lantra '92 zaniżanie obrotów podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Druid [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 19:39 lantra '92 zaniżanie obrotów podczas jazdy
|
|
|
Cześć,
moze ktoś bedzie sie orientował co jest nie tak.
Hyundai Lantra fabrycznie ma to do siebie ze podczas jazdy na "luzie" podbija lekko obroty, jednak jakiś czas temu po odłączeniu akumulatora zamiast podbijać to zaniża, tak że na zimnym silniku auto gaśnie.
Wymieniłem w ECU kondesatory, oraz sprawdzony zaostało całe "serwo" od przepustnicy. Wcześniej przed odłączeniem akusa zdarzało się że obroty falowały, teraz to zniknęło a pojawił się powyższy problem.
Skończyły mi się pomysły co może być nie tak (przypuszczam ze coś jeszcze siedzi w ECU) może ktoś z Was miał styczność z podobnym problemem.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-10-2007, 09:24
|
|
|
Przy przepustnicy powinien znajdować się czujnik zamknietej przepustnicy, tzw. IPS; który mówi ECU o tym że zdjąłeś nogę z gazu i że powinien zająć się utrzymywaniem obrotów biegu jałowego. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Druid [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2007, 12:11
|
|
|
e-gen napisał/a: | Przy przepustnicy powinien znajdować się czujnik zamknietej przepustnicy, tzw. IPS; który mówi ECU o tym że zdjąłeś nogę z gazu i że powinien zająć się utrzymywaniem obrotów biegu jałowego. |
sprawdzałem go, działa prawidłowo. Sek w tym ze cuda zaczęły się dziać po podpięciu akumulatora. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-10-2007, 13:27
|
|
|
(...) to dziwne ponieważ ECU w tych autach mają funkcjonalność samoadaptacji, także po paru km komp powinien się "nauczyć" utrzymywać obroty;
być może kondensatory złapały zimny lut |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Druid [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2007, 18:39
|
|
|
e-gen napisał/a: | (...) to dziwne ponieważ ECU w tych autach mają funkcjonalność samoadaptacji, także po paru km komp powinien się "nauczyć" utrzymywać obroty;
być może kondensatory złapały zimny lut |
sprawdzałem po zlutowaniu, wszystkie były ok. Pytanie czy w ecu mogło coś innego nawalic, i co? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2007, 19:27
|
|
|
zostaw go na wolnych obrotach na 10 minut (gdy byl odlaczny akumulator) i bedzie OK
(oczywiscie na rozgrzanym silniku) |
|
|
|
 |
Druid [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2007, 22:55
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zostaw go na wolnych obrotach na 10 minut (gdy byl odlaczny akumulator) i bedzie OK
(oczywiscie na rozgrzanym silniku) |
ten patent tez nie dziala. No nic chyba jeszcze raz wyciągne ecu i posprawdzam wszystko od początku.
Ale dzieki za zainteresowanie tematem i sugestie.
. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-10-2007, 10:23
|
|
|
Przeprowadź kompletną (od A do Z) regulację wolnych obrotów.
[ Dodano: 26-10-2007, 10:24 ]
Przy okazji mam bardzo podobny problem i niestety nie mogę wykonać regulacji obrotów z przyczyn czysto technicznych. |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-10-2007, 19:16
|
|
|
Druid napisał/a: |
sprawdzałem po zlutowaniu, wszystkie były ok. Pytanie czy w ecu mogło coś innego nawalic, i co? |
Moze luty sa dobre ale sciezke masz gdzies przezarta. sprobuj podmianki ecu jesli masz dostep do drugiego. |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
Druid [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2007, 17:15
|
|
|
Hugo napisał/a: | Przeprowadź kompletną (od A do Z) regulację wolnych obrotów.
[ Dodano: 26-10-2007, 10:24 ]
Przy okazji mam bardzo podobny problem i niestety nie mogę wykonać regulacji obrotów z przyczyn czysto technicznych. |
Miałeś rację, regulacja obrotów pomogła, teraz wszystko chodzi po staremu, tak jak powinno być.
Choć swoją drogą nie powiązał bym odłączenia akumulatora z ponowną regulacją obrotów. Dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-11-2007, 21:04
|
|
|
Druid napisał/a: | Choć swoją drogą nie powiązał bym odłączenia akumulatora z ponowną regulacją obrotów | Też bym tego nie łączył. |
|
|
|
 |
|