 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
3GT AUTOMAT!! Jak tym jezdzić? Technika jazdy!!!! Serwis!! |
Autor |
Wiadomość |
DzikiDzik [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2006, 22:21 3GT AUTOMAT!! Jak tym jezdzić? Technika jazdy!!!! Serwis!!
|
|
|
Witam! Chciałbym poruszyć temat 3GT w Automacie. Jaka jest technika jazdy 3gt na automacie? Co można a czego nie powinno się robić? Jakie są to skrzynie i jak je serwisować???
1)Czy jazda na OVER DRIVE po mieście nie skończy się rozwaleniem skrzyni?
2)Czy kiedy jedziemy na D to możemy kiedy chcemy wcisnąć OD (boczny przycisk-po lewej)
i tak pomykac po mieście? czy raczej katowac skrzynke na wysokich obrotach na D.
3)Czy częste redukowanie z D na 2 ..L nie zaszkodzi skrzyni?
4)Czy jeśli przechodzimy z D na R to powinniśmy wskoczyć na N na chwilę i dopiero na R żeby uniknąć szarpnięcia?
5)Czy jeśli zatrzymujesz się na górce i wpinasz P to czy musisz uzyć ręcznego i tak zostawić?
6)Czy można dawać w palnik pzry wypzredzaniu jeśli mamy wpięty D+OD...czy raczej wyłączyć OD i wyprzedzać na samym D..?
7) CZy częste używanie POWER może zaszkodzić?
Myślę że są to chyba podstawowe pytania które zadaje każdy kto dorwał się do 3gt w automacie! A tych nam chyba nie brakuje? Więc wiara wezmy się do pisania porad zanim będzie za póżno i ktoś będzie mósiał wywalić parę tysi na remoncik skrzyneczki pod mosteczkiem ) Pozdrówka ..
..... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 02-02-2006, 22:57
|
|
|
ja mam co prawda Colta ale też automat, stąd pozwalam sobie odpowiedzieć:
żeby była jasność: mam skrzynię 4-o biegową, z wyłączonym OD (OD off na wyświetlaczu) mam biegi do trójki, z włączonym OD (nic na wyświetlaczu) do czwórki.
1. Można, ale bez sensu jeździć na czwórce 50 km/h przy obrotach koło 1000
2. Ja włączam i nic się nie dzieje - jest to skrzynia sterowana komputerem więc sobie krzywdy nie zrobi.
3. NIE wolno "redukować" wajhą , podczas jazdy można przełączać biegi tylko wzwyż, redukcja w automacie zachodzi przy wciśniętym do deski pedale gazu.
4. Zmiany biegów powinny odbywać się płynnie, i tak musisz poczekać aż skrzynia zapnie R, co odczujesz jako lekki wstrząs/szarpnięcie i dopiero możesz naciskać na gaz.
5. NIE, bo ty blokujesz skrzynie a koła chcą się kręcić i tylko blokada w skrzyni Cię trzyma, kilka razy i coś poleci.
6.Jak wyprzedzasz to naciskasz gaz do deski i sam Ci zredukuje, zależy od prędkości i obrotów, jak jadę poza miastem i trafiam na ciągnik(40km/h) to przecież nie będę wyłączał OD i jak naciskam gaz to nawet dwójkę wrzuci a obroty 5000.
7. POWER to inna charakterystyka skrzyni, w innym miejscu przerzuca biegi.
Witaj na forum i powodzenia!
Edit 10.27pm
Poprawiłem punkt 5 i zmieniłam numeracje, dzięki Dorian |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 02-02-2006, 23:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 02-02-2006, 23:02
|
|
|
1. nie można. za niskie obroty silnika - za słaby obieg oleju w skrzyni. OD włączamy przy min. 70 km/h
5. NIGDY nie zostawiaj na górce auta na samym P! albo ręczny + N albo ręczny + P ale najpierw ręczny (żeby to on trzymał) a potem P.
pozdro. |
|
|
|
 |
DzikiDzik [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2006, 16:18 Serwis?
|
|
|
Co ile wymieniacie olej..czy np: w skrzyni F4A33 które są w 3gt zmieniamy co 40.000 tys czy 100.000. czy w tych skrzyniach zmienia się filtr czy nie? Podobno jest siateczkowy( ?) i nie trzeba go wymieniać(?). I oczywiście podstawowe pytanie? Gdzie jest serwis do którego można jechać na przegląd skrzyni itp. BEZ OBAWY o nią? W szczególności w mazowieckim rejonie? |
|
|
|
 |
|
|