Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] obrotomierz
Autor Wiadomość
kris471 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 25
Skąd: lubuskie
Wysłany: 29-09-2007, 20:20   [Cari 1.8 GDI] obrotomierz

Witam.
Od kilku dni mam problem z obrotami.Niekiedy są prawidłowe około 800 ale czesciej w granicach 1500(na rozgrzanym silniku)
.Zauwazyłem dziwne zachowanie obrotomierza.Przekrecajac kluczyk do momentu zapalenia kontrolek wskazówka obrotomierza skacze na 1000 obrotów,odpalam silnik i obroty są w granicy 1500.Czasem pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika.Z reguły jeżeli wskazówka zachowuje się normalnie i pozostaje na miejscu obroty są prawidłowe.Auto chodzi w dwóch zakresach obrotów 800 lub 1500 jak mu się spodoba.

Co jest powodem skakania wskazówki na 1000 obr skoro silnik nie pracuje?
Moze to jest powodem tego ze mam obroty około 1500.
Jeżeli macie jakiś pomysł proszę o radę
Dzieki.
_________________
kris
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-09-2007, 09:21   

Na początek czeka cię czyszczenie przepustnicy http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm i zawczasu na wszelki wypadek postaraj się o nową uszczelkę pod przepustnicę.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kris471 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 25
Skąd: lubuskie
Wysłany: 30-09-2007, 10:06   

Przepustnicę wyczyściłemi,niestety nie pomogło.
Zastanawia mnie zachowanie wskazówki obrotomierza,może to ma związek z tymi obrotami.
_________________
kris
 
 
sony
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2007, 11:56   

witaj, mam podobny problem i wogole sie tym nie przejmuje ;)
w gdi obroty maja prawo skakac i dziwnie sie zachowywac, do gdi trzeba sie przyzwyczaic, to nie jest zwykly beznzyniak ;)
pozdro
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-09-2007, 12:48   

Może miałeś rozbierany licznik i ktoś zdejmował wskazówkę a później ją źle założył - podjedź do ASO niech podepną ci auto do MUT-II to zweryfikują ci obroty czy rzeczywiste są zgodne z tym co masz na obrotomierzu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kris471 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 25
Skąd: lubuskie
Wysłany: 30-09-2007, 14:07   

Wiem że GDI to tylko ASO.
Jęzeli chodzi o sprawdzenie w jakim zakresie obrotów pracuje silnik i czy obrotomierz wskazuje prawidłowo może zwykły warsztat potrafi sprawdzić podłaczając do komp.????
_________________
kris
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-09-2007, 18:18   

Nie sądzę że zwykły warsztat ma MUT'a - to kosztuje równowartość nowej fury i dlatego w ASO tyle kasują ca podpięcie. Generalnie jeśli chodzi o protokół to z softu i sprzętu innego niż MUT to mogą zczytać kody usterek i to chyba tyle, pomiary i testy to już tylko MUTem da się zrobić - chyba że warsztat ma soft EvoScan z odpowiednim kablem bo jak zeznali mi mailowo autorzy tegoż wynalazku to ponoć działa z GDI z Cari:

http://www.limitless.co.nz/EvoScan
http://www.limitless.co.nz/Cables
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kris471 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006
Posty: 25
Skąd: lubuskie
Wysłany: 30-09-2007, 19:54   

Obawiałem sie tego ale pewnie masz rację.Wątpie żeby mieli taki sprzet.Niestety trzeba odwiedzić ASO(150km).Gorzów mam bliżej ale jak słyszałem odpowiedż(ponoć eksperta od GDI)że musze wymienić tulejki na wybieraku skrzyni postanowiłem ich omijać.
_________________
kris
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.