[Cari 1.9TD] Olej w chłodnicy:( Czy to uszczelka pod głowicą |
Autor |
Wiadomość |
roshal [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 10:10 [Cari 1.9TD] Olej w chłodnicy:( Czy to uszczelka pod głowicą
|
|
|
Witam od paru dni jestem świeżym posiadaczem Misia 1.9TD, ale co mnie martwi to własnie olej w chłodnicy.Z tego co ja się orjentuję to może być uszczelka pod głowicą co wcale mnie w stan zachwytu nie wprowadza.I własnie proszę o podpowiedź czy mam rację a jak nie to co może być jeszcze przyczyną i czy to usterka którą trzeba niezwłocznie naprawić?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Joker82 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 22:40
|
|
|
A więc jeżeli masz olej w układzie chłodzenia to ewidentnie jest połączenia pomiędzy kanałem olejowym a układem chłodzenia. Niekoniecznie musi to być uszczelka. Może to być problem z głowicą. Sprawdź czy stan oleju się nie podnosi i czy przy odpalonym silniku i zagrzanym silniku nie wydostają się dziwne dymy ze zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli coś takiego się dzieje to niezwłocznie udaj się do mechanika. Prawdopodobnie będzię trzeba zciągnąć głowice i sprawdzić ją w odpowiednim serwisie. Ja miałem podobny problem w poprzednim autku ( mondeo 18TD 93r.) i u mnie to niestety głowica koszt 950 zł (sam robiłem, koszt tylko zakupu i przesyłki. Remont starej zbyt drogi).
Obecnie posiadam cari z 97r. 1.9TD od 3 miesięcy i z usterek które zauważyłem to:
- rozpadło się koło dwumasowe na wale korbowym(od paska klinowego) koszt 270zł z robocizną
- uszkodzona pompa Vacum koszt 80zł używana sam wymieniłem.
- jak jest zimno lub wilgotno, nie mam kierunkowskazów
- z podsufitki w rogu koło słupka gdzie znajduje się antena kapie mi na łeb i nie wiem jeszcze skąd, także z tyłu pod dywanikiem mogę w deszczowe dni wpuścić rybki
- silnik zaczął mi dziwnie klepać szczególnie przy odpalaniu i świeci się kontrolka check engine( nie wiem o co chodzi, nie byłem jeszcze na serwisie)
- spalanie ze średniej 5,6-6 skoczyło do 7,7-8,6( pewnie przez problem z silnikiem)
To tyle na razie. Napisz co z Twoim autkiem jak poznasz przyczynę.
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
loidd
Mitsumaniak KMM

Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 71 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 22:55
|
|
|
Joker82 napisał/a: | silnik zaczął mi dziwnie klepać szczególnie przy odpalaniu i świeci się kontrolka check engine( nie wiem o co chodzi, nie byłem jeszcze na serwisie)
- spalanie ze średniej 5,6-6 skoczyło do 7,7-8,6( pewnie przez problem z silnikiem) |
sprawdź zawór korekcji kąta wtrysku koszt ok300 zł |
|
|
|
 |
roshal [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 08:46
|
|
|
Co do spalania też zauważyłem że pije 8 litrów:( Cykl mieszany.Także troszke chyba przy dużo sądząc po waszych wypowiedziach.Obroty na jałówce około 900 i tak trzyma czy zimny czy ciepły.Co do reszty jak i samej jazdy nie mam zastrzeżeń chociaż na 1-2 ce potrafi sie przydusić dziwnie.No i fakt nie wiem do końca jakiego kopa powinien mieć ten samochodzik ale chyba tragicznie nie jest:)Niech ktoś coś napisze czy to normalne:)Tak czy siak na dniach jadę do mechaniora i dam znać co jest/było nie tak.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 07:19 Re: Olej w chłodnicy:( Czy to uszczelka pod głowicą
|
|
|
roshal napisał/a: | Witam od paru dni jestem świeżym posiadaczem Misia 1.9TD, ale co mnie martwi to własnie olej w chłodnicy.Z tego co ja się orjentuję to może być uszczelka pod głowicą co wcale mnie w stan zachwytu nie wprowadza.I własnie proszę o podpowiedź czy mam rację a jak nie to co może być jeszcze przyczyną i czy to usterka którą trzeba niezwłocznie naprawić?
Pozdrawiam |
.......w najlepszym razie to uszczelka pod głowicą, może być też mikropęnięcie w samej głowicy lub w bloku.niestety, ale bardzo czesto w tych motorach F8Q olej w układzie chłodzenia dostaje się dzieki temu że turbina jest chłodzona płynem chłodniczym........rozważ tę kwestię..........pozdro Darek |
|
|
|
 |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 21:05 Re: Olej w chłodnicy:( Czy to uszczelka pod głowicą
|
|
|
.......w najlepszym razie to uszczelka pod głowicą, może być też mikropęnięcie w samej głowicy lub w bloku.niestety, ale bardzo czesto w tych motorach F8Q olej w układzie chłodzenia dostaje się dzieki temu że turbina jest chłodzona płynem chłodniczym........rozważ tę kwestię..........pozdro Darek[/quote]
Tez mam problem z olejem w chlodnicy!
A naprzyklad moze byc tak ze przy popsutej odmie przez wlot powietrze turbo wciagnie olej i dzieki temu znajdzie sie on w chlodnicy. TO JEST TYLKO CHIPOTEZA |
|
|
|
 |
jozef1957 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 20:08 Re: Olej w chłodnicy:( Czy to uszczelka pod głowicą
|
|
|
ARTURCARI98TD napisał/a: | .......w najlepszym razie to uszczelka pod głowicą, może być też mikropęnięcie w samej głowicy lub w bloku.niestety, ale bardzo czesto w tych motorach F8Q olej w układzie chłodzenia dostaje się dzieki temu że turbina jest chłodzona płynem chłodniczym........rozważ tę kwestię..........pozdro Darek |
Tez mam problem z olejem w chlodnicy!
A naprzyklad moze byc tak ze przy popsutej odmie przez wlot powietrze turbo wciagnie olej i dzieki temu znajdzie sie on w chlodnicy. TO JEST TYLKO CHIPOTEZA[/quote]ciekawe jak by odłączyć chłodzenie od turbiny.!!!! |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 20:36
|
|
|
Dobra. To z innej beczki. Wyczyść cały układ chłodniczy i nalej nowy płyn. Pojeździj trochę i będziesz wiedział czy masz przeciek. Może poprzedni właściciel zmieniał uszczelkę i mu zbiorniczka nie umyli... Słyszałem również o przypadku wymiany zbiorniczka na zaolejony... sami wiecie jaka był reakcja i zdziwienie, że to nie uszczelka lub głowica. |
|
|
|
 |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 20:45
|
|
|
Wiadomo ze oliwa zawsze na wierzch wyplywa i wszystko jest w zbiorniczku wyrownawczym i mam taki plan wyczyszczenia samego zbiorniczka bardzo latwo go mozna zdjac; |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 20:59
|
|
|
Co do HIPOTEZY o "Odmie" to raczej nie... Odpowietrzenie jest podłączone do układu dolotowego za filtrem a przed turbiną. Auto by Ci dymiło bo turbina wrzucała by olej do cylindrów... A co do turbiny to chłodzenie ma swój obieg a smarowanie swój. Sam nie wiem gdzie by mogła być przerwa... Proszę o poprawę jeśli się mylę |
|
|
|
 |
roshal [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2007, 08:42
|
|
|
Więc jakieś dwa tydzie temu wymyłem zbiorniczek ładnie benzynką aż się błyszczał:D Żadne mydełko ,proszek nie pomogły, tylko benzynka:)No i co się okazuje jak narazie zbiorniczek pusty tzn. bez oleju . Więc albo uszczelka była wymieniana i właśnie nikt nie umył zbiorniczka albo to było zassane z turbiny chociaż po ilości oleju jaki był to raczej mało prawdopodobne.Jutro rano wstawiam fure na wymianę rozrządu,filtrów i olei, no i zobaczymy co będzie się działo jeszcze w najbliższym miesiącu:)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|