Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Katalizator, strumienica czy rurka?
Autor Wiadomość
sloma 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2010, 13:58   [Cari 1.8 GDI] Katalizator, strumienica czy rurka?

Witam!
Jako, że byłem na diagnostyce silnika z powodu złej analizy spalin dowiedziałem się, że w silniku nie ma błędów (sonda lambda sprawna) tylko padł katalizator. Jako, że koszt zakupu nowego lub zamiennika jest duży zastanawiam się nad "wydłubaniem" katalizatora i wspawaniem rurki do środka lub wymianą na strumienice. Moja carisma jest przed liftem więc ma jedną sondę lambda przed katalizatorem. Moje pytanie brzmi czy poprawi to analizę spalin, spowoduje spadek lub wzrost mocy/spalania i jak z żywotnością silnika po takich zmianach? Czy komputer nie zgłupieje po takim zabiegu?
Dziękuje z góry i pozdrawiam
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2010, 15:52   

Strumienica czy też kawałek rurki nie wpłynie na poprawe analizy spalin, może wpłynąć pozytywnie albo negatywnie na silnik (zwiększenie bądź zmniejszenie oporów wydechowych ma znaczenie), moze być odczuwalny wzrost mocy zwłaszcza w wyższej partii obrotow, jednakże zmiany nie powinny wplynąc diametralnie na dłuższy okres użytkowania, znaczy że silnik racjonalnie uzytkowany powinien spokojnie śmigać przez pare lat, komputer nie powinien zgłupieć po tym zabiegu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sloma 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-04-2010, 20:11   

A czy brudny, zniszczony katalizator może być powodem złej analizy spalin?? Pytam ponieważ facet który diagnozował silnik powiedział, że sonda lambda, przepustnica itp nie wykazują na komputerze żadnych błędów. Komputer natomiast pokazał, że mieszanka jest troszkę za bardzo "bogata". Czy to może być spowodowane tym nieszczęsnym katalizatorem? Porównując wyniki z innymi użytkownikami stwierdzam, że moja Carisma troszkę za dużo pali i czy to może być też przez to spowodowane?
Dziękuje i pozdrawiam
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-04-2010, 20:16   

Jeżeli katalizator jest przytkany, to napewno ma to wpływ na prace silnika i może to być związane ze zwiekszonym spalaniem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-04-2010, 23:00   

Od mieszanki odpowiedzialna jest też sonda*, może ona coś nie do końca prawidłowo działa?


*Poprawcie mnie jak się myle
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-04-2010, 10:51   

Masz jedną lambdę przed katem. Skoro działa dobrze to wymień ten zużyty kat jeśli lambda jest do kitu to wymień lambdę. Po wszystkim sprawdź ponownie spaliny.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.