[ALL] Odciecie zapłonu - bezpieczna jazda - co odcina? |
Autor |
Wiadomość |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2007, 19:18 [ALL] Odciecie zapłonu - bezpieczna jazda - co odcina?
|
|
|
Witam mam 2 pytanka 1 to takie czy jesli silnik jest rozgrzany moge cisnac do odciecia czy jest to szkodliwe dla silnika? Lubie czasem dac w piec ale dzis gadalem z Browarem i nie doszlismy do zadnego wniosku bo ile ludzi tyle opinii. Zatem pytanie czy jazda do odciecia jest zdrowa dla silnika?. Drugie pytanie co jest odcinane przy idcieciu doplyw paliwa, prad na cewke czy cos innego?. Jest to istotne bo chce zrobic wskaznik odciecia i musze wiedziec z jakiego obwodu mam wziac sygnal
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 25-10-2007, 22:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 25-09-2007, 21:46
|
|
|
nie masz co krecic silnika powyzej 6000 obrotow bo wtedy drastycznie spada wykres mocy i momentu, rosnie tylko zuzycie paliwa i obciazenie elementow silnika. zeby w pelni wykorzystac silnik 4G92 najlepiej smigac miedzy 5 a 6 tys obrotow bo przy
5000 rpm osiaga max moment a przy 6000 osiaga max moc. powyzej tych obrotow zdzialasz g**** choc odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 11:13
|
|
|
Dzieki za info wlasnie tak mi sie wydawalo a jesli chodiz o odciecie paliwa to w jaki sposob jest odcicnane? jakis elektrozawor czy blokada po pompie? |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 15:51
|
|
|
METODA napisał/a: | Dzieki za info wlasnie tak mi sie wydawalo a jesli chodiz o odciecie paliwa to w jaki sposob jest odcicnane? jakis elektrozawor czy blokada po pompie? |
jak masz wtrysk to chyba najprosciej jest zeby wtryskiwacz nie lal paliwa |
|
|
|
 |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 16:38
|
|
|
zgadza sie ale sam wtryskiwacz jest sterowany 2 kablami wiec pytanie czy nie jest podawane paliwo na liswte wtryskiwaczy czy moze sa one jakos inaczej blokowane oto jest pytanie:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-09-2007, 16:49
|
|
|
sygnal podaje ECU a ono juz dobrze wie jakie sa obroty i kiedy sobie odpuscic otwarcie wtrysku |
|
|
|
 |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 17:48
|
|
|
hmm dzieki ale w ECU nie bede grzebal myslalem ze jest to bardziej analogowa sprawa no nic zamykam temat
Dzieki wszystkim za wypowiedzi |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-09-2007, 00:26
|
|
|
Jogurt napisał/a: | nie masz co krecic silnika powyzej 6000 obrotow bo wtedy drastycznie spada wykres mocy i momentu, rosnie tylko zuzycie paliwa i obciazenie elementow silnika. zeby w pelni wykorzystac silnik 4G92 najlepiej smigac miedzy 5 a 6 tys obrotow bo przy
5000 rpm osiaga max moment a przy 6000 osiaga max moc. powyzej tych obrotow zdzialasz g**** choc odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo. |
masz racje, ale z drugiej strony, zmieniając bieg przy 7000 a nie 6000, na następny bieg wskakujesz "bliżej" tego max momentu i max mocy.
Chociaż tak naprawde cięzko powiedzieć czy strata mocy jaka jest po 6tys (aż do 7tys) będzie nadrabiana tym że na następnym biegu odrazu będziemy mieć maksymalną moc a nie że będziemy musieli do niej dopiero dochodzić z np. 4tys obrotów. Różnice pewnie są niewielkie, więc może faktycznie szkoda silnika |
|
|
|
 |
DjVentyl [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 07:41
|
|
|
żeby szybko jechać coltem to niestety trzeba jechać do odcinki moc ze 113 seryjnych powyżej 6000 spada przy odcince jedynie do 108km, moment spada poniżej 120nm a przy 4000obr dysponujemy zaledwie 70paroma kucykami co prawda moment jest blisko max ale to daje i tak gorsze efekty niz jazda na czerwonym polu tak jest przynajmniej do 3biegu bo powyżej to sam zmieniam juz max przy 6000 |
|
|
|
 |
zapor [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 14:44
|
|
|
Jogurt napisał/a: | odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo. |
A odcinka nie jest przypadkiem przy 6750? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 27-09-2007, 15:17
|
|
|
zapor napisał/a: | A odcinka nie jest przypadkiem przy 6750? |
Z tego co pamietam
1.3 - 6500
1.6 - 6750
1.8 - 7800 |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
METODA [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 17:26
|
|
|
najciekawsze jest to ze mialem WRAZENIE ze na 1 odciecie zalozmy 6800 ale na 2 przechodzilo ponad 7000 czy to mozliwe czy raczje jakies moje zludzenie? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
|
|
|
 |
Pawell [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 19:25
|
|
|
A nie wiecie jak sprawa ma sie z C50 (max moment, odcinka) |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-09-2007, 19:36
|
|
|
zapor napisał/a: | Jogurt napisał/a: | odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo. |
A odcinka nie jest przypadkiem przy 6750? |
faktycznie jest przy 6750 ale w prawie kazdym colcie 1.6 pokazuje ponad 7. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
|