| 
		[C62A] Problem z ECU i aparatem zapłonowym | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 07-12-2008, 19:29   [C62A] Problem z ECU i aparatem zapłonowym
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Zwracam sie z prośbą o pomoc.Jestem posiadaczem Mitshubishi lancer GLXi 1992r. silnik 4G15c62. komputer w moim Lancerze to MD153010 aparat zapłanowy to T6T57171 z modułem J955. W samochodzie zniknęła iskra zapłonowa.Po diagnozie moich mechaników wynika że należy wymienić moduł zapłonu co uczyniłem. Kupiłem na Allegro używany po wymianie problem powrócił ten sam. Mam prośbe czy jesteś w stanie sprawdzić wyżej wymienione części(komputer i moduł) a wrazie konieczności je naprawić oczywiście za odpłatnością. Proszę o odpowiedź. 
 
POzdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez tomusn 10-12-2008, 00:01, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2008, 19:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wymien kondensatory w komputerze - opis na mojej WWW
 
moze pomoc, na pewno nie zaszkodzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2008, 20:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kondensatory zostały wymienione.Problem został ten sam...  Dlatego szukam kogos kto by sprawdził komputer i moduł 
 
 
[ Dodano: 09-12-2008, 19:17 ]
 
Czy nikt nie pomoże? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 josie  		  
		 
         Mitsumaniak majsterklepka
  
  
                  Auto: Omega B 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2008, 19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy lampka check engine się normalnie zapala i gaśnie po chwili?
 
Czy po dłuższym kręceniu rozrusznikiem check engine się zapala? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2008, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Lampka check engine normalnie sie zapala i gaśnie po chwili, kręcąc rozrusznikiem lampka nie zapala się. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2008, 21:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to rzeczywiscie mogla pasc cewka - Josie wymienial na zewnetrzna z Poloneza i to auto jezdzi do dzis
 
zapytaj go, moze powtorzy jak to zrobic - na pewno cena cewki Poldka jest smieszna w porownaniu z oryginalna | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2008, 21:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak sprawdzic cewkę? cewka jest w srodku aparatu zapłonowego ma 3 wyjscia jedno wyjscie jest połoczone z modułem zapłonowym a 2 wychodzą na zewnątrz? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 josie  		  
		 
         Mitsumaniak majsterklepka
  
  
                  Auto: Omega B 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2008, 23:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  Josie wymienial na zewnetrzna z Poloneza i to auto jezdzi do dzis 
 
zapytaj go, moze powtorzy jak to zrobic | 	  
 
 
Wymieniałem na polonezowską, ale w silniku 8V cewka oryginalnie jest na zewnątrz przykręcona do kolektora ssącego i podłączenie polegało na przedłużeniu 2 kabelków    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Deo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2008, 23:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | cewkę zmierz (jak się nie mylę i o ile pamiętam to 2 zew. piny) omomierzem powinna mieć jak najmniejszy opór. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-12-2008, 16:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przepraszam-nie odpisywałem i nieuczestniczyłem,bo byłem w delegacji .          A dalej mam problem z moim mitsubishi.
 
Cewke sprawdził mi elektryk, prawdopodobnie jest sprawna tak,jak to stwierdził.
 
Gdzie dalej szukać.Jakie powinny być wartości napięć na końcówkach dojść do aparatu zapłonowego ? (aparat T6 T57171 moduł J955) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Deo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-12-2008, 13:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               krzynek1312,  zaraz wracam do pracy i sprawdzę w auto dacie jakie powinny być wartości to Ci podam    
 
 
[ Dodano: 27-12-2008, 16:45 ]
 
do silnika 4G15 i modułu T6 T57171
 
punkt zapłonu to jest 5 st+/- 2st przy 800obr/min
 
wolne obroty 800+/- 100
 
rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,9 -1,2
 
rezystancja uzwojenia wtórnego 20000-29000
 
kolejność zapłonu 1-3-4-2
 
 
Dane z AUtODATA
 
 
p.s. do innych modeli mogę podać różne dane diagnostyczne    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-12-2008, 15:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Chodzi mi o wartosci napiec na poszczególnych przewodach dochodzocych do aparatu zapłonowego (aparat ma 2 kostki, jedna z 6 pinami a druga z 2.Jakie powiny być njapiecia na poszczególnych kablach) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojmi1  		  
		 
         Mitsumaniak lancer kombi i gal
  
  
                  Auto: lancer combi g37 i c12 galE32 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-12-2008, 14:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | aparacik do wymiany - inaczej zaczniesz się bawić w "prace doktorską" a układ jest prosty pawerTranzystor, cewka , aparat | 
             
						
				_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzynek1312  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: lancer glxi 1992 
                  Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Kraśnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-12-2008, 20:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Gdzie kupić lub naprawić aparat? Na allegro już raz zakupiłem i jak nie  palił tak nie pali . Dalej nie wiem czy to wina innej rzeczy,czy też bubel kupiłem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojmi1  		  
		 
         Mitsumaniak lancer kombi i gal
  
  
                  Auto: lancer combi g37 i c12 galE32 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-12-2008, 15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | męcz japaneze ja kupowałem z firmy exait ze Szczecina | 
             
						
				_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |