Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] Jak wymienić olej w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Wilcza31
[Usunięty]

  Wysłany: 29-10-2007, 11:37   [E57A 2.0D] Jak wymienić olej w skrzyni biegów

Witam wszystkich.
Mam krótkie pytanko w jaki sposób wymienić olej w skrzyni biegów.Mam mały problem ze skrzynią ponieważ przy zmianie biegu z 3 na 2 słychać zgrzytnięcie najprawdopodobniej synchronizator, ale jeszcze sprawdzę co się stanie gdy wymienię olej.Auto ma przejechane 200 tyś chyba (wskazanie licznika)i najprawdopodobniej nigdy nikt nie wymieniał oleju.Sprzęgło zostało już wymienione oczywiście kompletne.
Pozdrawiam
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-10-2007, 13:26   

Wilcza31 napisał/a:
Mam krótkie pytanko w jaki sposób wymienić olej w skrzyni biegów

Na boku skrzyni są dwie śruby jedna spustowa na samym dole a druga wlewowa wyżej jakieś 10 cm.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10700
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-10-2007, 19:16   

Nalewasz oleju az zacznie sie wylewać śruba tzn otworkiem wlewowym. Powinno być na równo.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
konradr
[Usunięty]

  Wysłany: 29-10-2007, 19:50   

A ja mam właśnie taki problem,że zapiekła mi się śruba wlewowa....i to solidnie.Utleniło się w koło aluminium i nie wiem co zrobić. Mechanik naspawał na śrubkę nakrętkę i próbował odkręcić ale odleciała przy siłowaniu sie a śruba nic:(

Można naspawać porządniej i jeszcze raz próbować ale boję się,że pęknie obudowa
Ktoś ma jakieś pomysły albo jakiś środek chemiczny silniejszy niż wd 40 czy coca cola??
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 29-10-2007, 20:23   

Szczerze mówiąc, to spotykam się z czymś podobnym bardzo często i zawsze ostatecznym rozwiązaniem jest palnik lub migomat. W zasadzie nie wiem jaki tam masz do tego dostęp, bo u mnie wymiana oleju w skrzyni jest dopiero w planie więc nie wiem jeszcze jak to tam wygląda, ale nie zdarzyło mi się jak dotąd, aby któryś z tych środków zawiódł. Przyspawanie nakrętki to dobry pomysł i powinien być skuteczny, o ile się ją naprawdę konkretnie przyspawa a odkręcając nie ciągnie się na hama ale z wyczuciem szarpie energicznymi krutkimi ruchami. Przed przystąpieniem do odkręcania powinienieś jeszcze spróbować obstukać delikatnie tą śrubę młotkiem z każdej możliwej strony, a najpiej by było robić i jednocześnie próbować odkręcać o ile istnieje taka możliwość. Ja w zasadzie nie używam nigdy żadnych WD40 itp i nie znam nic mocniejszczego zarazem. Te środki są dobre, ale przy odkręcaniu przyrdzewiałych małych śrubek...
_________________
Gdybyśmy sami nie mieli wad, nie sprawiałoby nam takiej przyjemności stwierdzać je u innych.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2007, 20:27   

konradr, sprobuj nalac przez inny otwor w obudowie skrzyni - np. przez wlacznik swiatla biegu wstecznego
wada jest taka, ze nie masz dokladnej kontroli czy poziom jest prawidlowy, ale wtedy mozesz nalac dokladnie tyle, ile napisano w manualu (czyli 1.8 litra) i modlic sie, by bylo OK
 
 
Wilcza31
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2007, 08:34   

Witam.
Wielkie dzięki za dobre rady czekam tylko do soboty i zaczynamy zabawę.
pozdrawiam
 
 
MANIEK
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 22:04   

jaki jest zalecany olej
 
 
pawww1
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2007, 19:25   

olej półsyntetyczny 75w90 gl-4 2-2,2l, producent bliżej nie określony...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.