Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czas przełączania z benzyna na gaz
Autor Wiadomość
szurek
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2007, 15:56   Czas przełączania z benzyna na gaz

Witam Towarzyszy :)

mam instalkę jak w temacie i moje pytanie do posiadaczy Carismy i instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu:
ile czasu potrzebuje wasze auto aby przełączyć sie z benzyny na gaz..... u mnie wygląda to następująco:

1. odpalam samochód i zostawiam na luzie.. włączam radio, wycieram szyby...bla bla i po ok 4 min przełącza mi sie na gaz...i wtedy dopiero ruszam

2.odpalam i jadę ok 4-5 min zanim sie przełączy ale zdążę przejechać ok 3-4 km ( licząc przejścia dla pieszych-blisko szkół oraz skrzyżowania...)- prawie połowa drogi do pracy...

przełącza sie gdy wskazówka od temp. jest na ok 4 kropce na wskaźniku temp..... jak bym nie robił ( wer.1 lub 2.) zawsze przy tankowaniu gazu ( ok 13-14 l/100km) muszę zatankować benzynę bo na samo odpalanie idzie zupy za ok 50 zł./300 km - wydaje mi sie że to dużo...a wam?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-10-2007, 19:54   

Obniżysz temperaturę przy której będzie się przełączać to będzie ci silnik szarpał na gazie i będziesz narzekał że gaz do kitu. Chodzi ci dobrze to po co chcesz to zepsuć? :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
Wysłany: 23-10-2007, 22:05   

Nie ma sensu katowac zimnego silnika gazem. Poczekaj cierpliwe az sam sie przełaczy w odpowiednim dla niego czasie. Będziesz mial zdrowszy silniczek :)
Ja równiez mam sekwencyjny wtrysk i przełącza mi sie po podobnym czasie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 23-10-2007, 22:21   

Z tego co pisales wynika następująco:

lejesz za 50zl tylko po to zeby rozgrzac auto i robisz 300km.

pali Tobie 13 l gazu na 100km. Czyli na 300 km spali go 39 litrow x 2.2 lz =85zl

Podsumowanie:

85zl + 50zl = 135zl. za te pieniązki robisz 300km. Jeśli za nie wlalbys BP95 (4.4 lz/l) to mialbys 30 l. Wystarczajaca zeby zrobic 300km nawet carisma. Za taka "oszczednosc" szkoda silnika na gazie
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
szurek
[Usunięty]

  Wysłany: 24-10-2007, 09:36   

mądry Polak po szkodzie :)
instalacji gazowej już nie oddam byłem wczoraj na regulacji.. i autem nie dało sie jechać na gazie... dzisiaj poprawka i strzał....( może dziwne ale sekwencja tez potrafi strzelić...co prawda nie jest to szkodliwe...ale coś jest nie tak..) :
gdy auto toczy sie i włączę 2 bieg dam gaz to silnik zachowuje sie tak jakby gubił zapłon poszarpuje a na 3 biegu to już w ogóle masakra - i trochę zamulony jest :(
Nie wiecie ile kosztują przewody NGK do Cari... kompletne razem z cekwkami?( 2 zwykłe +2 z fajkocewkami)
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 24-10-2007, 09:48   

szurek napisał/a:
2.odpalam i jadę


tzn. jeszcze otwieram i zamykam brame. I to jest wg mni enajlepszy sposob, samochod zanim ruszy na dobre ma te 30s pracy, wez pod uwage, ze bedzie sie szybciej rozgrzewal jak bedzie jechal, a nie stal. W zimie najpierw skrobie szyby potem odpalam.

Odnosnie gazu to dla silnika najlepsze by bylo jakby odpalany samochod byl wlasnie na lpg, niestety do prawidlowego funkcjonowania sekwencji silnik musi byc juz rozgrzany, parownik powinien byc w stanie utrzymywac stale cisnienie gazu, itp.

Dziwi mnie tez czas rozgrzewania silnika, ja w cari i w galu nawet podczas najwiekszych mrozow (np. -20) maksymalnie przelacza mi sie po 1.5 km, tyle mam go granicy wawy, w lato potrafi od razu odpalic na lpg, temperature w zimie mam ustawiona na 30, pewnie ma tez znaczenie gdzie Ci magicy wlaczyli sie w obwod chlodzenia silnika.

Spalanie masz rzeczywiscie spore, moja 1.6 pali 10.30 lpg/100km, od 2 lat tylko miasto, juz po odliczeniu benzyny na rozruch i rozgrzanie, a benzyny wychodzi srednio 0.6 l na 100km.

[EDIT]
Zmien gazownika!
Sekwencje strzelaja jak najbardziej, tyle, ze sa to tzw. mikro strzaly, bo i mieszanka dokladniej podawana i w dolocie nie ma tyle gazu i nie ma co walnac.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-10-2007, 10:01   

No to ci poregulowali ten gaz :twisted: zaraz stracisz przepływomierz o ile już nie straciłeś i będziesz ostro w plecy. Mówiłem nie kombinuj.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-10-2007, 10:42   

no dokladnie, dowiedz sie od nich jaka temperature przelaczania na gaz ci ustawili powinna byc ok 20
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szurek
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 12:40   

ojj ludziki ludziki :) przecież nie napisałem, że mi obniżyli temp. przełączenia tylko regulował coś tam (najprawdopodobniej ustawiał nową mapę). Po montażu instalacji była ustawiona na 45 st. C. a dzisiaj pod sam koniec mojej wizyty nalegałem aby zmienił tą temp. i ustawił 40 st.(sam widziałem) twierdzi że jak sie mniej ustawi to mogą sie zatrzeć wtryski a "to nie podlega reklamacji bo BRC uznaje to za uszkodzenie mechaniczne" oraz to co mówił saphire że będzie szarpał.
Tak jak pisze krzysio1972, to był "mikrostrzal" i nic nie ma prawa sie uszkodzić. i do Ciebie pytanie jekiej fimy masz instalację, czy to też jest BRC?? Gdy przełącza Ci sie na gaz w jakiej pozycji jest wskazówka temp?? może mam uszkodzony termostat dlatego tak długo sie nagrzewa?? dzisiaj sprawdzę czy jest gorąca chłodnica oraz węże przy chłodnicy.
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 24-10-2007, 13:07   

Ja mam w cari autronica al700 (podcisnieniowa) czujnik temperatury jest na parowniku i w galu vsi prins (sekwencja) czujnik temperatury w filtrze fazy lotnej. Termostat nie powinien miec nic do instalki o ile dobrze sie wcieli w uklad chlodzenia, sprawdz przewody dochodzace do parownika.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
szurek
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 14:15   

ale termostat może mieć coś do szybkości nagrzewania sie silnika ( jeśli cały czas otwarty to silnik sie dłuuuugo nagrzewa a przez to później przełącza sie na gaz).
oto wklejam cytaty z opisu instalacji BRC:

"Reduktor
Reduktor Genius SEQUENT 24 Reduktor jest podobny do znanego wcześniej reduktora GPL GENIUS SEQUENT z tą różnicą, że jest wyposażony w nowy czujnik temperatury wody. Reduktor ten nie jest kompatybilny ze stosowanymi w poprzednich systemach

Czujnik temperatury wody silnika
Czujnik temperatury wody silnika jest zamontowany bezpośrednio w reduktorze GENIUS od strony komory wodnej. Czujnik jest typu oporowego, dwuprzewodowy, bazujący na termistorze NTC. Na pomiarze temperatury wody silnika opierają się strategia warunków przełączania na gaz. Czujnik ten różni się od poprzednich nową konstrukcją mechaniczną.

Czujnik ciśnienia i temperatury gazu
Czujnik ten jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Umieszczony w jednym korpusie. jest zespolony z przełącznikiem, zawiera czujnik ciśnienia P1 oraz czujnik temperatury gazu. Czujnik jest montowany bezpośrednio na listwie wtryskiwaczy. Dzięki temu pomiar ciśnienia i temperatury gazu jest dokładniejszy oraz pozwala na szybsze przeprowadzenie zmian dotyczących składu mieszanki paliwowej"
opis instalacji

dzisiaj cyknę zdjęcia jak jest zamontowana instalacja i wkleję tutaj to ocenicie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-10-2007, 17:39   

Ja mam w Stagu ustawione na 27 st, bez róznicy w obrotach RPM, ale nie wlacza sie wczesniej niż po 10s od odpalenia na benzynie, Wczesniej miałem podobnie jak ty około 40st i było dość długo. teraz mam podobnie jak Krzysio. W lecie za 50zł benzynki przejechałem kilka tys km, czsami od razu odpalał i przełanczał sie na LPG.
Pozdro
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-10-2007, 19:31   

Cytat:
Ja mam w Stagu ustawione na 27 st,


w swoim mam chyba na ok 20, kolesie ktorzy montowali, mowili ze czesto jest tak ze np ustawione jest na 20st. a przelacza sie przy 17 bo termostat z auta zle podaje
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Piotr Góralski
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2007, 12:08   

Mam sequenta BRC. Ustawienie temperatury przełączania to 30 lub 35 stopni. Latem przełączanie następowało przy odbiciu wskazówki temperatury do ok. 1/4 pełnego zakresu wskaźnika temperatury. Teraz rano ( temp. ok 3 - 6 stopni ) wskazówka musi dojechać prawie do połowy, tj. swojego normalnego położenia w czasie jazdy. Ponieważ zmiana temperaturu przełączenia trwa moment (po podpięciu komputera), to możesz pozawracać głowę gazownikom i poeksperymentować, ale raczej lepiej nie schodzić poniżej 20 stopni.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-10-2007, 12:44   

U mnie w galancie wskazowka lwdwo tylko co sie ruszy tzn jest jeszcze poza skala zaczyna dobijać i sie przeacza, wczesniej miałem tak samo ze 1/4 lub prawie połowa. Zarl benzyne i niepotrzebnie.
Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.