Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] "Szarpanie przy ruszaniu" Galant 1996 1
Autor Wiadomość
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
  Wysłany: 24-10-2007, 12:16   [E52A 1.8] "Szarpanie przy ruszaniu" Galant 1996 1

Witam wszystkich i proszę o pomoc.

tydzień temu kupiłem Galanta rok 1996 1,8 16V 4G93 LPG, jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Samochód był rok temu sprowadzony z holandii z fabryczną sekfencyjną instalacją gazową. Przez ten rok auto praktycznie stało na placu, było tylko od czasu do czasu odpalane. I mam z nim następujący problem:

Na benzynie nie za bardzo da się jeżdzić, auto przy ruszniu bardzo szarpie (najgorzej od 1000 d0 3300 obr./min) póżniej jest toszkę lepiej, natomist jak dojdzie do ok 4 tyś obr. traci moc, dopiero jak zejdę poniżej tej granicy moc jak by trochę wracała ale cały czas szarpie. Opisałem sytuację jak sam jestem w aucie, natomiast gdy samochód jest dociążony (3 pasażerów) jest o wiele gorzej.

Na gazie od ok 1,3 tyś obr. do 2,5 tyś obr. także występuje to szarpanie (choć nie zawsze ale przeważnie) natomiast później wszystko jest ok i bez najmniejszego problemu ciągnie obroty do czerwonego pola (nie ważne czy jadę sam czy z kilkoma pasażerami), a gdy znowu obroty spadną do 1,5-2,2 tyś obr. dalej występuje to szarpanie dopuki nie przekroczę 2,5 tyś obr.

Tankowałem dobry gaz ze sprawdzonej stacji, natomiast paliwo jest to co było w baku, nie dolewałem świeżego.

Bardzo proszę Was o pomoc! :(
W czy tkwi problem?
Jak usunąć tę usterkę? :cry:

[ Dodano: 24-10-2007, 12:18 ]
Podobno pompa paliwa była wymieniana na nową
 
 
 
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24-10-2007, 18:27   

jesli na gazie i benzynie szarpie to pewnei wina ukladu zaplonowego .. sprawdz w jakim stanie sa swiece i przewody. jak samochod tyle stal to wlej swieza benzyne i zobacz czy cos to da ... jak nie to pozostaje jeszcze wymiana filtrow.
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 24-10-2007, 23:54   

a ja ci powiem ze masz pewnie 2 różne rzeczy zwalone, tak jak qss, napisal przewody itd oraz sprawdzilbym przepływomierz - identyczne objawy mialem przy rozwalnej przepływce. Najprościej jak to sprawdzic? Rozgrzej go , pozniej odłączprzewod od przepływki, powinno być znacznie lepiej, jezeli tak sie stanie - szukaj przepływki...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 01-11-2007, 17:18   

Auto zaprowadziłem do warsztatu, gdzie potwierdziły się Wasze przypuszczenia. :)
Wymieniłem olej, filtr oleju, świece, kable zapłonowe, filtr powietrza.
Teraz na gazie śmiga rewelacyjnie :mrgreen: Jak szwajcarski zegarek :wink:
Natomiast na benzynie jest tak jak było, nawet jeszcze gorzej. Tak szarpie że praktycznie wogóle nie da się jechać.
Ale po dokładnym przeglądzie sprawa się wyjaśniła:
Mechanik otworzył bak paliwa i okazało się że na dnie jest 1,5 cm mułu, piasku i innego syfu. Z tego wynika że samochód jeździł tylko na gazie. W momencie gdy przełączałem na benzynę to pompa paliwa po trochu zasysała cały ten syf co doprowadziło do ukszodzenia jej, zapchania przewodów paliwowych i oczywiście filtra :(
Jutro mechanik ma wymienić pompę paliwa, wyczyścić przewody, i bak. Być może będzie jeszcze potrzebne czyszczenie wtrysków :oops: ale to się okaże jak już będzie pompa.
Tym akcentem kończę tę wymowną wypowiedź :wink:
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc.
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 02-11-2007, 10:34   

Dobrze ze znalazles, ale glutów w baku to bym sie nie spodziewał, no tak nie wiesz jak wczesniej nim jeżdzono...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.