powinien zająć się utrzymywaniem obrotów biegu jałowego.



sprawdzałem go, działa prawidłowo. Sek w tym ze cuda zaczęły się dziać po podpięciu akumulatora.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-10-2007, 13:27   

(...) to dziwne ponieważ ECU w tych autach mają funkcjonalność samoadaptacji, także po paru km komp powinien się "nauczyć" utrzymywać obroty;

być może kondensatory złapały zimny lut
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Druid
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 18:39   

e-gen napisał/a:
(...) to dziwne ponieważ ECU w tych autach mają funkcjonalność samoadaptacji, także po paru km komp powinien się "nauczyć" utrzymywać obroty;

być może kondensatory złapały zimny lut




sprawdzałem po zlutowaniu, wszystkie były ok. Pytanie czy w ecu mogło coś innego nawalic, i co? :?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-10-2007, 19:27   

zostaw go na wolnych obrotach na 10 minut (gdy byl odlaczny akumulator) i bedzie OK
(oczywiscie na rozgrzanym silniku)
 
 
Druid
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2007, 22:55   

Krzyzak napisał/a:
zostaw go na wolnych obrotach na 10 minut (gdy byl odlaczny akumulator) i bedzie OK
(oczywiscie na rozgrzanym silniku)



ten patent tez nie dziala. No nic chyba jeszcze raz wyciągne ecu i posprawdzam wszystko od początku.
Ale dzieki za zainteresowanie tematem i sugestie. :)


.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2007, 10:23   

Przeprowadź kompletną (od A do Z) regulację wolnych obrotów.

[ Dodano: 26-10-2007, 10:24 ]
Przy okazji mam bardzo podobny problem i niestety nie mogę wykonać regulacji obrotów z przyczyn czysto technicznych.
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 29-10-2007, 19:16   

Druid napisał/a:



sprawdzałem po zlutowaniu, wszystkie były ok. Pytanie czy w ecu mogło coś innego nawalic, i co? :?


Moze luty sa dobre ale sciezke masz gdzies przezarta. sprobuj podmianki ecu jesli masz dostep do drugiego.
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
Druid
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2007, 17:15   

Hugo napisał/a:
Przeprowadź kompletną (od A do Z) regulację wolnych obrotów.

[ Dodano: 26-10-2007, 10:24 ]
Przy okazji mam bardzo podobny problem i niestety nie mogę wykonać regulacji obrotów z przyczyn czysto technicznych.




Miałeś rację, regulacja obrotów pomogła, teraz wszystko chodzi po staremu, tak jak powinno być.
Choć swoją drogą nie powiązał bym odłączenia akumulatora z ponowną regulacją obrotów. Dzieki za pomoc.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-11-2007, 21:04   

Druid napisał/a:
Choć swoją drogą nie powiązał bym odłączenia akumulatora z ponowną regulacją obrotów
Też bym tego nie łączył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.