Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana silnika - na co zwrucic uwage
Autor Wiadomość
aligator
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 17:39   wymiana silnika - na co zwrucic uwage

Witam
W najbliższych dniach bede oddawał Sigme do wymiany silnika, czy jest cośna co musze zwrucic uwage, czy trzeba cos programowac, ustawiac itp... ???
Sigma z 93r, 3.0 12v

Zgóry dzieki i pozdrawiam
aligator
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-08-2007, 19:57   

Ja przez to przechodziłem przy okazji wymiany skrzyni - z tego co wiem to nic nie musieli programować specjalnie - trzeba będzie tylko dostroić wolne obroty żeby nie wariował ale to robisz zawsze. Ważne jest pytanie JAKI silnik będziesz wsadzał tzn. czy z tej samej serii - nie wiem jak jest z 12V ale w 24V były 2 - do 1992 - bez czujnika położenia wałków rozrzadu (jak źle mowie to prosze mnie poprawić) i bez EGR i druga seria od 1993 z w/w badziewiami.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
aligator
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 19:26   

dzięki, dobze wiedzieć, silnik juz mam, jutro zaczynaja robić, zobaczymy

pozdrawiam
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2007, 08:11   

Za ile kupiłeś silnik ?
 
 
aligator
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2007, 21:46   

za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba

pozdr
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 08:17   

Czemu tak sądzisz, coś z nim nie tak, czemu nie remontowałeś starego ??
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-09-2007, 20:52   

aligator napisał/a:
za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba

pozdr


A ja bym się cieszył jakby mi ktoś kupił moje 24V z szarej sigmy za tyle ale nie było chętnych :/
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 21:43   

lukasz12 napisał/a:
aligator napisał/a:
za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba

pozdr


A ja bym się cieszył jakby mi ktoś kupił moje 24V z szarej sigmy za tyle ale nie było chętnych :/

I za ile poszedł ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-09-2007, 04:29   

Herdi napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
aligator napisał/a:
za 1500 b , ale nie byl tyle wart chyba

pozdr


A ja bym się cieszył jakby mi ktoś kupił moje 24V z szarej sigmy za tyle ale nie było chętnych :/

I za ile poszedł ?


moj nie poszedł mam go nadal :( - jak ktoś chetny to oddam za rozsądną kase - silnik w niezłym stanie - 182 000 km - palił bardzo dobrze - i co ważne nie stukały regulatory luzu zaworowego - sam bym założył do siebie ale mam w swoim nowsza wersje i byłoby za dużo rzeźbienia w elektronice czego wole nie robić
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Umberto
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 10:45   

Czym różni się 24V z 92r. a 24V z 96r. jeśli chodziłoby np. o wymianę motoru?? Proszę o podpowiedzi.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-10-2007, 19:11   

inne ecu bo po 92 (od 93) miały czujnik położenia wałków rozrządu, egr, gdzieś na forum było bo sam miałem podobny dylemat czy wsadzić silnik 92 do auta 95
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Umberto
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 19:18   

lukasz - Twoim zdaniem dobrze jest zamontowqac silnik z 92r do auta z 96r???
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-10-2007, 12:27   

imo nie jesli masz jakis wybor tzn ze masz pod reka silnik 95 lub chociazby od 93, silnik 92 da sie wsadzić do auta z 96 ale wymaga to trochę rzeźbienia w kablach bo silniki 91-92 miały inne ecu. moim zdaniem - jeśli nie masz innego silnika to możesz spróbowac ale dużo lepiej (pewniej, taniej, mniej problemowo) jest szukanie silnika od 93 a najlepiej od połowy 94 (bo od wtedy do konca produkcji już nie robili zmian w silniku)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 22-10-2007, 12:48   

umberto ja jak bym wymieniał motorek w swojej małej - mam nadzieję że to na razie nie nastąpi, to szukał bym od 3000Gt tego doładowanego-frajda duża z jazdy byłaby a koszt troszkę większy i wart tego . no jeżeli zamierzasz trzymać autko dłużej.pozdro
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-10-2007, 19:23   

zbyszek05 napisał/a:
umberto ja jak bym wymieniał motorek w swojej małej - mam nadzieję że to na razie nie nastąpi, to szukał bym od 3000Gt tego doładowanego-frajda duża z jazdy byłaby a koszt troszkę większy i wart tego . no jeżeli zamierzasz trzymać autko dłużej.pozdro


To nie jest takie proste! Jeśli polegałoby to na prostej przekładce to sam bym sobie włożył wersje turbo, sęk w tym że turbo ma inny sterownik, dodatkowo jeśli masz automat to komputer skrzyni wysyła sygnały do ecu przed zmianą biegów żeby na chwilke ując gazu aby zmiana przebiegała płynniej, zmiana z wersji normalnej na tt to nie jest taka prosta operacja, na to trzeba kase i duzo czasu + wiedzy i troche szczęscia
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.