Amory z Golfa III w Colcie |
Autor |
Wiadomość |
ziele477 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2007, 17:05 Amory z Golfa III w Colcie
|
|
|
Witajcie drodzy forumowicze mam dobrą wiadomość dla wszystkich którzy mają zamiar wymieniać tylne amortyzatory w ich kochanych miśkach, właśnie zakończyłem wymianę wyżej wymienionych na amortyzatory z VW Golfa III wersji VR6 pasuja niemal idealnie jedyna zmiana to śruba dolna z golfa gdyż miśkowa ma większą średnicę oraz nakrętka górna gdyż ta też jest inna i to w sumie wszystko. A i jeszcze najlepsze amory do Golfa 3 tylne na Allegro można znaleźć nawet za 45 zł nówki. Więc po co przepłacać jak by coś się działo będę informował. Pierwsze spostrzeżenie siedzi nieco niżej i jest sakramencko twardy |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 25-09-2007, 19:22
|
|
|
Amorki sa podobne bo dzis oglodalem nowy od colta oraz golfa.
a wlasniej jest inna srednica sruby na dole,pewnie tez sila jest inna ale napisz jak sie na tym jezdzi i jak poradziles sobie z ta srednica sruby:mrgreen: |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-09-2007, 19:45 Re: amortyzatory z Golfa III w Colcie
|
|
|
ziele477 napisał/a: | jedyna zmiana to śruba dolna z golfa gdyż miśkowa ma większą średnicę |
i którą śrubę w końcu dałeś? z Golfa czy z Colta?
ziele477 napisał/a: | nakrętka górna gdyż ta też jest inna |
a ten temat jak pokonałeś?
ziele477 napisał/a: | Pierwsze spostrzeżenie siedzi nieco niżej i jest sakramencko twardy |
czyli amorek z Golfa jest nieco krótszy; możesz wrzucić parę fotek?
Być może mamy przełom jeżeli chodzi o zamienniki do Colta/Lantry;
BTW
rok temu wsadziłem do Lantry sprężny od Merca 190-ki przycięte o 1 zwój; mimo iż średnicą pasowały idealnie, po jeździe próbnej zaraz z nich zrezygnowałem ponieważ:
1. tył był za wysoko (jak polonez po zbyt mocnym klepaniu piór resorów)
2. auto podskakiwało na nierównościach zamiast je "połykać" (sprężyny były po prostu za twarde-do Merca z tylnym napędem może OK, ale Lantra jeździła bardzo niepewnie)
Próbowałem wyciąć jeszcze ćwiartkę zwoju ale to już było za dużo, gdyż amorek już ich nie obejmował (był luz).
|
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 25-09-2007, 19:53
|
|
|
Jest krotszy bo jak oglodalem to kielich sprezyny jest nizej .
ale mysle ze moze i pasuja a cena jest duza roznica |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-09-2007, 19:57
|
|
|
dlatego dobrze byłoby zobaczyć jak się teraz prezentuje Colt kolegi ziele477 |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
ziele477 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 25-09-2007, 21:12
|
|
|
a mam takie pytanie byleś na przeglądzie po założeniu amortyzatorow?
bo wygląd to jest podobny ale waga colta a golfa jest inna. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
ziele477 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2007, 22:00
|
|
|
przegląd muszę zrobić za miesiąc, jeździ sie fajnie tył dużo twardszy, spowodowane to jest tym że są to amory od wersji GTI, VR6 nielicząc tego że golf sam w sobie jest cięższy. Ale najśmieszniejsze jest to że przód myszkuje a tył trzyma auto w zakręcie |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-09-2007, 00:06
|
|
|
nono ładnie, ładnie
do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze zdjęcia z boku Twojego autka, żeby jak mocno siał mu tyłek.
Dobra robota |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-09-2007, 01:46
|
|
|
ziele477, amortyzatory dobierane są własnie pod wagę samochodu i obciążenie osi. To co zrobiłeś specjalnie innowacyjne nie jest bo dobry mechanik i od Żuka założy amortyyzatory natomiast nie polecam tego pomysłu bo jak napisałeś ziele477 napisał/a: | Ale najśmieszniejsze jest to że przód myszkuje a tył trzyma auto w zakręcie | Właśnie przód ma zapewnić kierowalność. A nie tył. Tył na sztywnej belce ze stabilizatorem na sprawnych amortyzatorach trzyma się jak przyklejony do drogi i bez takich pomysłów. Zapewne masz silnik 1,5 w tym Dodge Colt? Ja mam 1,6 turbo. I zapewniam Cię, że chociaż zapłaciłem z wymianą za komplet amortyzatory+spręzyny 2700zł nie żałuję bo samochód jedzie jak po szynach - czyli tak jak jeździł 13 lat temu gdy kupił go mój Ojciec [*] |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-09-2007, 06:52
|
|
|
A dla mnie idea jak najlepsza, chłopak chce mieć taniej i sztywniej więc ma i nie musiał kupować żadnego zestawu KONI czy coś innego za duża kasę, jak zrobi przód to będzie miał sztywnego niemca w japońskiej budzie za 1/3 ceny.
Tylko pogratulować.
Co do przeglądu to nie powinno być żadnych problemów, ostatnio zauważyłem że na stacjach diagnostycznych coraz żadziej robi się test amorków ale dlaczego to nie wiem. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-09-2007, 07:15
|
|
|
Bo te testy to psu na budę są warte. Ja pojechałem z nowymi, nowiuteńkimi KYB a kolesiowi na ścieżce wyszło że mam 50% tył i on mi mówi że do wymiany a ja mu na to Panie właśnie wymienione - jeszcze nie zakurzone były i dopiero jak wsiadłem z nim na tył i dorzuciłem do bagażnika jakiś worek ze złomem i auto się dociążyło to na ścieżce wyszła sprawność 85% tak że pewnie dlatego odpuszczają te testy bo są zbyt zależne od charakterystyki zawieszenia, twardości sprężyn, rodzaju amortyzatorów, obciążenia itp. itd. a przecież oni tylko charakterystykę rezonansową badają. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 26-09-2007, 07:57
|
|
|
Ciekawe czy zawias tył VR6 bardzo różni się od zwykłych golfów (chodzi mi o konstrukcję amortyzatora, a nie o charakterystykę). Bo ja chętnie bym na to poszedł, ale bez usztywniania, bo to rodzinny samochodzik
[ Dodano: 26-09-2007, 08:00 ]
Student napisał/a: | ostatnio zauważyłem że na stacjach diagnostycznych coraz żadziej robi się test amorków ale dlaczego to nie wiem | Bo nie jest obligatoryjny, a stacje są prywatne, więc to omijają lub kasują dodatkowe 16 zł za oś. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
ziele477 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 08:10
|
|
|
cns80 napisał/a: | Ciekawe czy zawias tył VR6 bardzo różni się od zwykłych golfów (chodzi mi o konstrukcję amortyzatora, a nie o charakterystykę). Bo ja chętnie bym na to poszedł, ale bez usztywniania, bo to rodzinny samochodzik |
Amory od VR6 są twardsze konstrukcyjnie różnią się tym że normalnie masz gazowe a te są olejowo gazowe, ja je zamontowałem gdyż mi się trafiło, sąsiad ma właśnie ten model i wymieniał amory na regulowane, a że te co miał miały niecały rok więc zamontowałem je u siebie. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 26-09-2007, 09:19
|
|
|
ziele477 napisał/a: | amortyzatory od VR6 są twardsze konstrukcyjnie różnią się tym że normalnie masz gazowe a te są olejowo gazowe |
a wymiarowo są takie same jak w zwykłym Golfie;
BTW
czekam na zdjęcia Colcika |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
|