Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Puka w kole przy skręcie
Autor Wiadomość
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 24-10-2007, 16:11   Puka w kole przy skręcie

Zauważyłem ostatnio, że przy skręcie czy też jeździe w lewo często puka mi w kole. Pukanie jest mocno słyszalne podczas gdy ruszam. Gdy jadę i skręcam w lewo to rzadko słychać to pukanie chyba, że zakręt jest ostry. Czy ktoś ma pomysł co to może być i jakie byłyby ewentualne koszty usunięcia usterki? Mam pewne domysły ale nie chcę nic sugerować dlatego zdaję się na was drodzy forumowicze.
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-10-2007, 16:31   

spidernet napisał/a:
Czy ktoś ma pomysł co to może być

stawiam na drążek lub przegub
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
spidernet 
Forumowicz


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 287
Skąd: WLKP
Wysłany: 24-10-2007, 17:00   

akbi napisał/a:
spidernet napisał/a:
Czy ktoś ma pomysł co to może być

stawiam na drążek lub przegub


Przegub to raczej nie jest. Stukanie to trochę inaczej brzmi niż przeguby -tak mi się wydaje. Wychodzi na to, że przyczyną problemu jest drążek. Tylko jak moge to sprawdzić nie udając się do serwisu? Ktoś mi podsunął też informację, że przyczyną problemu mogą być też półośki...
 
 
 
bart
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 17:25   

jakby to był przegub to przy maksymalnym skreceniu kol - odpowiednio w lewo lub prawo - i ruszeniu z piskiem byloby slychac pukanie - przynajmniej tyle uslyszalem od mechanika - mi tez cos zaczelo pukac wczoraj... :)

pozdro
 
 
M4mooT
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2007, 17:53   

moze poprostu kolo obciera o nadkole czy blotnik, nie jestem specem od nazw ale widzialem u siebie jak zdjalem prawe kolo ze mam obtarty blotnik od srodka. przy max skreceniu kol da sie troche odczuc ale tak sie tlyko zakreca na parkingach i przy wykrecaniu wiec nie jest ot az tak wielki problem.

w sumie jak sie dluzej zastanowie to cos mi stuka tez w prawym kole :P ale tylko podczas jazdy po wertepach, moze lacznik stabilizatora(tak mi kumpel mowil) albo cos z wahaczami mam.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-10-2007, 21:11   

spidernet napisał/a:
Wychodzi na to, że przyczyną problemu jest drążek. Tylko jak moge to sprawdzić nie udając się do serwisu?

Podnies samochod i zdejmij kolo.
Nastepnie jedna reka chwyc tarcze hamulcowoa, a druga reka drazek i sprobuj samodzielnie szybkimi ruchami skrecac kolem, raz w prawo raz w lewo obserwujac przy tym drazek. Jesli bedziesz mial na nim luzy to powinienes to zauwazyc.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 25-10-2007, 00:03   

Stukanie to przegub, półośka nie bedzie tak stukać. Sprawdzic osłone przegubu, jezeli jest przerwana to 100% pewności ze przegub-zgubił smar i teraz terkocze. Stukanie przegubu zczyna sie wlasnie od delikatnego pukania przy skrecie i pozniej wraz z zużyciem klekocze coraz głośniej. W cifie przerabialem taki patent, ze kiedy zaczął lekko stukać przegub od razu zdjąłem osłonę i powciskałem smar (srzeykawką), tak żeby doszło dokładnie we wszystkie miejsca przegubu. Przegub tak przelatał z 30 tys, a pozniej mi cifa ukradli, tak ze nie wiem co bylo dalej....
Oczwiscie mozna wymienic na nowe...od razu 2
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.