Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wolne obroty w 1.9TD
Autor Wiadomość
Joker82
[Usunięty]

  Wysłany: 18-11-2007, 11:39   wolne obroty w 1.9TD

Witam. Czytałem gdzieś na jakimś poście, że po odłączeniu akumulatora ( to było chyba w gdi) trzeba autko nauczyć wolnych obrotów. Moje pytanie brzmi: czy w silnikach F8QT 1.9TD też trzeba uczyć autko wolnych obrotów po odłączeniu akumulatora??
Coś mi więcej bierze paliwka i nie wiem czy to nie czasami ten problem.
Pozdrawiam.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-11-2007, 13:42   

Joker82, w tym dieslu nie trzeba uczyć obrotów. A zwiększone spalanie to może być wina timming control czyli czujnik początku wtrysku bądz kąta wtrysku bo różnie to nazywają lub po prostu zima ale to raczej nie zauważalne by było. A skoro pytasz o wolne obroty to co masz problem z nimi? Może ssanie Ci nie działa?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Joker82
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 15:32   

Nie mam problemów z wolnymi obrotami. Wcześniej miałem przykre zdarzenie z kołem pasowym na wale korbowym ( to od napędu paska klinowego) czego skutkiem było przestawienie rozrządu o jeden ząbek. Na takim przestawionym rozrządzie zrobiłem jakieś 1500 km, i teraz nie wiem czy po zmianie i ustawieniu rozrządu trzeba by było odpiąć mu aku i po podpięciu uczyć, czy po prostu coś się stało przez to moje jeźdżenie. Dodam, że autko teraz jeździ ok nie odczuwam jakiegoś spadku mocy, nie kopci jakoś podejrzanie (na zimnym silniku idzie z rury lekki biały dymek, ale jak się rozgrzeje to wszystko ok) tylko właśnie spalanie podniosło mi się o jakieś 0.7-1.2 litra.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-11-2007, 15:41   

Dymek zaraz po rozruchu u mnie też jest. To jest diesel musi troche dymić. :) Może zaciął Ci się ten zaworek właśnie i dostaje więcej paliwka. W cyklu miejskim więcej pali czy po całości? Pojezdzij trochę i porównaj spalanie może to tylko złudzenie?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Joker82
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 16:07   

Przed awarią rozrządu palił od 5.6 do 6.5 teraz spalanie wzrosło jak napisałem w poście wyżej. Można jakoś ten zaworek sprawdzić czy się zaciął, czy działa poprawnie. pali mi w sumie po całości więcej, ponieważ nie zmieniłem trybu użytkowania auta. W ostateczności po prostu oleję sprawę i będę jeździł tak dalej, bo w sumie teraz zaczęły się mroziki, i jak na razie nie gonię rano po sąsiadach żeby mi pomogli odpalić.


Tak przy okazji, jak odpalasz swojego na mrozie, to też na początku Ci szarpie silnikiem??
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-11-2007, 16:44   

Tak troche szarpnie jakby nie odpalał na wszystkie cylindry naraz ale to tak bardzo krótko może ze 2 sekundy max. Musze sprawdzić sobie świece może któraś nie grzeje ale póki co nie chce mi sie i nie mam kiedy. Pewnie jak mrozy będą ostrzejsze to mnie zmobilizuje :) A ten czujnik można sprawdzić ściągając z niego ten gumowy wężyk i sprawdzając czy otwiera i zamyka się ale dokładnie nie wiem. Ja się mieszczę po mieście w 7 litrach a jak masz 7,5 to jeszcze nie tragedia. Jak wszystko chodzi bez zarzutu to bym nie kombinował oczywiście zrobisz jak uważasz mną się nie sugeruj.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.