Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Nie odpala po wymianie paska rozrządu.
Autor Wiadomość
Marek_L
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 17:24   [C51A 1.3] Nie odpala po wymianie paska rozrządu.

Witam.
Na wstępie podziękowania dla Krzyzaka za manual wymiany paska.
Korzystałem z opcji "szukaj" ale nie wszystko mi się wyjaśniło.

Jadąc ok. 80 km/h strzelił pasek rozrządu. Zauważalne zniszczenia to: porwany pasek i ułamana dźwigienka 3 zaworu wydechowego. Uszkodzenia zostały usunięte, mimo to misiek nie pali. Czy mogło coś jeszcze poniszczyć się w czasie kolizji?
Zawory sprawdzałem kręcąc wałkiem rozrządu: chodzą wszystkie (więc chyba żaden się nie wygiął), kompresję też chyba ma ok. Wał korbowy bez paska obraca się bez większego wysiłku.

1. Czy ukruszony zawór nie pozwolić na odpalenie?
2. Czy przestawiony zapłon (np. przy poprzedniej wymianie rozrządu) ma wpływ na odpalanie? Na kółku wałka rozrządu jest "lewy" znak, ja ustawiłem po fabrycznych znakach.

Wielkie dzęki za pomoc
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-11-2007, 17:30   

Pomierz luzy zaworów - będzie wiadomo czy się wszystkie domykają.
No i kompresja też dużo powie - zmierz.
Jak na moje oko troche mało zniszczeń jak na pęknięty pasek niestety.
Przestawiony zapłon ma jak najbardziej wpływ na odpalanie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24363
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-11-2007, 17:34   

lewy znak moze pochodzic albo od tego, ze ktos wymieniajac kiedys rozrzad nie patrzyl na znaki, tylko w danej pozycji (jakiej sie silnik zatrzymal) zaznaczyl sobie cos mazakiem itp. na wszelki wypadek a potem wymienil pasek
druga mozliwosc, to kolo zebate rozrzadu z innego auta - wiec ustawienie na znaki moglo spowodowac rozregulowanie pracy zaworow (np. otwieraja sie, gdy cylinder jest w fazie sprezania) - nie ma kompresji, silnik nie odpali
 
 
Marek_L
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 17:42   

Dzięki za informacje.
Sprawdzałem luz na dźwigienkach i niektóre trochę latają (silnik wcześniej nie klekotał). Już czuję że trzeba ściągać głowicę:cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.