Przesunięty przez: zbyszekm2 10-03-2008, 08:11 |
Stuki w podłodze przy zmianie biegów, Pajero DiD 2002 long |
Autor |
Wiadomość |
jarek-arch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 09:45 Stuki w podłodze przy zmianie biegów, Pajero DiD 2002 long
|
|
|
Witam, kupiłem 2 dni temu autko i jestem zaniepokojony bo przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła w podłodze (bardziej z tyłu) wydobywa sie chuk, tak jakby ktoś mnie z tylu w chak pierdyknął. Przypuszczam że to może być jakaś guma na wałku, ale tylko przypuszczam.
Huku nie ma jak delikatnie zmieniam biegi i znika gdy jeżdże 4x4.
Może ktoś już coś wie o takiej usterce ???
Może to nie usterka, tylko tak w tych autach jest ???
Jak macie jakieś wiadomości lub przypuszczenia o takowym przypadku Piszcie. |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2007, 10:02
|
|
|
sprawdź krzyżak wału lub łożysko wejściowe mostu...
- inna możliwość: poduszki pod skrzynią biegów
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 10:04
|
|
|
Stawialbym na uszkodzona poduszke silnika. Wydaje mi sie ze to bedzie ta tylna (czyli pomiedzy silnikiem a rama). Jak zmieniasz bieg i puszczasz sprzeglo, cala moc silnika idzie na uklad napedowy a skoro latwiej jest bojnac silnikem niz calym samochodem dlatego mozesz slyszec owy skuk. Proponuje sprawdzic to przy pomocy kogos znajomego (bo sam nie do konca mozesz zauwazyc).
Otworz maske i odpal samochod. Zaciagnij hamuler reczny. Wrzuc na 1-szy bieg i probuj ruszyc, a raczej popuszczac sprzeglo aby uzyskac sile silnika. Jesli silnik sie zacznie wychylac ku przodowi wiesz ze masz uszkodzona poduszke. Sprobuj dla pewnosci ze wstecznym i teraz moze sie pochylac do tylu. Jesli tak to masz uszkodzona przednia.
Zapytasz jak mocno moze sie wychylac. Generalnie zasada jest ze silnik powinien "siedziec" bardzo stabilnie wiec przesuniecie silnika o 2-3 cm moze juz powodowac tego typu stuki.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 20-10-2007, 13:16
|
|
|
Witam, najprawdopodobniej, to wina tuleji w wahaczach tylnego zawieszenia, jeśli są wytłuczone to jest taki efekt jak opisałeś, Tak samo będzie się działo jak będziesz dodawał gazu i puszczał, dodawał i puszczał. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jarek-arch [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 14:17
|
|
|
to mogą być te tuleje.
Dokładnie tak sie dzieje jak opisales. Jak dodaje gazu i puszczam też stuka ale mniej.
Ale zobaczymy, narazie zbiore wasze opinie koledzy zebym wiedzial gdzie szukać.
PS: Dzieki za tak szybkie odpowiedzi. |
|
|
|
 |
mashine [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2007, 23:14
|
|
|
ja mam ten sam problem w moim pajero. do tego dochodza jeszcze drgania i glosny dzwiek (buczenie) na niskich obrotach. myslicie ze to moga byc tuleje? a moze krzyzak? jak kosztowne jest naprawienie tego problemu? |
|
|
|
 |
seb [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2007, 20:24
|
|
|
To buczenie występuje przy niskich prędkościach czy raczej w przedziale 70-90 km/h. Ja mam co prawda automat, ale to "buczenie" mam od początku a samochód kupiłem nowy w salonie. Serwis nawet twierdził, że wymienili wał napędowy a nawet kierownik serwisu dał mi się przejechać innym egzemplarzem i było to samo. Jeżeli chodzi o stuki przy dodawaniu i ściąganiu nogi z gazu to też występują i dochodzą z tylnej części pojazdu. Przy przebiegu 200 tys. km wymieniłem całe zawieszenie (przód i tył) wszystko oryginały wraz z nowymi amortyzatorami (kayaba) i nic się nie zmieniło. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 25-11-2007, 08:12
|
|
|
Może też to być spowodowane luzem międzyzębnym w moście tylnym. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
seb [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 11:01
|
|
|
Mnie też od początku to się nie podoba. Jednak przyznam że jazda niemalże nowym egzemplarzem, w którym występował ten sam objaw spowodowała, że przeszedłem nad tym do porządku dziennego. Od tamtego czasu przejechałem samochodem ponad 100 tys. km. Jednak jak tylko będę miał okazję to pogadam z mechanikiem aby zwrócił to zbadał. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 25-11-2007, 15:57
|
|
|
W mim pajero nie ma takich objawów. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
robkon [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 11:39 Re: Stuki w podłodze przy zmianie biegów, Pajero DiD 2002 lo
|
|
|
jarek-arch napisał/a: | Witam, kupiłem 2 dni temu autko i jestem zaniepokojony bo przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła w podłodze (bardziej z tyłu) wydobywa sie chuk, tak jakby ktoś mnie z tylu w hak pierdyknął. Przypuszczam że to może być jakaś guma na wałku, ale tylko przypuszczam.
Huku nie ma jak delikatnie zmieniam biegi i znika gdy jeżdże 4x4.
Może ktoś już coś wie o takiej usterce ???
Może to nie usterka, tylko tak w tych autach jest ???
Jak macie jakieś wiadomości lub przypuszczenia o takowym przypadku Piszcie. |
Mam ten sam problem już ponad od roku jak kupiłem longasa. Wymieniłem już gumy na dolnych wachaczach i sinenbloki nad mostem,są to tuleje gumowo metalowe.Troche pomogło,ale nie do końca. W serwisie mówili,że takie stuki to normalka .Są one od wału
jak ma mały luz |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15-12-2007, 19:51
|
|
|
myślę że takie stuki pochodzą od przegubów wewnętrznych półosi napędowych,lub miejsc gdzie osadzone są w moście, na razie zastanawiam się czy to jest luz w obudowie mostu czy może luz poprzeczny maja koła koronowe w obudowie mechanizmu różnicowego co powoduje że cały przegub podskakuje |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-12-2007, 20:58
|
|
|
wojtekkkkk napisał/a: | myślę że takie stuki pochodzą od przegubów wewnętrznych półosi napędowych,l |
Wykluczone |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2007, 00:45
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | wojtekkkkk napisał/a: | myślę że takie stuki pochodzą od przegubów wewnętrznych półosi napędowych,l |
Wykluczone |
A gdybyś rozwinął wypowiedź to coś by się stało? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-12-2007, 07:34
|
|
|
wewnętrzne półosie praktycznie nie psują się.
Stuki najczęściej pochodzą z delikatnego luzu między zębnego ataku w moście.
To wada tego mostu, żeby go skasować trzeba rozebrać most i ustawić łożyska, o ile już nie jest za późno. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|