[Cari 1.8 GDI] obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
kris471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006 Posty: 25 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 20:20 [Cari 1.8 GDI] obrotomierz
|
|
|
Witam.
Od kilku dni mam problem z obrotami.Niekiedy są prawidłowe około 800 ale czesciej w granicach 1500(na rozgrzanym silniku)
.Zauwazyłem dziwne zachowanie obrotomierza.Przekrecajac kluczyk do momentu zapalenia kontrolek wskazówka obrotomierza skacze na 1000 obrotów,odpalam silnik i obroty są w granicy 1500.Czasem pomaga zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika.Z reguły jeżeli wskazówka zachowuje się normalnie i pozostaje na miejscu obroty są prawidłowe.Auto chodzi w dwóch zakresach obrotów 800 lub 1500 jak mu się spodoba.
Co jest powodem skakania wskazówki na 1000 obr skoro silnik nie pracuje?
Moze to jest powodem tego ze mam obroty około 1500.
Jeżeli macie jakiś pomysł proszę o radę
Dzieki. |
_________________ kris |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
|
|
|
 |
kris471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006 Posty: 25 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 10:06
|
|
|
Przepustnicę wyczyściłemi,niestety nie pomogło.
Zastanawia mnie zachowanie wskazówki obrotomierza,może to ma związek z tymi obrotami. |
_________________ kris |
|
|
|
 |
sony [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 11:56
|
|
|
witaj, mam podobny problem i wogole sie tym nie przejmuje
w gdi obroty maja prawo skakac i dziwnie sie zachowywac, do gdi trzeba sie przyzwyczaic, to nie jest zwykly beznzyniak
pozdro |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-09-2007, 12:48
|
|
|
Może miałeś rozbierany licznik i ktoś zdejmował wskazówkę a później ją źle założył - podjedź do ASO niech podepną ci auto do MUT-II to zweryfikują ci obroty czy rzeczywiste są zgodne z tym co masz na obrotomierzu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kris471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006 Posty: 25 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 14:07
|
|
|
Wiem że GDI to tylko ASO.
Jęzeli chodzi o sprawdzenie w jakim zakresie obrotów pracuje silnik i czy obrotomierz wskazuje prawidłowo może zwykły warsztat potrafi sprawdzić podłaczając do komp.???? |
_________________ kris |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-09-2007, 18:18
|
|
|
Nie sądzę że zwykły warsztat ma MUT'a - to kosztuje równowartość nowej fury i dlatego w ASO tyle kasują ca podpięcie. Generalnie jeśli chodzi o protokół to z softu i sprzętu innego niż MUT to mogą zczytać kody usterek i to chyba tyle, pomiary i testy to już tylko MUTem da się zrobić - chyba że warsztat ma soft EvoScan z odpowiednim kablem bo jak zeznali mi mailowo autorzy tegoż wynalazku to ponoć działa z GDI z Cari:
http://www.limitless.co.nz/EvoScan
http://www.limitless.co.nz/Cables |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kris471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006 Posty: 25 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 19:54
|
|
|
Obawiałem sie tego ale pewnie masz rację.Wątpie żeby mieli taki sprzet.Niestety trzeba odwiedzić ASO(150km).Gorzów mam bliżej ale jak słyszałem odpowiedż(ponoć eksperta od GDI)że musze wymienić tulejki na wybieraku skrzyni postanowiłem ich omijać. |
_________________ kris |
|
|
|
 |
|