sruby w felgach |
Autor |
Wiadomość |
margan1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 20:45 sruby w felgach
|
|
|
Witam wczoraj zakupilem nowe felgi aluminiowe dostalem takze nakretki do nich przykrecilem i po 5km jazdy zaczely bic strasznie okazalo sie ze wszystkie nakretki sie poluzowaly to je jeszcze bardziej docisnolem ale boje sie skakac na kluczu zeby srub niepourywac i ponownie sie poluzowaly macie jakas rade? bo warsztat z felgami zostawiam na koniec poniewaz jestem poza granicami kraju Pozdrawiam |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 15-11-2007, 06:05
|
|
|
sprawdż pierścień cenrtujący piastę felgi ,jeśli są luzy są do kupienia .ważny jest także stożek na nakretkach i feldze ,powinny się przylegać na powierzchni całej .no ........chyba że są nie wyważone koła z oponami i mocno się tłuką .myslę że to ci pomoże w problemie. |
|
|
|
 |
margan1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 06:35
|
|
|
Dzieki sprawdze Pozdrawiam |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 16-11-2007, 00:39
|
|
|
skakać po kluczu to nie najlepszy pomysł ale dobrze jest przejechać paręset metrów i dociągnąć jeszcze raz nakrętki. Szpilek zasadniczo nie urwiesz a nawet jak dokręcisz stożkowymi nakrętkami felgi z gniazdami kulistymi to też się nie odkręci. Musiałeś za słabo dociągnąć.
Pierścienie centrujące to też niepotrzebny wydatek przy pięciu śrubach na koło centrowanie jest wystarczające zresztą jakby nie było to na pierwszych 10 metrach jazdy byś zauważył bicie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
margan1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2007, 06:22
|
|
|
juz po problemie. dokrecalem co 5 kilometrow az wkoncu sie dokrecily i narazie trzymaja. bede je kntrolowal co pare klockow jeszcze ale chyba jest ok Dzieki wielkie Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jeta1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-12-2007, 18:44
|
|
|
HouseM napisał/a: | skakać po kluczu to nie najlepszy pomysł ale dobrze jest przejechać paręset metrów i dociągnąć jeszcze raz nakrętki. Szpilek zasadniczo nie urwiesz a nawet jak dokręcisz stożkowymi nakrętkami felgi z gniazdami kulistymi to też się nie odkręci. Musiałeś za słabo dociągnąć.
Pierścienie centrujące to też niepotrzebny wydatek przy pięciu śrubach na koło centrowanie jest wystarczające zresztą jakby nie było to na pierwszych 10 metrach jazdy byś zauważył bicie. |
Nigdy nie należy skakać po kluczu ! Należy dokręcic każdą śrubę lub nakrętkę z tą samą siłą stosując metodę na krzyż. Felga nieważne jakiego producenta musi być wyposarzona w tzw ring centrujący do piasty koła, a już tylko Mac Giver zamienia śruby lub nakrętki,sferyczne na asymetryczne i mówi że tak może być du..pa. Zawsze śruba sferyczna do otworu sferycznego a asymetryczna do asemytrycznego chodzi o powierznię docisku. Nie jestem profesorem w tej materi ale nie można pisać, że nakrętkami o profilu stożkowym jakoś dokręcisz felgę z otworem kulistym. Przepraszam ale nie pomogłeś tylko mogłeś chłopaka narazić na niebezpieczeństwo.Podobnie ma się sprawa z żle dobranym ringiem centrującym, ale to już wszyscy chyba wiedzą. |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 02-01-2008, 21:22
|
|
|
jeta1 czytaj jeszcze raz ale tym razem ze zrozumieniem.!! |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
|