Czas przełączania z benzyna na gaz |
Autor |
Wiadomość |
szurek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2007, 15:56 Czas przełączania z benzyna na gaz
|
|
|
Witam Towarzyszy
mam instalkę jak w temacie i moje pytanie do posiadaczy Carismy i instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu:
ile czasu potrzebuje wasze auto aby przełączyć sie z benzyny na gaz..... u mnie wygląda to następująco:
1. odpalam samochód i zostawiam na luzie.. włączam radio, wycieram szyby...bla bla i po ok 4 min przełącza mi sie na gaz...i wtedy dopiero ruszam
2.odpalam i jadę ok 4-5 min zanim sie przełączy ale zdążę przejechać ok 3-4 km ( licząc przejścia dla pieszych-blisko szkół oraz skrzyżowania...)- prawie połowa drogi do pracy...
przełącza sie gdy wskazówka od temp. jest na ok 4 kropce na wskaźniku temp..... jak bym nie robił ( wer.1 lub 2.) zawsze przy tankowaniu gazu ( ok 13-14 l/100km) muszę zatankować benzynę bo na samo odpalanie idzie zupy za ok 50 zł./300 km - wydaje mi sie że to dużo...a wam? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-10-2007, 19:54
|
|
|
Obniżysz temperaturę przy której będzie się przełączać to będzie ci silnik szarpał na gazie i będziesz narzekał że gaz do kitu. Chodzi ci dobrze to po co chcesz to zepsuć? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
jaxan
Mitsumaniak

Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 256 Skąd: Rzeszów - Niechobrz
|
Wysłany: 23-10-2007, 22:05
|
|
|
Nie ma sensu katowac zimnego silnika gazem. Poczekaj cierpliwe az sam sie przełaczy w odpowiednim dla niego czasie. Będziesz mial zdrowszy silniczek
Ja równiez mam sekwencyjny wtrysk i przełącza mi sie po podobnym czasie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 23-10-2007, 22:21
|
|
|
Z tego co pisales wynika następująco:
lejesz za 50zl tylko po to zeby rozgrzac auto i robisz 300km.
pali Tobie 13 l gazu na 100km. Czyli na 300 km spali go 39 litrow x 2.2 lz =85zl
Podsumowanie:
85zl + 50zl = 135zl. za te pieniązki robisz 300km. Jeśli za nie wlalbys BP95 (4.4 lz/l) to mialbys 30 l. Wystarczajaca zeby zrobic 300km nawet carisma. Za taka "oszczednosc" szkoda silnika na gazie |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
szurek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2007, 09:36
|
|
|
mądry Polak po szkodzie
instalacji gazowej już nie oddam byłem wczoraj na regulacji.. i autem nie dało sie jechać na gazie... dzisiaj poprawka i strzał....( może dziwne ale sekwencja tez potrafi strzelić...co prawda nie jest to szkodliwe...ale coś jest nie tak..) :
gdy auto toczy sie i włączę 2 bieg dam gaz to silnik zachowuje sie tak jakby gubił zapłon poszarpuje a na 3 biegu to już w ogóle masakra - i trochę zamulony jest
Nie wiecie ile kosztują przewody NGK do Cari... kompletne razem z cekwkami?( 2 zwykłe +2 z fajkocewkami) |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 24-10-2007, 09:48
|
|
|
szurek napisał/a: | 2.odpalam i jadę |
tzn. jeszcze otwieram i zamykam brame. I to jest wg mni enajlepszy sposob, samochod zanim ruszy na dobre ma te 30s pracy, wez pod uwage, ze bedzie sie szybciej rozgrzewal jak bedzie jechal, a nie stal. W zimie najpierw skrobie szyby potem odpalam.
Odnosnie gazu to dla silnika najlepsze by bylo jakby odpalany samochod byl wlasnie na lpg, niestety do prawidlowego funkcjonowania sekwencji silnik musi byc juz rozgrzany, parownik powinien byc w stanie utrzymywac stale cisnienie gazu, itp.
Dziwi mnie tez czas rozgrzewania silnika, ja w cari i w galu nawet podczas najwiekszych mrozow (np. -20) maksymalnie przelacza mi sie po 1.5 km, tyle mam go granicy wawy, w lato potrafi od razu odpalic na lpg, temperature w zimie mam ustawiona na 30, pewnie ma tez znaczenie gdzie Ci magicy wlaczyli sie w obwod chlodzenia silnika.
Spalanie masz rzeczywiscie spore, moja 1.6 pali 10.30 lpg/100km, od 2 lat tylko miasto, juz po odliczeniu benzyny na rozruch i rozgrzanie, a benzyny wychodzi srednio 0.6 l na 100km.
[EDIT]
Zmien gazownika!
Sekwencje strzelaja jak najbardziej, tyle, ze sa to tzw. mikro strzaly, bo i mieszanka dokladniej podawana i w dolocie nie ma tyle gazu i nie ma co walnac. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-10-2007, 10:01
|
|
|
No to ci poregulowali ten gaz zaraz stracisz przepływomierz o ile już nie straciłeś i będziesz ostro w plecy. Mówiłem nie kombinuj. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 24-10-2007, 10:42
|
|
|
no dokladnie, dowiedz sie od nich jaka temperature przelaczania na gaz ci ustawili powinna byc ok 20 |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
szurek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2007, 12:40
|
|
|
ojj ludziki ludziki przecież nie napisałem, że mi obniżyli temp. przełączenia tylko regulował coś tam (najprawdopodobniej ustawiał nową mapę). Po montażu instalacji była ustawiona na 45 st. C. a dzisiaj pod sam koniec mojej wizyty nalegałem aby zmienił tą temp. i ustawił 40 st.(sam widziałem) twierdzi że jak sie mniej ustawi to mogą sie zatrzeć wtryski a "to nie podlega reklamacji bo BRC uznaje to za uszkodzenie mechaniczne" oraz to co mówił saphire że będzie szarpał.
Tak jak pisze krzysio1972, to był "mikrostrzal" i nic nie ma prawa sie uszkodzić. i do Ciebie pytanie jekiej fimy masz instalację, czy to też jest BRC?? Gdy przełącza Ci sie na gaz w jakiej pozycji jest wskazówka temp?? może mam uszkodzony termostat dlatego tak długo sie nagrzewa?? dzisiaj sprawdzę czy jest gorąca chłodnica oraz węże przy chłodnicy. |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 24-10-2007, 13:07
|
|
|
Ja mam w cari autronica al700 (podcisnieniowa) czujnik temperatury jest na parowniku i w galu vsi prins (sekwencja) czujnik temperatury w filtrze fazy lotnej. Termostat nie powinien miec nic do instalki o ile dobrze sie wcieli w uklad chlodzenia, sprawdz przewody dochodzace do parownika. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
szurek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2007, 14:15
|
|
|
ale termostat może mieć coś do szybkości nagrzewania sie silnika ( jeśli cały czas otwarty to silnik sie dłuuuugo nagrzewa a przez to później przełącza sie na gaz).
oto wklejam cytaty z opisu instalacji BRC:
"Reduktor
Reduktor Genius SEQUENT 24 Reduktor jest podobny do znanego wcześniej reduktora GPL GENIUS SEQUENT z tą różnicą, że jest wyposażony w nowy czujnik temperatury wody. Reduktor ten nie jest kompatybilny ze stosowanymi w poprzednich systemach
Czujnik temperatury wody silnika
Czujnik temperatury wody silnika jest zamontowany bezpośrednio w reduktorze GENIUS od strony komory wodnej. Czujnik jest typu oporowego, dwuprzewodowy, bazujący na termistorze NTC. Na pomiarze temperatury wody silnika opierają się strategia warunków przełączania na gaz. Czujnik ten różni się od poprzednich nową konstrukcją mechaniczną.
Czujnik ciśnienia i temperatury gazu
Czujnik ten jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Umieszczony w jednym korpusie. jest zespolony z przełącznikiem, zawiera czujnik ciśnienia P1 oraz czujnik temperatury gazu. Czujnik jest montowany bezpośrednio na listwie wtryskiwaczy. Dzięki temu pomiar ciśnienia i temperatury gazu jest dokładniejszy oraz pozwala na szybsze przeprowadzenie zmian dotyczących składu mieszanki paliwowej"
opis instalacji
dzisiaj cyknę zdjęcia jak jest zamontowana instalacja i wkleję tutaj to ocenicie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-10-2007, 17:39
|
|
|
Ja mam w Stagu ustawione na 27 st, bez róznicy w obrotach RPM, ale nie wlacza sie wczesniej niż po 10s od odpalenia na benzynie, Wczesniej miałem podobnie jak ty około 40st i było dość długo. teraz mam podobnie jak Krzysio. W lecie za 50zł benzynki przejechałem kilka tys km, czsami od razu odpalał i przełanczał sie na LPG.
Pozdro |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 24-10-2007, 19:31
|
|
|
Cytat: | Ja mam w Stagu ustawione na 27 st, |
w swoim mam chyba na ok 20, kolesie ktorzy montowali, mowili ze czesto jest tak ze np ustawione jest na 20st. a przelacza sie przy 17 bo termostat z auta zle podaje |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Piotr Góralski [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 12:08
|
|
|
Mam sequenta BRC. Ustawienie temperatury przełączania to 30 lub 35 stopni. Latem przełączanie następowało przy odbiciu wskazówki temperatury do ok. 1/4 pełnego zakresu wskaźnika temperatury. Teraz rano ( temp. ok 3 - 6 stopni ) wskazówka musi dojechać prawie do połowy, tj. swojego normalnego położenia w czasie jazdy. Ponieważ zmiana temperaturu przełączenia trwa moment (po podpięciu komputera), to możesz pozawracać głowę gazownikom i poeksperymentować, ale raczej lepiej nie schodzić poniżej 20 stopni. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10654 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-10-2007, 12:44
|
|
|
U mnie w galancie wskazowka lwdwo tylko co sie ruszy tzn jest jeszcze poza skala zaczyna dobijać i sie przeacza, wczesniej miałem tak samo ze 1/4 lub prawie połowa. Zarl benzyne i niepotrzebnie.
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|